Ervaring met bdsm

03-04-2012 18:08 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik mijn eerste echte ervaring met bdsm gehad. Via een website, waarop ik had aangegeven onderdanige gevoelens te hebben, ben ik in contact gekomen met een ervaren Dominante man, die me wil trainen. Het was een hele bijzondere ervaring. Een soort van thuiskomen, zo voelde het. Maar het is ook erg verwarrend. Ik ben heel benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en wat jullie ervaringen zijn.
Wat leuk een nieuw BDSM topic! Dat ik subgevoelens had wist ik, maar sinds kort weet ik ook dat ik kan switchen naar de dominante rol. Nog niet veel ervaring dus lees ik eerst mee. Binnenkort misschien mijn verhalen hier
quote:zeb schreef op 03 april 2012 @ 21:26:

[...]

Niet kwaad bedoeld hoor, maar een fraai beeld van het subje schets je hier naara....

En waarom zou seks geen prominente rol binnen de BDSM kunnen hebben?

Ik ga zeker niet ontkennen dat het fenomeen "foute dom" bestaat, maar is het niet zo dat die alleen kunnen bestaan met het aanwezig zijn van "onnozele subs" ?

jasmijn, je eerste ervaring was dus himmelhoch jauzend.

Weet je wat leuk is? Dit was nog maar het begin!

Sex kan zeker een prominente rol hebben binnen BDSM, ben zelf een sexslavin dus daar weet ik wel wat van

Waar het mij om gaat is: een onervaren sub, die in de roes zit van net bdsm ontdekken, kan relatief makkelijk worden misleid. Het hoeft niet zo te zijn dat deze Dom dat doet, maar uitsluiten kan je het ook niet. En een gewaarschuwd mens telt voor 2.
quote:missesl schreef op 03 april 2012 @ 21:41:

Sex was absoluut geen grens hoor. Ik had juist aangegeven graag sex te willen dus hij heeft zeker naar me geluisterd.

Snormel, jij weet het beter te verwoorden dan mij. Maar iedereen zal voor zichzelf een eigen 'beeld' hebben van hoe een Dom moet zijn. Ik heb eerst een tijd mail contact gehad met deze man voordat ik irl heb afgesproken en tijdens dit gesprek hebben we veel gesproken. Waarbij ik niet al mijn wensen/fantasieën/verlangens durfde te vertellen. Dit zijn we nu samen aan het ontdekken. Hoe kon ik nu weten dat ik liever pijn lijd dan sex heb ? Dat heb ik pas ontdekt toen ik geiler werd van een pak slaag dan lekkere sex. En dat bespreek ik dan weer met met hem en gaan de daar weer verder mee.

Maar ik vind het niet waard om mezelf te verdedigen tegen over jou,Naara. En wie ben jij om mij te veroordelen ?

Ik zie nergens een veroordeling staan, wel een waarschuwing.

Maar dat is zo te zien parels voor de zwijnen
quote:caramba2 schreef op 04 april 2012 @ 12:27:

Ik vind het altijd wel bijzonder als ik hoor dat mensen zich zo kunnen overgeven aan een relatief onbekende.

Zelf vind ik het heerlijk om door mijn vriendin gedomineerd te worden, maar het duurde wel een tijdje voordat ik me helemaal kon overgeven met vastbinden en blinddoeken enzovoorts.

We hebben ook zo'n halsband en het is heerlijk als je dan geblinddoekt bent en allerlei opdrachten moet uitvoeren bij haar en opgezweept wordt.

Ik weet niet of het echt onder BDSM valt want bij ons gaat het altijd en alleen maar over seks. Dus het kan wel zijn dat ik eerst op een stoel wordt vastgebonden en ze me dan eerst plaagt, maar het duurt nooit lang of ze wil dat ik haar oraal bevredig of neuk.

Is BDSM meer dan seks alleen?

BDSM gaat niet om sex maar om overgave. Die overgave (geven/ontvangen) kan je op heel veel wijzen invullen

Misschien kan je iets met deze tekst?

Submission is not about sex. Submission is not something one can learn. It is not sex. It is not dirty. Submission is beauty. It is a beauty that comes from the very soul of a submissive woman. It is a breaking down of the walls built up in her lifetime, allowing the beautiful, sensual woman to come through.

Submission is not about sex, it is about sensuality. It is about trust, communication, vulnerability, caring, and honesty. It is about being the graceful, sensual, beautiful woman that resides within.

Submission is about knowing who you are, and what you want. A submissive is NOT a weak person, but just the opposite. She is strong. She is strong in herself, and in the knowledge of who she is. She NEVER submits out of weakness or desperation. She submits out of strength, love, and trust.

Submission is freedom. It is a letting go of one's self, knowing that the dominant is there to catch you if you falter. It is about pushing to be the very best one can be, not only as a submissive, but as a woman, a person, a human being. It is about learning, growing, and giving.

Please don't get me wrong. Submission is not about donning rose colored glasses, and the world is fine. Nothing worthwhile will ever come that easy.

Submission is also about pain. There is no growth without pain, lest it be a temporary growth. There is no freedom without the inner struggle to let go. There is no sensuality without breaking down the barriers that took years to put into place
*breek ff in*

Voordat julie van een duits spreekwoord iets heel moois maken (wat het niet is)

het is: zum Himmel hoch jauchzend zum Tode betrübt

vertaling, hemelhoog juichend, dodelijk bedroefd..

quote:naara schreef op 04 april 2012 @ 20:51:

[...]BDSM gaat niet om sex maar om overgave.

Ah, de SM-politie komt langs

Sorry hoor, maar wie zegt dat SM (ja ik ben ouderwets) per definitie niet om seks gaat? Dat mogen mensen toch lekker zelf invullen?

Voor jou gaat het primair over overgave, voor een ander is het een geil spelletje. Ik heb nooit veel opgehad met het verheven doen over SM, het onderscheid tussen "wij zijn lifestylers" en "zij zijn slaapkamer-SMmerts" en zo meer.

@Femminile excuses voor het verkrachten van de uitdrukking. Mag ik nou straf?
quote:Snormel schreef op 04 april 2012 @ 21:02:

[...]

Ah, de SM-politie komt langs

Sorry hoor, maar wie zegt dat SM (ja ik ben ouderwets) per definitie niet om seks gaat? Dat mogen mensen toch lekker zelf invullen?

Voor jou gaat het primair over overgave, voor een ander is het een geil spelletje. Ik heb nooit veel opgehad met het verheven doen over SM, het onderscheid tussen "wij zijn lifestylers" en "zij zijn slaapkamer-SMmerts" en zo meer.

@Femminile excuses voor het verkrachten van de uitdrukking. Mag ik nou straf?

Je begrijpt me niet: ik zeg nergens dat sex geen onderdeel kan zijn van BDSM (nu al 2x).

Maar sex is niet de essentie van bdsm. Net zomin als pijn dat is. De trigger is overgave.
@Smormel, wat ben ik het eens met je post... en ik kan geen straf geven...

Wanneer ben je een slaapkamerT BDSM-erT?

Iedereen is anders, ook in deze ... Ik ben geen sub, 24/7... mijn D geeft aan dat ook niet te zijn.. en niet te willen...

Maar is dat dan geen D/s ? ... laat ons lekker zoeken, naar wat bij ons past... al zal dat meestal, in de slaapkamer zijn...

(en nu gebruik ik de slaapkamer als een soort van uitdrukking, want: fantasieën genoeg, die zich daarbuiten afspelen, en ook werkelijkheid worden/ of ooit nog worden).
quote:naara schreef op 04 april 2012 @ 21:16:

[...]Maar sex is niet de essentie van bdsm. Net zomin als pijn dat is. De trigger is overgave.Wat jij wil
@Naara, ik beleef die overgave juist het liefst binnen de seksuele (vorm) relatie.....
Heel voorzichtig zet ik ook mijn eerste stappen in de wondere wereld van bdsm. En wat ik tot nu toe ontdekt heb sluit heel erg aan bij dat wat Naara zegt, de seks is heerlijk, de pijn kan ik van genieten, maar wat me zo ontzettend triggert is dat ik me (in tegenstelling tot mijn dagelijks leven) laat gaan, me overgeef...
Ik moest vandaag de hele dag zitten, en dat viel niet mee met blauwe billen
haha Fem, dat geloof ik!
quote:scamp schreef op 03 april 2012 @ 19:07:

[...]

Als je in het internet wereldje een foute Dom tegen komt kan dat enorm fout aflopen, daar heb ik het over.

Het wereldje is niet groot maar het stikt er van de fakers en mannen die denken dat ze even een zweep over je heen kunnen halen en over je grenzen kunnen denderen.

Voor een vrouw is het gewoon een risico en moet je blij zijn dat er mensen zijn die om een anoniem iemand geven en die willen waarschuwen.

Helemaal mee eens. Ik heb zo'n foute dom getroffen en het bijna met mijn leven moeten bekopen.

En dan had ik hem al een flink aantal keer in gezelschap van anderen ontmoet.

En trainen geeft mij ook de kriebels. Wat wil hij trainen dan? Je conditie? Uithoudingsvermogen?
Ik begrijp dan alleen niet hoe mensen dan opgewonden worden van geslagen worden, of tepel klemmen... en wat dr op lijkt.

Dat vastbinden en rollenspellen tot daar aan toe.

Maar elkaar pijn doen, dat gaat me een beetje te ver.
quote:dolores007 schreef op 04 april 2012 @ 23:00:

Ik begrijp dan alleen niet hoe mensen dan opgewonden worden van geslagen worden, of tepel klemmen... en wat dr op lijkt.

Maar elkaar pijn doen, dat gaat me een beetje te ver.Ik denk dat je masochist moet zijn om de geilheid van pijn te kunnen begrijpen.
Ja, dat denk ik ook... Ik vind het alleen wel interesant, hoe anderen leven.

Dus ik lees overal wel graag over.

Ook over dit soort dingen.

Maar als ik dan bedenk dat ik dat zelf zou doen, nee... dat gaat er niet in.
Ik gebruik liever het woord kinky.

Ik heb regelmatig seks met een kinky randje, wat dat is verschilt nogal. Buiten de slaapkamer heeft dit ook wel invloed, het schept eigenlijk een diepere band. Maar het zal niet opvallen op straat ofzo....dat gaat me echt veel te ver.

In een nieuwe relatie zou het voor mij niet gelijk meppen, vastbinden en meer van dat soort gebeuren zijn. Als ik iemand leer kennen (zelfs voor een ONS) vis ik wel uit of hij niet alleen van het softe, brave is, maar wel voor dingen open staat. Maar in het begin blijft het voor mij bij wat ruigere seks en zinspelingen enzo. Spelletjes als 'trainen' vind ik echt wat voor iemand die je volledig vertrouwt... en dat duurt bij mij best lang.

Zonder vertrouwen kan ik het niet.

Maar elkaar pijn doen, dat gaat me een beetje te ver.Zoveel mensen zoveel wensen dolores. Ik heb ook wat verlangens in die richting, maar voor mij is het wel afhankelijk van de partner die ik tref. Op dit moment zit het meer in mijn hoofd, dan dat het perse een vereiste zou zijn voor een relatie. Als die gewoon vanilla is, is dat ook prima... for now

Is net zo makkelijk uit te leggen als waarom je opgewonden wordt van bepaalde mannen of vrouwen, en van anderen niet.

Je houdt ervan, of niet. Maar waarom, tja?

Er ligt soms maar een hele dunne scheidslijn tussen pijn en genot. En bij pijn komen endorfinen vrij, dus behalve een geestelijk aspect (het overgeleverd zijn aan iemand) is er ook een fysiek aspect.

Bedenk ook dat seksuele voorkeuren, met name fetishes of 'niet alledaagse' zaken waar mensen opgewonden van worden, vaak te maken hebben met situaties die al op zeer jonge leeftijd een rol hebben gespeeld. Bepaalde patronen kunnen er al in je vroege kinderjaren in zijn gesleten, en jaren later heeft dat zo zijn uitwerking in je seksleven of seksuele voorkeuren.
Tot voor zo'n twee jaar geleden begreep ik ook niks van mensen die van BDSM hielden. Was absoluut niet mijn ding, sterker, ik droogde er spontaan van op.

SM films deden me helemaal niks, belachelijk al die mannen die nare dingen met vrouwen deden of als de rollen al omgedraaid waren, die mannen die kruiperig een laars likten.

Toen kwam ik thuis, bliksemslag bij heldere hemel. Ik las en vond mezelf, onontkoombaar duidelijk. Ik ben sub!

Vrij snel daarna ontdekte ik in de praktijk dat ik ook masochist ben, ik kan zwaar genieten van pijn toegebracht door een vrouw.

Omdat ik voorheen nooit enige gedachten of fantasieën hierover gehad had ben ik veel gaan nadenken over mijn jeugd en pubertijd. Zowaar zag ik nu dingen in een heel ander perspectief. Dingen die ik vroeger niet zag of anders beleefde.

Al op de lagere school trok ik altijd op met meiden met pit. Hielp ze, beschermde ze koesterde ze. Later op het voortgezet onderwijs idem.

Ik werd altijd versierd, durfde zelf nooit stappen te zetten en alle vriendinnetjes die ik gehad heb waren meisjes met vuur in hun ogen, sterke persoonlijkheid en dominant karakter.

Mijn hele leven gedij ik al het beste als me duidelijk gezegd word wat te doen, zelf initiatief loopt meestal in het honderd.

Hoe en waarom, de basis en oorzaak, dat weet ik niet, kan ik nergens op terug leiden en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet echt interessant.

De wetenschap dat ik ben wie ik ben heeft me wel veel dingen uit het verleden in een ander daglicht laten zien. Die wetenschap verklaart een hoop dingen waar ik me wel eens van af vroeg of ik dat wel goed en verstandig had gedaan. Nu weet ik die dingen beter te plaatsen en kan er meer vrede mee hebben.

Stew, waarom verbaast het me niet dat jij kunt switchen?

naara, waarschuwen is nooit verkeerd, mogelijk dat de timing wat beroerd was. Net zoiets als een pas zwangere allerlei enge verhalen vertellen over mogelijke miskramen en open ruggetjes.

Seksslavin klinkt wel goed overigens, dat woord triggerd wel een D spiertje bij me.

quote:Snormel schreef op 04 april 2012 @ 21:02:

Ik heb nooit veel opgehad met het verheven doen over SM, het onderscheid tussen "wij zijn lifestylers" en "zij zijn slaapkamer-SMmerts" en zo meer.

Femm, jij bent inderdaad absoluut geen straf!

istar, dat klinkt heftig, bijna met de dood moeten bekopen. Adem controle? Wil je daar iets meer over vertellen?
Stew: jij???!! En toch verbaast het me ook niet eigenlijk,

Is dat met dezelfde persoon of de ene rol met een ander dan de andere rol?

Leuk je hier te lezen (ik volg het minnaartopic niet zo meer, heb mijn lappen tekst verplaatst naar elders, haha)..

@Jasmijn: je moet het ook treffen. Belangrijkste is dat jij een D hebt gevonden die je kan vertrouwen, kan voor- en nabespreken, dat ie eea bijstelt, het is ook een kwestie van elkaar leren kennen. Hij is ook niet helderziend of zo en zal uit alles wat jij vertelt het zijne destilleren, waar hij ook iets mee heeft en kan..

Ik had eerst ook zo'n verwachting, dat zo iemand wel zou aanvoelen of perfect zou aansluiten, maar ook in de bdsm is een enorme variatie en keuzes en grenzen, veel overeenkomsten, maar evenveel verschillen tussen wat iemand nodig heeft of denkt te hebben, triggers, ideeen en die van anderen. Dat kost tijd om dat af te stemmen, is een (leer- en ervaar)proces voor allebei de partijen/rollen.

Net als in vanilla relaties dus

Het is een andere weg, andere manier, wel of geen masochisme, wel of geen seks/ pijn en ook de verhoudingen daarin. Belangrijk is dat je kan en mag aangeven wat je werkelijk verwacht, voelt en beleeft (en dan nog zal dat alles niet altijd ingevuld worden, een D is geen wensboom, heeft zijn eigen ideeen soms over wat je nodig hebt en dat zal niet altijd zijn wat jij wil dat je meemaakt)..

Het is (als het goed is een leuke, spannende) zoektocht naar het gemeenschappelijke, een weg die je bewandelt, en net zo min zal dat over rozen gaan als relaties en vanilla seks. Hoe hoger je verwachtingen, hoe groter de kans dat je af en toe teleurgesteld zal zijn. Het feit dat je je diepere verlangens de vrije loop kan laten is al heel bevrijdend!

Blijf vooral ook je eigen vraagtekens houden, je hoeft niet grenzeloos te zijn, je bent er altijd nog zelf bij, als mens, als geheel persoon met nog andere overwegingen, levensvisie, situatie (gezin bijv), andere levensdoelen.. en je "subzijn" "slechts" een onderdeel ervan. Weliswaar belangrijk, maar blijft een deel van je. Verlies je er dus niet helemaal in, blijf ook nuchter (zo mogelijk, in de euforie) en "gezond kritisch" voor/naar jezelf en je D..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Zeb en Suzy, ik heb nooit geweten dat ik voor jullie zo'n open boek ben

En ja Suzy, die switch is met een en dezelfde man.
@Stew: er is nog genoeg te raden over, hoor

nee dus, zo'n open boek of voorspelbaar ben je niet, ik vind dit best wel weer verrassend en verfrissend!

Ik lees het graag, als het zover komt, dat je erover schrijft. Intussen alvast veel plezier in de ontdekkingstocht, want dat is het.

Of, om met Sam te spreken, een sekspeditie..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Maar elkaar pijn doen, dat gaat me een beetje te ver.Niet iedereen die aan BDSM doet houdt van pijn (al lijkt het wel zo door het stereotiepe beeld van mensen met zweepjes en tepelklemmen enzo). Voor mij is pijn zeker niet de essentie van BDSM. Wat die essentie dan wel is, geen idee . Tja, sommige mensen kicken op pijn, andere moeten er niets van hebben. Net zoals de een wild wordt van lingerie en het de ander koud laat. Een kwestie van smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven