Mode & Beauty alle pijlers

Fruitzuurpeeling en littekens

02-04-2012 16:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of 8 ben ik gestart met een behandeling tegen mijn ernstige acne. En... het heeft geholpen! Heb nog geen zuivere huid, maar alle grote onderhuidse ontstekingen zijn verdwenen en als ik een pukkel krijg geneest deze snel. Ik ga momenteel nog elke twee weken voor een gezichtsbehandeling bij de acne-therapeut.

Maar mijn hele gezicht zit nog onder de rood-paarse vlekken. Zelfs de plekken die het eerst genazen (zo'n week of 6 geleden) zijn nog heel duidelijk te zien. Vorige week zijn de therapeute dat we eventueel alvast kunnen beginnen met fruitzuur peelings om die littekens te laten vervagen. Geïntegreerd in de acne-behandeling kost mij dat dan 30 euro, ná de behandeling zal het me 60 euro per peeling kosten.

Maar nu vraag ik me een aantal dingen af. Moet ik niet gewoon meer geduld hebben? En: hoe heftig is zo'n peeling en hoe lang kan ik dan niet in de zon?

Eigenlijk kan ik me momenteel ook niet zo goed dit soort echte uitgaven permitteren. Maar aan de andere kant: het is zo zonde dat ik er nog steeds erg slecht uitzie, ondanks dat de acne bijna over is. Met foundation kan ik het aardig verbloemen, maar ik wil niet elke dag foundation opsmeren.

Dus... iemand die met me mee wil denken?
Kijk er mee uit! In deze tijd van het jaar zijn fruitzuur peelings helemaal niet verstandig, pas van oktober t/m februari/maart omdat je huid veel dunner wordt en de kans op permanente pigmentvlekken groot is als je dan in de zon komt. Sowieso altijd na zo'n behandeling smeren met spf 50.
Precies Ristretto, dat is dus ook wat me bezig houdt: de zomer komt eraan. Enerzijds denk ik dan: beter nu alvast en dan een paar weken (is dat lang genoeg?) de zon geheel vermijden, anderzijds kan ik natuurlijk ook gewoon afwachten hoe mijn huid eruit ziet ná de zomer. Dan is de peeling wel duurder, maar misschien ook niet of minder nodig?
Ik lees mee, ik heb ook nog steeds zulke littekens van ernstige acne.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Tssssk Mrs, ik zat juist te wachten op jouw geweldige adviezen!

Heb jij vlekken of van die 'kuiltjes'?
Ik zou het alleen doen als je echt een tijdje vrij hebt.

Ik zag laatst iemand die dat had gedaan en die had een knalrood hoofd met korsten en schaafwonden, zag er echt heel erg uit. (hij had het in combinatie met dermabrasie gedaan) Weet niet of dit bij jou dan ook zo is, maar ik schrok daar wel van.

Ook wat Ristretto zegt, vooral niet nu het weer zonniger wordt, het kan eigenlijk alleen in de winter.
Ik heb máánden een knalrood hoofd met korsten gehad (maar dan van de acne), dus dat trek ik wel nog een keertje.

Ik weet ook echt niet zo goed wat ik moet verwachten, dat fruitzuurgedoe heb je in allerlei gradaties. Ik heb eigenlijk niet gevraagd wat dan bij mij de bedoeling zou zijn.
Ik heb voornamelijk vlekken, gelukkig weinig kuilen, maar ze trekken niet weg bij mij. En het is bij mij toch al bijna twee jaar een stuk minder met de acné.
ik heb die peelings ook gehad en had er niet zo heel erg last van. ik liet het op vrijdag doen, en liep idd de vrijdag met een rood hoofd rond maar daarna was het al snel weer goed. ik vond niet dat het heel erg veel hielp, verwacht er geen wonderen van. natuurlijk helpt het wel iets maar echte littekentjes zijn bij mij niet 100% verdwenen.

overigens werden mijn behandelingen via de verzekering vergoed.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Het eerste wat in mij opkwam toen ik begon te lezen is even afwachten. Vooral omdat nu inderdaad de zomer er aan komt. De zon heeft bij mij altijd een goede invloed op mijn huid/littekens (ik heb vooral littekens van acne op mijn lichaam). Je moet je wel altijd heel goed insmeren (ik gebruik factor 50). Ik begrijp dat het vervelend is, omdat je vlekken hebt en dergelijke, maar zou echt even afwachten. Sowieso is het pas sinds 8 weken beter aan het worden, ik zou het ook wat tijd gunnen...
Ja ik ben ongeduldig he? Ik weet het.

Het is ook meer denk ik omdat de therapeute het aanbood en ineens begon het te kriebelen. En ik ben een knieperd (en werkloos) dus als het dan nu de helft van de prijs is...

Gruffalo weet je dan iets meer van peelings en procenten enzo? Want je hebt zware en lichte vormen? Hoe was dat bij jou?
Mrs heb jij weleens iets anders gebruikt tegen die vlekken? Die Bio Oil bijvoorbeeld?
Ik heb ook veel vlekjes in mijn gezicht, ook van alles opgezocht en geprobeerd maar niks hielp. Wel helpt het bij mij als ik een paar dagen in de zon heb gezeten. (heb een erg lichte huid, dus als dat een beetje bijkleurt valt het veel minder op) Ik denk dat zo'n fruitzuurpeeling wel werkt hoor, een meisje bij de zaak waar ik altijd mijn foundation haal had het ook gedaan en haar huid zag er heel mooi glad en gezond uit, zij had ook acne gehad.

De huidtherapeute waar ik een jaar terug heen ging raadde dat mij ook aan, maar ze zei dat ik dan wel een week een rode gevoelige huid had en de eerste paar dagen geen make up op mocht. Ik moest toen elke dag in een winkel staan dus zag dat niet echt zitten..
Ja het is inderdaad wel een investering qua tijd en pijn denk ik. Ik vraag me ook af hoe lang je nou echt moet oppassen met de zon...
Ja dat weet ik ook niet precies :/ volgens mij een maand.

Daarom mag het niet rond deze tijd, want dan is dat niet te doen.
Ik zet rustig een hoedje op hoor.

Maar goed, ik kan dus beter verstandig en geduldig zijn he? Slotje?
Ik heb die bio-oil weleens gekocht, maar ik was er huiverig voor om het op mijn gezicht te gebruiken. Geen idee of het helpt dus. Wat de zon betreft, ik zou er voorzichtig mee zijn. Ik heb ook nog 'fijne' pigmentvlekken eraan overgehouden, ben namelijk net zo ongeduldig en eigenwijs als jij, frizzy.
Ja, ik zou afwachten! sowieso even van de zomer genieten en als het daarna nog erg is kun je alsnog een fruitzuurpeeling doen.
Dit heeft weinig nut als de acne nog actief is en ik zou het je dus ook afraden. Kun je later altijd nog eens doen.

olie tegen vlekken is natuurlijk onzin.
Frizz! Wat fijn te horen dat je huid zo opknapt!
Hey Frizzy,

Fijn dat je zo goede vooruitgang hebt geboekt bij de behandeling van je acne! Ik ben niet bekend met die fruitzuurbehandeling, dus daar heb ik geen advies in.

Geniet lekker van de zon zou ik zeggen, dan krijgt je huid ook even rust. En dan in het najaar wellicht die andere behandeling?

Succes!
Fractional Laser heeft bij mij erg goed gewerkt, niet alles is weg, maar zeker 70% is verdwenen.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
heerlijk om te zien mijn onderwerp frizzy zoals Ristretto klopt pas er even mee op je heb een aanslag op je gezicht geven en het heeft tijd om te herstellen ik laser altijd in dec, jan, of feb en zie pas het verschil im 3/4 mnd later iemadn begon over zon bij mij help de zon ook op die littekens terug te kommen ik gebruik biodermal litteken creme 12 eu ofzo 2 x per dag mijn speciaallist is er niet echt een fan van maar het is Ph neutral en ik zie dat het help ik zou zeggen ph neutraal en geniet van de zon en zie het effect en heb geduld had ik ook niet hoor vroeger maar probeer het toch
en frizzy 1 ding niet vergeten acne komt vaak van een oorzaak bij velle ligt het aan wat ze eten en drinken en doen ik zou zeggen let daar even op is echt super belangrijk vooral eten/drinken
quote:mrsstanleywalker schreef op 02 april 2012 @ 17:36:

Ik heb die bio-oil weleens gekocht, maar ik was er huiverig voor om het op mijn gezicht te gebruiken. Geen idee of het helpt dus. Wat de zon betreft, ik zou er voorzichtig mee zijn. Ik heb ook nog 'fijne' pigmentvlekken eraan overgehouden, ben namelijk net zo ongeduldig en eigenwijs als jij, frizzy.

Pigmentvlekken... Das van de regen in de drup!

Ik heb die Bio Oil staan maar no way dat ik dat er nu op zou smeren, ik mag tenslotte ook alleen olie- en vetvrije make up gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven