Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
quote:gianna schreef op 02 april 2012 @ 22:50:

We/jullie komen er wel hoor. One step forward, two steps back. Maar ondertussen! Goed zo!Hoop persoonlijk meer op two steps forward, one step back
quote:gettingwise schreef op 02 april 2012 @ 23:22:

[...]

Hoop persoonlijk meer op two steps forward, one step back Succes met je baantje vandaag .
eerste nacht erop zitten en nu weer lekker naar mijn bed. Nog twee te gaan! He heb steeds meer plezier weer in mijn werk. Begin lekker in mijn vel te zitten.
Hah, tuurlijk bedoel ik two steps forward, one step back... Als ik fouten maak is het omdat ik supermoe ben en al die tijd vreselijk hard moet werken.. Niet zielig hoor, maar wel veel.
Wat goed Problemo, hou dat vast!! Fijn om te horen.

Ach Gianna, zwaar hoor. Denk je wel een beetje om jezelf?

Ja Kunstje, bij Randstad was oke. Nou ja, niet dat ze direct wat hebben, maar er komt wel regelmatig wat binnen. Maar dat kan ze ook niet voorspellen, hopen maar dat het snel is....
quote:campari schreef op 02 april 2012 @ 11:02:

Oh Spraakwaterval, dit siert je niet. En als jij trouwens denkt dat je vrouw door het licht te hebben gezien in een *vingerknip* veranderd is, wens ik jou nog veel wijsheid en met name sterkte toe.

Dahag.Even loepen. Hij heeft een nieuwe scene gevonden.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:very__cherry schreef op 03 april 2012 @ 16:49:

[...]

Even loepen. Hij heeft een nieuwe scene gevonden.Had blijkbaar verwacht hier een serie zielig alleenstaande horny vrouwen te vinden.
Hoi lieve dames, ik wilde nog even een kleine update geven. Mijn man heeft (voorlopig) het licht gezien, elke vraag wordt beantwoord, ik krijg inzicht in zijn mails, telefoon, telefoonrekeningen etc. Hij wil me niet kwijt en wil relatie therapie. Ik ben uiteraard nog steeds mijn toekomst aan het veilig stellen voor het geval dat.

Twee oefeningen die ik jullie niet wilde onthouden;

1. Las een tijd per dag in dat je mag denken/malen over de andere persoon. Maar blijf bij die tijd, als je er op andere momenten aan denkt dan moet je strict zijn met jezelf, nu niet!

2. Houdt in de gaten wat gedachten triggered en verander die momenten. Bijvoorbeeld, je hoort een liedje op de radio, verander van zender. Je gaat altijd piekeren als je in bad ligt, douche voorlopig alleen maar. Je wordt somber als je voorbij 'jullie' restaurantje fiets, verander je route.

Het klinkt een beetje simpel maar ik merk zelf wel dat het na een tijdje helpt. Ik blijf jullie volgen want ik krijg veel kracht en wijsheid uit jullie berichten. Jullie zijn allemaal sterke vrouwen en ik wens jullie het aller aller beste voor de toekomst (en een nare wrattenziekte voor alle Het's!)
Hoi Astrid, bedankt voor je tips.

Wat fijn voor jullie dat het de goede kant op lijkt te gaan. Ik hoop dat jullie het gaan redden. Veel succes en sterkte in wat ongetwijfeld nog een moeilijke tijd gaat worden.
Lieve mensen,

Even een update.. Tentamens gingen wel redelijk, van de 8 vakken heb ik er waarschijnlijk 2 niet gehaald. Eentje daarvan is makkelijk te doen qua herkansing (kwestie van iets meer aandacht aan besteden dan ik heb gedaan) en de andere heb ik bijles voor geregeld.. Is ondernemingsrecht, niet echt mijn sterkste punt.

Al met al valt de totaalschade dus mee.. zeker als je kijkt naar het feit hoe dramatisch het de laatste tijd was.

Mijn ex stuurt nog best vaak een smsje, vaak met een smoesje naar mijn idee. Dan ineens wil hij de hond ophalen, dat hadden we wel afgesproken dat dat altijd kon maar toch.. en dan moet er wat geprint worden (meneer heeft geen printer, maar ik wel.. maar zijn moeder OOK)

Heb gewoon het idee dat hij zich op zulke momenten verveelt en dan wil langskomen met een smoesje, kan er ook geen peil op trekken. Soms hoor ik dagen niets en dan net op het moment dat ik denk van joh, lekker, al een X uur niet aan hem gedacht, dan pak ik mijn telefoon en BAM! heeft hij weer wat gestuurd. Tegenwoordig ook bijna 'lieve' smsjes, niet meer het afstandelijke grtz maar X.

Ik wil hem niet terug, moge dat duidelijk zijn, en als hij mij wel terug wil is hij te laat. De enige manier waarop ik de optie zou overwegen is als hij minstens een jaar lang hemel en aarde beweegt om mij opnieuw te overtuigen, maar dat is hetzelfde als de paus vragen satan te gaan aanbidden; it will never happen.

Punt is dat die smsjes me wel van slag brengen maar ik ook niet durf te sturen dat hij me met rust moet laten. Want ergens vind ik het nog wel fijn hem af en toe te zien. Vaak omdat hij dan verhalen verteld waardoor ik denk: vent, je bent eigenlijk zo kansloos, ben blij dat ik van je af ben.

Ergens ook wel omdat ik nog gek op hem ben. Ik wil hem niet terug, dat staat vast voor mij, maar wil hem ook niet helemaal kwijt, vriendschap is wel een optie maar daarvoor is het nog te vers.

Hij zit nog wel de hele dag in mijn hoofd, maar dat is een gedachte waar ik niets meer mee 'moet'. Toen we nog samen waren dacht ik de hele dag aan hem maar vooral waar is hij, met wie, wat doet hij? Gaat hij weer vreemd? Enz. Ik was constant bezig met bedenken wat ik zou kunnen doen om het beter te krijgen enz. Nu denk ik ook aan hem maar moet ik er niets meer mee, er hoeft niets meer te worden opgelost. Vanuit die gedachte ervaar ik een hoop opluchting.

Weet gewoon even niet meer wat ik moet doen. Heb het idee dat hij gewoon excuses zoekt om me op te zoeken / te controleren of het wel goed gaat enz.

Ik zoek geen contact (1 keer heb ik wat gesmst, een smoesje over wat spullen en of hij die kon brengen omdat ik er echt even doorheen zat..)

Bah.
Tirusha, geef je ex en jezef duidelijkheid. De hond komen halen, prima. Maar je bent geen printservice bedrijf of, nog erger, kinderdagverblijf waar hij kan inchecken op het moment als hij zich verveelt. Hond ophalen = wachten bij de deur tot jij de hond gehaald hebt. Hond terugbrengen idem, afgeven bij de deur, dáhag. Anders kom jij nooit los van hem en blijft hij rondhangen.

Kom op joh, geef jezelf een schop onder je hol.

(geen lieve tekst, maar wel lief bedoeld!)

(toevoeging) oh enne "zomaar" SMSjes: NIET op reageren. Dan houdt het vanzelf op.
Hoi Tirusha, klasse dat je nog zoveel tentamens gehaald hebt met al die misere!

Hier merk ik ook dat ik nog steeds van streek raak, als ik berichten van Het krijg. Had Het al een keer van Skype gegooid maar op zijn verzoek weer teruggezet.

Nu heb ik Het er definitief af gegooid, want ik betrapte mezelf er op dat ik steeds keek of zijn computer aanstond en dat maakte me hartstikke gek. Bij mij werkt het beter als ik helemaal niets meer van Het hoor. Het enige contact dat ik nog heb is via mail en dan strikt zakelijk. Bij aardige berichtjes denk ik, zie je wel Het geeft nog om me en bij onaardige berichtjes, zie je wel Het is een klootzak. Als ik geen berichtjes krijg hoef ik er niet aan te denken. Veel makkelijker. Het neemt toch al een te groot deel van mijn gedachten in beslag. Die kan ik wel beter gebruiken.

Wat voor jou het beste werkt kan ik niet beoordelen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar laat je niet misbruiken als hij zich verveelt en zo.
Nou dames, de wet van het weekdier is weer ingetreden hoor..

Als ik er niet om vraag smst hij en als ik er wel om vraag smst hij niet.. zucht.. nou zo zie ik maar weer eens dat je echt niet van hem op aan kunt.

Had hem gevraagd hoe laat hij dacht langs te komen aangezien ik nog meer plannen heb voor vandaag.. geen reactie hoor.. alsof ik nu ga zitten wachten tot meneer het schikt.

Vanavond mooi barhangen met wat vrienden. Mocht het weekdier dan voor de deur staan is het een enkele reis JAMMER want dan ben ik er niet. Dan flikkert hij de papieren maar in de brievenbus (dan hoop ik dat mn zieke huisgenoot ze niet verscheurd, ben er namelijk achtergekomen dat hij post van me verscheurd/achterhoudt..ook weer een verhaal apart, heb melding gemaakt bij de wijkagent en huisbaas)

Het is inderdaad beter als ik niets van hem hoor, hoef ik me daar namelijk niet druk om te maken, want onbewust stress ik toch als ik weet dat ik hem weer ga zien..

En hoe is het bij jullie?
nou zit er helemaal doorheen. IT melde dat zij de kids wil ontmoeten en dat ze nu boos is omdat hij heeft geweigert. Ik had hem gevraagt de kids er nog een poos buiten te houden, omdat ze het zo moeilijk hebben. En het nu helemaal niet kunnen gebruiken er een nieuwe liefde bij te zien.

Ik voel mij walgelijk.. Aan de ene kant ben ik blij dat ie het fatsoen op kon brengen mijn advies ter harte te nemen, maar aan de andere kant weet ik dat ik volgens mij niet zoveel erover te vertellen heb..

Zij komt gewoon in wat eerst ons huis was.. bah ik walg gewoon van het hele gebeuren..
Tirusha, wat knap dat je nog zoveel tentamens hebt gehaald. En goed dat je zo zeker bent dat je hem niet terug wil. Al blijft het natuurlijk moeilijk en mis je hem/iemand om je heen natuurlijk ontzettend.

Problemo, wat moet dat moeilijk voor je zijn. Het idee dat zij in het huis is, dat zij jouw kinderen zal zien. Wat zwaar voor je. Hou je taai meid!

Hier gaat het ook helemaal niet. Gister eerste studiedag gehad, dat was wel fijn. Bevestiging gegeven dat dit de juiste richting is voor mij, dat ik na jaren zoeken eindelijk mijn richting heb gevonden. En veel leuke mensen.

Alleen het thuiskomen was echt vreselijk. Hem niet kunnen bellen om er alles over te vertellen. Met nieuwe dingen bezig zijn, zonder hem. Migraine aanval gelijk, zo zwaar zo'n dag een masker opzetten en gezellig en vriendelijk doen, pfff.

Nu helemaal ingestort, ik mis hem zo ontzettend. Ik wil zo graag naar hem toe, hem vasthouden, dat hij zegt dat alles goed komt. Dat het weer was zoals het was. Er is zo plotseling een knop bij hem omgegaan. Ene moment zou hij nog alles voor me doen, andere moment is hij onbereikbaar. Valt me heel erg zwaar.

Probeer m'n leven op te pakken, zoek naar werk, ben met studie bezig, heb veel lieve mensen om me heen. Maar dat kan het gemis niet wegnemen. Kan mijn liefde voor hem niet wegnemen. Dat kan de tijd alleen doen. Ik weet dat het uiteindelijk wel goed komt, dat er dagen zullen komen dat ik amper aan hem denk. Maar nu nog niet voor te stellen. Het gemis kan me soms zo heftig overvallen. Zucht.

Sterkte iedereen weer vandaag!
hallo dames,hier habi weer eens,

moet zeggen dat ik aardig op begin te krabbelen ,met dank ook aan jullie steun.

tis hard werken en zal best wel weer eens een terugslag krijgen maar het gaat stukken beter,

ik hoop dat ik jullie hier mee kan opbeuren en opfleuren

ik wens jullie allen ook alle heel veel steun en ik wens dat ook jullie snel het gevoel gaan krijgen waar ik ook zo af en toe aan mag snuiven.

ik lees en leef nog steeds met jullie mee hoor!

met ex weinig contact ,mooi zo,hij wil wel snel handelen maar ik bepaal,geeft mij een soort macht,een heel fijn gevoel ))

veel liefs hoor
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:problemo schreef op 04 april 2012 @ 19:32:

nou zit er helemaal doorheen. IT melde dat zij de kids wil ontmoeten en dat ze nu boos is omdat hij heeft geweigert. Ik had hem gevraagt de kids er nog een poos buiten te houden, omdat ze het zo moeilijk hebben. En het nu helemaal niet kunnen gebruiken er een nieuwe liefde bij te zien.

Ik voel mij walgelijk.. Aan de ene kant ben ik blij dat ie het fatsoen op kon brengen mijn advies ter harte te nemen, maar aan de andere kant weet ik dat ik volgens mij niet zoveel erover te vertellen heb..

Zij komt gewoon in wat eerst ons huis was.. bah ik walg gewoon van het hele gebeuren..

Allemachtig Problemo, wat heb jij een verstandloze ex. Is hij altijd zo'n leeghoofd geweest?

Je hebt groot gelijk dat het van de grootste idiotie getuigt om dat toe te staan.

Mijns inziens is het enige wat je kunt doen praten, praten en nog eens praten, zodat het kwartje valt waar de kinderen in dit rouwproces pas staan.

Mobiliseer zoveel mogelijk mensen uit zijn omgeving die dit uit zijn holle hoofd kunnen praten.

Pro, waarom voel jij je walchelijk????je doet t goed!!!! Geen enkele reden toe om je zo te voelen. Jij bepaald en zo is dat. Wat willen de kinderen???uiteindelijk hou je t niet tegen , t zijn ook zijn kinderen en de enigste taak die wij als moeder hebben is Damage Control, hoe lullig t ook is.
zonder tegenslag is er geen overwinning
Hier nog zo'n verstandloze *piep*...heeft zijn vriendin achter mijn rug om geintroduceerd bij kind....zelfs tegen onze afspraak in (notabene op zijn verzoek gemaakt). Medio september geeft ie aan te willen scheiden, begin december was ze geintroduceerd.....sterkte problemo...ze zetten zichzelf en hun liefje op 1.....
@Tirusha, goed dat je niet thuisgebleven bent. Je hoeft niet langer meer voor hem klaar te staan.

@Problemo, Jij hoeft je inderdaad niet walgelijk te voelen. Hij is een walgelijk ventje. Nu heb je hem in elk geval kunnen overtuigen dat het voor de kinderen nog te vroeg is en misschien kun je net als Campari suggereerde mensen uit de omgeving mobiliseren. Als dat niet lukt blijft er inderdaad niets anders over dan Damage Control. En ik had het deze week ook moeilijk met het idee dat Wijdbeens aan "mijn" spullen zou zitten. Maar dat zijn het inderdaad maar: gewoon spullen. Ik probeer het in elk geval zo te bekijken en alles valt te vervangen door andere spullen en je hebt al een ander huis wat jouw thuis is.

@Gettingwise. Wat leuk dat je studie goed lijkt uit te pakken. Het zal nog even wennen zijn, maar misschien word je binnenkort zo opgeslokt daardoor, dat je nog geen tijd meer hebt om aan hem te denken.

@Tasha: Als de hormonen het overnemen, worden ze blijkbaar totaal egocentrisch, blind voor andermans belangen en verliezen alle normen en waarden uit het oog. Hier zijn de kinderen gelukkig al oud genoeg om zelf te kunnen kiezen, en zij verkiezen Wijdbeens voorlopig niet te ontmoeten.

Voor allemaal weer veel sterkte en bedenk dat we vandaag weer een stapje zetten in het verwerkingsproces.
Het is ook ongelooflijk dom van die mormels dat ze niet door hebben wat ze aanrichten.

Word er plaatsvervangend laaiend om.
Pfff, hier net geprobeerd alle financiele zaken te regelen (verdeling alimentatie en schulden (zonder advocaat)) en we zijn er in zoverre uit . Over een half jaar bekijken we de boel opnieuw en laten het dan vastleggen via de advocaat.

Alles ging op zich hartstikke goed, alleen na het gesprek, kwam hij naast me zitten, beetpakken en probeerde me te zoenen!!! Dit had ik echt niet aan zien komen, dacht dat hij een hekel aan me had! GVD, gaat het net wat beter met me, heb hem redelijk losgelaten en nu dit! Ik heb het niet toeglaten en hem, vriendelijk, naar huis gestuurd, maar ben nu weer helemaal in de war ......
Zucht.... Kreeg net een mailtje, dat hij het zo jammer vindt dat het zo is gelopen, dat het zo ver is gekomen dat hij het niet nog een keer kan proberen. Dat is het zonde is al je bedenkt hoe het geweest had kunnen zijn.

Brak totaal toen ik dit las. Dan denk ik; waarom zeg je dit?! En het kan nog steeds zo zijn, maar jij wil dit niet!! Ben me de laatste dagen zo sterk aan het houden om geen contact te zoeken en dat kost me zo veel moeite en dan dit.... Kon het niet houden en paar smsjes gestuurd. Eerst dat ik het moeilijk vond dat hij dat zei, toen nog iets dat het toch niet hoeft en anders kan zijn. En tenslotte nog dat het wel weer ging, dat ik gewoon 'even' brak - om m'n eerherstel nog te redden ofzo. Slaat ook nergens op.

Gatver, probeerde me juist wat sterker op te stellen richting hem. En baal nu dat ik me heb laten gaan. Het is dan zo overweldigend.... Kon me wel inhouden hem niet te bellen, maar bah, voel me nu zo ontzettend zwak. Boos op mezelf. En uiteraard reageert hij niet op de berichtjes, maar dat had ik wel verwacht. Zucht, het is soms zo moeilijk he? Mis hem echt gigantisch en als hij dan zegt dat hij het zonde van als je bedenkt hoe het had kunnen zijn, pfffff......
Herkenbaar hoor, al die communicatie-ellende. Hier ook net weer, zelfs na drie jaar. Krijg ik een veeg-uit-de pan-mailtje van ex, over dat ik hem niet heb geïnformeerd over rechtszaak van zoon gisteren. Terwijl ik hem vanmiddag, begin van de middag, terwijl ik doodop ben en dag en nacht werk en terwijl hij de veroorzaker van deze shit is, zakelijk van de precieze gang van zaken op de hoogte heb gesteld. Zijn veeg-uit-de-pan-mailtje was van 20.30 ?

Zijn volgende mailtje dateert dan van 1 minuut later vanavond, er staat boven 'geen onderwerp' en de inhoud luidt: Dag Gianna,

Mijn mail kwam nu pas binnen. Ik lees je mailtje net.

Ex

Moet ik toch weer even een partijtje briesen. Ik denk dan: horkerige onverschillige slordige controlfreak! Denk je dat je me aan een touwtje hebt? Ik ben je EXX! Leef je maar uit op dat nieuwe mokkel van je. Wat nou "Mijn mail kwam nu pas binnen".... Doet mail er 8 uur over om 500 meter te overbruggen? (Luie ex vandaag niet op het werk gezien en nieuw mokkel was 'ziek'. Collega's mochten voor haar vervangen. Ik verwed er mijn huis op dat ze samen zijn diepzeeduiken in Bonaire/ kamelentocht in Marokko/ gondelvaren in Venetië of iets aanverwants... Ik heb immers de kinderen zoals altijd. ) Denk dat de mail nog niet binnengekomen was in Bonaire of zoiets. En "sorry" ? Neuh! Dat doet zó zeer! 'Sorry dat ik gelijk zo'n grote beschuldigende bek opentrok terwijl ik zelf de veroorzaker ben van alle ellende en mijn ex-vrouw, kinderen, familie en allerlei andere mensen, mezelf incluis, de shit in heb gejaagd door mijn egoïsme." Dat mag als grafschrift!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven