Gezondheid alle pijlers

PMS

14-04-2007 16:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik de pil niet meer slik, heb ik last van PMS. De ene maand erger dan de andere maand. Het begint ongeveer halverwege mijn cyclus, dus rond de eisprong. Het "hoogtepunt" is meestal een of twee dagen voor ik ongesteld word. Ik ben een totaal ander mens, zou het liefst acuut ontslag nemen van mijn werk, een echtscheiding aanvragen en verhuizen naar de andere kant van het land. Als de ongesteldheid eenmaal heeft doorgezet, dan voel ik me weer normaal.

Heeft iemand ervaring met een natuurlijk middeltje of vitamine-preparaat waardoor de PMS-klachten minder worden??

PS. Ik wil niet weer aan de pil, want er is ook een kinderwens (ook al is de kans op zwangerschap net zo groot als de kans op het winnen van de Staatsloterij).
Je zou het kunnen proberen in dat geval.

Zelf reageer ik niet zo goed op kruiden. Ik krijg er een wat onnatuurlijk gevoel bij tenminste bij wat ik tot nu toe probeerde. Dan heb ik betere ervaringen met supplementen/ vitamines.

Sowieso altijd vit b complex forte en visolie hooggedoseerd. Een multi, vit D en de eerste dagen van de menstruatie ijzer.

Ik dacht een poosje ook baat te hebben bij een hoge dosis vit c, vit b1, b2, vit. b12. Maar het is misschien te wijten aan het placebo effect. Wel kreeg ik veel energie van die hoge dosis vit c. Ik weet alleen niet of je dat een lange tijd moet doen, in een hoge dosering.
Hallo iedereen,

Zo fijn om te lezen dat er meer zijn van 'mijn soort'....

Ik heb net mijn (vrijwel) maandelijkse psychose er weer opzitten en ik ben gesloopt. De dagen dat het aan de hand is zie ik de hel van binnen, maar het is bijna nog zwaarder om na afloop de puinhoop te overzien en alle ellende weer te fixen. Ik schaam me voor mijzelf.

Ik word er zo moe en moedeloos van, dat er iets MOET gaan gebeuren, want zo kan het niet meer.

Om me in de 'wat werkt' discussie te mengen: in de jaren dat ik de pil gebruikte ben ik volledig de weg kwijt geweest. Ik heb dit alleen pas vrij laat aan elkaar kunnen linken. Na de pil heb ik een Mirena laten plaatsen en wonderbaarlijk genoeg heeft mij dit veel goed gedaan! Waarschijnlijk de vermindering in het schommelen van mijn hormoonspiegel.

Nu willen we graag zwanger worden dus mijn spiraal is er (precies een jaar) uit. Door de maanden heen werd mijn PSM erger, sinds ongeveer april sla ik helemaal door. Zoals ik me dat van jaren geleden ook herinner.

Ik neem antidepressiva serieus in overweging op dit moment. Maar als je dit niet wilt en geen kinderwens hebt: het hormoonspiraal kan dus wel uitkomst bieden! Het duurt wel even, maar daarna ben je jaren heerlijk constant

Voor wie het nodig heeft: je bent niet alleen. Je omgeving kun je het misschien niet uitleggen, maar er zijn anderen die weten hoe het voelt. Digi-knuffel!
Wat een herkenning!! Ben pas geleden naar de huisarts geweest en die zij al vrij snel PMS en gaf wat tips. Ik herkende me er wel in maar ik dacht :'nee het is veel erger ik word helemaal gek van mezelf' en inderdaad na ongeveer 2 weken is het gewoon over! dan sta ik heel anders in het leven... word er zo MOE van en voel me dan zo schuldig tegenover mijn vriend die altijd heel lief en bezorgd is!

Ik ga die olie's eens proberen, extra vit. slik ik al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven