Geld & Recht alle pijlers

stoelen marktplaats

30-03-2012 16:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraag,

ik heb mijn eetstoelen via markplaats verkocht. de stoelen zijn gebruikt en wiebelen als je erop gaat zitten (zit veel spelling in). De meneer die de stoelen heeft gekocht, kwam binnen. Mijn vriend vroeg nog'wilt u er even opzitten"nee dat hoefde niet.

Nu heeft deze meneer de stoelen weer doorverkocht, het "probleem"is nu dat ik allerlei vragen krijg van deze mevrouw over de stoelen, zovan, ze zitten niet goed, we gaan er doorheen, ik wil mijn geld terug enz enz.

Wat zijn nu mijn rechten, ik ben de eigenaar toch niet meer, ze moet dan toch bij de meneer zijn die ze van mij heeft gekocht, of zie ik dit fout?
Nee hoor. Jij hebt geen enkele verantwoording af te leggen. Hoe komt die mevrouw aan jouw gegevens?
De mevrouw zal bij de verkoper moeten klagen, niet bij de oorspronkelijke bezitter. Ik zou haar verzoeken geen contact met met jou hierover.
Als ze al klachten heeft moet ze bij die meneer zijn. Wat een bizar verhaal
Die mevrouw moet dan terug gaan naar de man aan wie jij die stoelen hebt verkocht. Hij was op het moment van verkoop de eigenaar, dus jij hebt op het moment van eigendomsoverdracht niks meer met die stoelen te maken. I.i.g dat denk ik!
Nee, dat zie je niet fout. Hoe komt die vrouw bij jou terecht als iemand anders die stoelen van jouw heeft gekocht? Hoe haalt die man het in zijn hoofd om jouw gegevens aan derden te geven?
Dit is letterlijk de stoelendans?

Hij heeft de stoelen doorverkocht, het is zijn verantwoording.
Deze vrouw heeft nergens recht op. Dit is en particuliere koop, waarbij koop=koop. De vrouw heeft onderzoeksplicht. Ook als de man terug komt heeft hij nergens recht op.

De man heeft dus jouw gegevens doorgespeeld?
Nee hoor, die vrouw mag lekker gaan wiebelen. Ook als de man bij jou verhaal komt halen heb jij geen enkele verantwoording. Jammer de pammer voor die mevrouw dus.
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad, zie topic Marktplaatsprobleem. Bij mij heeft de koper het niet doorverkocht, maar mij geïntimideerd waarop ik de koop heb teruggedraaid en het artikel terug heb genomen.

Maar jij staat in je recht hoor, verkocht is verkocht. Ik zou nog één keer mailen, dat ze bij de verkoper moet zijn en dat je niet meer in gaat op overige emails.

De koper heeft onderzoeksplicht, jij als verkoper hoeft niet te bewijzen dat het een deugdelijk product betreft.
Je kan tegen de mevrouw zeggen dat ze bij die meneer (doorverkoper) moet zijn als ze klachten heeft.

Als deze meneer dan contact met jullie opneemt, is het antwoordt simpel, dat hij onderzoekplicht had en daar zelf na advies van je vriend om even te gaan zitten, geen gebruik van heeft gemaakt.

Dat dan houdt het op.
Wat een rare mensen op marktplaats zeg! Natuurlijk is dat niet jouw probleem. Het is zijn probleem.
het is zijn keuze geweest om ze niet goed te controleren en door te verkopen. De klagende vrouw moet haar vragen aan hem stellen, hij is verantwoordelijk voor haar klachten. Jou valt niets te verwijten
quote:evelise schreef op 30 maart 2012 @ 17:27:

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad, zie topic Marktplaatsprobleem. Bij mij heeft de koper het niet doorverkocht, maar mij geïntimideerd waarop ik de koop heb teruggedraaid en het artikel terug heb genomen.

Ook al vind ik de koper in jouw geval erg nalatig door een duur voorwerp ongezien te hebben gekocht, het is niet bepaald eenzelfde geval. Ook jij hebt bij de verkoop een fout gemaakt met de foto's.

Hier heeft een koper de spullen persoonlijk opgehaald, kunnen constateren wat de staat van de stoelen was en ze toch meegenomen. Op dat moment is hij de eigenaar. Dat hij ze doorverkoopt is prima, maar zijn kopers horen niet meer bij TO te komen klagen, zij is in deze zaak niet de verkoper en heeft niets meer met de stoelen te maken. Daarnaast zou ik een klacht indienen voor het doorspelen van jouw adresgegevens naar derden.
quote:evelise schreef op 30 maart 2012 @ 17:27:

Maar jij staat in je recht hoor, verkocht is verkocht. Ik zou nog één keer mailen, dat ze bij de verkoper moet zijn en dat je niet meer in gaat op overige emails.

De koper heeft onderzoeksplicht, jij als verkoper hoeft niet te bewijzen dat het een deugdelijk product betreft.

Leuk om te lezen dat jij dit advies nu geeft terwijl je zelf bang was voor de koper van jouw spullen en je hebt laten intimideren en de koop hebt terug gedraaid.

Maar goed ... TO: je bent idd niet verantwoordelijk. Heeft die man jouw gegevens doorgegeven? Ik zou tegen die mevrouw zeggen dat jij ze verkocht hebt en dat je dus niet meer verantwoordelijk bent. Misschien kun je iets van een mail als bewijs meesturen? En ik zou er nog een mail tegen aangooien naar die man dat je er niet van gediend bent dat hij zo met je gegevens omgaat!
Beste topicstarter,

Voor een geldige overdracht zijn er drie vereisten, namelijk, een geldige titel (koopovereenkomst), een geldige levering (levering heeft plaatsgevonden door feitelijke bezitsverschaffing aan meneer) en levering door een beschikkingsbevoegde (jij was de eigenaar en was dus beschikkingsbevoegd). Er heeft een geldige overdracht plaatsgevonden. Meneer is dus eigenaar geworden. Mevrouw kan dus niet meer aankloppen bij jou. Bovendien heeft zij een onderzoeksplicht. Bij de verkoop had ze de stoelen kunnen testen. Juridisch gezien kan ze niks verhalen bij jou.
ik zou mevrouw verder terugverwijzen naar de winkel waar je de stoelen ooit gekocht hebt

maar serieus....hoe halen mensen het in hun hoofd om bij jou te gaan klagen? Ik zou mevrouw vertellen dat ze geen contact meer moet zoeken en dat ze met haar klachten bij die man terecht kan.

Dreig er maar een beetje bij dat je anders aangifte gaat doen van lastigvallen. En aan die meneer zou ik laten weten dat hij niet meer je adresgegevens moet doorspelen aan anderen.

En tenslotte zijn naam achterlaten Radar over marktplaatsoplichters (hij is wel geen oplichter, maar erg vervelend is dit wel; ik zou wel 10 keer nadenken om nog iets aan hem te verkopen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven