muziek op bruiloft
maandag 2 april 2012 om 13:08
Hoi Viva dames,
M'n vriend en ik zitten met de vraag: "Wat doe we met muziek op onze bruiloft." Heb al gekeken op internet bij bandjes in de buurt en dj's. Maar bandjes zijn ongeveer 1200 euro voor een avondje spelen. Vinden we behoorlijk duur. Een DJ zullen niet alle gasten blij mee zijn. Die rennen dan halverwege het feest gillend de tent uit.
Wie heeft tips of adviezen voor ons. Is het raar als we gewoon een MP-3 vullen met muziek wat wij leuk vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes
M'n vriend en ik zitten met de vraag: "Wat doe we met muziek op onze bruiloft." Heb al gekeken op internet bij bandjes in de buurt en dj's. Maar bandjes zijn ongeveer 1200 euro voor een avondje spelen. Vinden we behoorlijk duur. Een DJ zullen niet alle gasten blij mee zijn. Die rennen dan halverwege het feest gillend de tent uit.
Wie heeft tips of adviezen voor ons. Is het raar als we gewoon een MP-3 vullen met muziek wat wij leuk vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes
maandag 2 april 2012 om 13:10
maandag 2 april 2012 om 13:12
Ik heb nog liever iemand die een MP3 speler afdraait, dan iemand die een DJ/band te veel geld vind en dan voor een paar honderd euro een slechte versie van inhuurt.
Geloof me, heb al heel wat waardeloze bands gehoord in mijn jonge leven, en waar praten de mensen uiteindelijk over na? Niet over de mooie jurk of de leuke dag, maar over die slechte zanger die de tekst niet kon onthouden.
Als je 1200 euro te veel vind, zou ik dus gaan voor cd's of MP3 spelers.
Geloof me, heb al heel wat waardeloze bands gehoord in mijn jonge leven, en waar praten de mensen uiteindelijk over na? Niet over de mooie jurk of de leuke dag, maar over die slechte zanger die de tekst niet kon onthouden.
Als je 1200 euro te veel vind, zou ik dus gaan voor cd's of MP3 spelers.
maandag 2 april 2012 om 13:21
Wij hadden de MP3 speler maar vantevoren hadden we er geen rekening mee gehouden dat een liedje eerst een intro heeft wat voor de dansvloer niet altijd even swingend beek te zijn. Duurde soms wel even voor een liedje ‘op dreef’ was. We hadden dan wel onze eigen liedjes maar een dj kan je ook een lijst met favorieten geven. Ik zou nu voor een dj gaan.
maandag 2 april 2012 om 13:22
Wij hadden een liveband die de hele avond heeft gespeeld, van 6 tot 12. Ze hebben in totaal een half uur niet gespeeld ivm eten en andere muziek. ( was een Turkse band en we hadden wat Engelse verzoeknrs).
Heeft ons 450 euro gekost.
Het ligt erg aan de bruiloft en je eigen wensen natuurlijk, wat leuk is.
Heeft ons 450 euro gekost.
Het ligt erg aan de bruiloft en je eigen wensen natuurlijk, wat leuk is.
maandag 2 april 2012 om 13:30
Ik ken iemand die DJ is. Die wil dus alleen z'n eigen genre draaien. Is dus alleen dance. Toen ik zei dat ik ook wel een paar verzoeken had zei die dat ik dan maar een cd-tje moet opzetten.
@pimpelmeesje67. Veel gasten houden niet van dance. En wil toch ook een beetje rekening houden met die gasten.
@pimpelmeesje67. Veel gasten houden niet van dance. En wil toch ook een beetje rekening houden met die gasten.
maandag 2 april 2012 om 13:54
quote:caro1980 schreef op 02 april 2012 @ 13:30:
Ik ken iemand die DJ is. Die wil dus alleen z'n eigen genre draaien. Is dus alleen dance. Toen ik zei dat ik ook wel een paar verzoeken had zei die dat ik dan maar een cd-tje moet opzetten.
Dat jij nou toevallig een DJ kent die alleen dance draait... Zoek 'ns verder zou ik zeggen!
Op de bruiloft waar ik vorig jaar was, had ook een DJ. Het bruidspaar had zelf een stuk of 10 nummers kunnen kiezen, en voor de rest speelde hij gewoon in op het publiek.
Dat jij nou toevallig een DJ kent die alleen dance draait... Zoek 'ns verder zou ik zeggen!
Op de bruiloft waar ik vorig jaar was, had ook een DJ. Het bruidspaar had zelf een stuk of 10 nummers kunnen kiezen, en voor de rest speelde hij gewoon in op het publiek.
maandag 2 april 2012 om 13:56
quote:caro1980 schreef op 02 april 2012 @ 13:30:
Nou, dan neem je deze DJ dus niet.
Volgens mij is er echt een overkill aan 'bruiloften-en-partijen-dj's' te vinden die een platenkoffer vol hebben met jaren 60- nu muziek en die draaien waar de sfeer om vraagt (dus niet zo'n gek die -terwijl de dansvloer vol dansers staat- ineens een heel sloom nummer gaat draaien)
Nou, dan neem je deze DJ dus niet.
Volgens mij is er echt een overkill aan 'bruiloften-en-partijen-dj's' te vinden die een platenkoffer vol hebben met jaren 60- nu muziek en die draaien waar de sfeer om vraagt (dus niet zo'n gek die -terwijl de dansvloer vol dansers staat- ineens een heel sloom nummer gaat draaien)
maandag 2 april 2012 om 14:30
Misschien staat hier iets tussen?
http://swinging.nl/bruiloftsfeest/0-100 ... ab_keuze=3
http://swinging.nl/bruiloftsfeest/0-100 ... ab_keuze=3
“Don’t look back – you’re not going that way.”