Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Bo dat klinkt lekker die groentesoep van Ro. Toch weer balen die dip. Ik hoop dat je kunt slapen en je morgen weer iets beter mag voelen. Ik ga er voor dat de kies behouden kan blijven en anders jammer, het is gelukkig een kies die je niet ziet als ik lach.
Hee schoonheid!

Even laten weten dat ik hartstikke veel aan je denk!

Ik had je laatst gemist voordat ik je nog wat kon zeggen, bij deze even.

Zoen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Serieus Bo, heb je Ro aan het koken gekregen? Petje af

Wel kut dat dat gebeurt omdat jij je zo voelt als nu. Hopelijk duurt deze dip minder lang dan de vorige keer. Wens je in ieder geval veel rust op bed en bank toe!

Ik vind klassieke muziek eigenlijk alleen mooi als ik het live zie, als ik de instrumenten bij wijze van kan voelen bewegen. Op cd interesseert het me op een gegeven moment niet zo erg meer.

Waar ik me nu wel al op verheug, is Jesus Christ Super Star. Dat is, ondanks dat ik een jaren 80 kind ben, zo'n jeugdsentiment! Hopelijk komt-ie weer op tv dit jaar. Kan 'm ondertussen helemaal meezingen. Het is soms zelfs zo erg dat ik ergens met kerst de cd wil opzetten
O Ing dat vind ik ook mooi ! Mijn vader had de LP gekocht, in die tijd vond ik er niet veel aan, ik draaide zelf heel andere muziek, had het eigenlijk ook wel gehad met het geloof toen, maar nu is het voor mij een herinnering aan mijn vader en de sfeer vroeger in huis als die muziek opstond.

De Mattheus Passion wordt hier vlakbij opgenomen Sjur, ik kan het lopen........

Ik heb geen klassieke muziek in de kast staan, maar het kan me wel erg ontroeren en dan moet ik het ook zien. Een tijdje geleden zag ik die pianist Lang Lang, die samen speelde met een van de broertjes Jussen, de tranen hielden niet op met stromen, prachtig! het zal je kind maar zijn!

http://www.youtube.com/watch?v=UTAO2X1x ... re=related

Bo ik hoop dat je je al iets fitter voelt vandaag, ik geef je vast een dikke knuffel
Bo ook ik hoop heel erg dat je je wat beter voelt. Maar je hebt Ro dus aan het fornuis gekregen? Wat lief van hem. Heb je aanwijzingen vanuit bed of bank gegeven of is hij zelf heel creatief geweest? Ik denk best veel aan je, omdat ik me wel een beetje kan indenken hoe je je nu voelt. Nien was ook zo ziek van die chemo. En dat was heel erg toen.

Ik ben een beetje afwezig geloof ik. Druk met werk en druk in huis. Gisteren was er, als het goed is, de laatste visite voor Jan's verjaardag en nu nog tot half vier en dan vier dagen vrij.

Het is druk op mijn werk en druk thuis. En morgen komt Sam drie/vier dagen logeren. (Ligt eraan of ze hem missen).

Mijn pols doet ook niet wat ik wil. Heb er wel pijn aan, maar niet zo erg dat ik er pijnstillers voor moet gaan slikken.

Duidelijk dat ik daar nooit meer vanaf kom. Maar het is heel goed te doen, dus ik klaag niet. (Nou ja).

Ben al zelf begonnen met afbouwen van de Gabapentine.

Heb het even gehad met die medicijnen. Mijn hele geheugen is nu al 200% beter geworden zonder de Tramadol. Ik wil gewoon mijn oude verstand weer helemaal terug.
Goedemorgen,

niet veel fitter, maar ook niet slechter: we doen het er maar mee, vandaag :-)

Ro kan trouwens erg goed koken, mààr: hij doet het ijna nooit omdat hij het wel handig vindt dat ik kook. En toevallig hou ik erg van koken, dus tsja :-) De soep is lekker trouwens.

Zoeb, wat merk je dat goed hè, de invloed van al die rotmedicatie. Blij te lezen dat het vol te houden is met je pols, maar dat je er toch pijn aan houdt is natuurlijk een flinke teleurstelling. Ik duim dat dat ook nog een keer wegtrekt.

Gelukkeling, ik hou heel veel van klassiek, draai eigenlijk voornamelijk Beethoven en Händel, maar we hebben alles staan. Soms hebben we zo'n dag, dan gaat vanaf 's ochtends al klassieke muziek in de CDspeler en dat zijn vaak leuke dagen :-)

Ing, echt waar, Jesus Christ Superstar? Moest er om grinniken, mijn broertjes en ik maakten altijd grappen over mensen die dat leuk vinden maar wie weet ben ik nu zo veel ouder dat ik het ook kan waarderen zonder er lelijk over te doen.

Saar, hoi, alles goed?

Meepie, laat je die kies wel vervangen als hij eruit moet, of niet?

Phoehee, ik heb precies gedaan wat in je post staat: soep, film en slapen, en ik voel me ieeeets beter vandaag :-)
Ja, lach me maar uit Ik vind het heerlijk, JCS! Zo hebben we allemaal wat. Ik hou ook zielsveel van de Sound of Music, zo erg dat ik heel Salzburg heb doorgehobbeld om alle filmlocaties te zien (gewoon zelf, niet met zo'n hysterische bus vol dikke Amerikaanse vrouwen van middelbare leeftijd).
Bo ieeeeeets beter is toch wat he. Gewoon lekker verder soepen, filmen en slapen. Films kijken he, niet filmen.

Ik was vanmorgen in het zh voor de endometriose maar heb niks nieuws gehoord, alleen waar het zeker zit. Ze gaan (logisch) niks doen en als ik in de toekomst meer last krijg of niet zwanger word moet ik weer bellen.

Ik ga straks misschien zwemmen met Ok maar ben mijn bikini kwijt en moet mijn lijf nog ontharen. Aan de slag!
*ziet bosjesman phoehee met tondeuse en scheermes in de weer*
Haha, zwem ze, Phoehee! Fijn dat de endometriose in ieder geval niet verder uitgebreid is.

Ing, we hadden vroeger een buurmeisje dat FAN was van JCS en vandaar dat we er bepaalde ideeën bij hebben

Maar enjoy hoor! En The Sound of Music is een klassieker, wie houdt daar nou niet van!
Ingmagh ik heb er best veel werk aan hoor, dus bosjesman klopt wel. Donker haar en mijn lijf is er ook niet scheutig mee.

Maar het is klaar, bikini gevonden (van 2 jaar terug, die maat heb ik weer nodig) en Okkie slaapt nog.
Echt zoveel? Ik had het meer over haar op je rug enzo, aangezien je "je lijf" moest ontharen.

Ik heb de laatste tijd nogal last van droge benen, daardoor jeuk en dus veel plekjes enzo. Daarom scheer ik mijn benen niet echt frequent (schaam schaam), bij mij is het momenteel dus ook wel erg achtergesteld. Al hoorde ik gisteren van twee meiden op de zwangerschapsgym dat zij al twee weken niet bij hun kruis kunnen en ze moeten nog 15 weken. Dat zal ook een harige boel worden vanonder
Hét voordeel van chemo: ontharen is overbodig en ik mis het niet, dat gedoe met scheermesjes en strips en hars en Veet.

Maar altijd fijn als het weer gedaan is Phoehee, nu lekker relaxen tot Okkie wakker is.

Ing, wat een levendige fantasie, haar op de rug Ik had ooit een goede vriend die echt een hele vacht op zijn schouders en rug had, vreselijk voor hem, hij schaamde zich er diep voor en in die tijd was ontharen voor mannen nog helemaal niet normaal.
Ing ik heb tot 40 weken alles kunnen bijhouden hoor, zo gehandicapt word je echt niet. Klagen zijn sommigen wel goed in hoor. (ik bedoel niet jou met je droge benen hè!)

Nee geen haar op mijn rug hoor, benen en bikinilijn is meer het probleem.

Bo een vacht () op zijn rug, lijkt me niet fijn (en mooi) voor/bij een man.
Die droge benen is geen klagen, dat is gewoon een goeie smoes

Diezelfde dames zeiden ook dat ze hun teennagels niet meer konden knippen, maar ik kan nog steeds als ik rechtop sta en gewoon voorover buig mijn handen plat op de grond leggen. Zie het probleem niet zo Ze fietsen ook op watjessnelheid en wandelen met 3km/h dus ach...

Ja, je ziet veel mannen in zuidelijk Europa met zoveel haar op schouders en rug, dat vind ik ook niet mooi. Ik kan me voorstellen dat het voor een man onprettig is als je weet dat er vrouwen zijn die die mening hebben. En de rug ontharen lijkt me geen pretje!
Ingmagh tenen lakken werd met 35+ weken lastig, maar het lukt echt wel als je je voet de andere kant op vouwt. Met vochtvasthoudende voeten staat een lakje echt wel mooier.

Ik zwaai vanaf de bank naar het zwembad, Okkie slaapt nog steeds. Niet normaal, al 2,40.

Moe van de peutergroep van gister denk ik (Okkie mag daar af en toe meespelen voor de uitdagingen)
Bo zo zie je maar weer dat chemo voordelen kan hebben

Wat leuk dat jij ook van klassieke muziek houdt. Ik zou ook echt niet zonder muziek kunnen.

Ik weet niet of ik die kies laat vervangen als hij er uit moet, daar heb ik ook nog niet echt over nagedacht. Ik wacht eerst de ingreep af maar ik zal mijn dochter eens naar optie`s vragen. Ze is bijna klaar met haar studie tandtechnieker en op haar werkt doen ze ook inplantaten.

Ik neem de Passion op vanavond ben benieuwd wat ze er deze keer van gemaakt hebben. Vorig jaar was ik best onder de indruk.

Phoehee hebben jullie lekker gezwommen? Ging je zomaar zwemmen of naar baby/peuter zwemmen?

Ing als je niet meer bij je kruis kunt komen voor het ontbossen dan wil je vriend er misschien wel een mooi modelletje in scheren, en anders moet het maar even puur natuur blijven Hier ook een fan van de Sound of Music.
Meepie, mijn vriend zei: dan kan de gyn meteen komen hechten. Hij durft het niet
Wat n watje Ing! Hij scheert zichzelf toch ook? En anders zit er niks anders op dan voor een grote spiegel gaan staan en dan op de tast via de spiegel...

Mijn armen en benen heb ik gelukkig nog nooit hoeven scheren, ben niet zo'n behaard typje.

JCS, jaah, jeugdsentiment! Kan m ook woordelijk meegalmen, net als HAIR (speaking of which ) Fijne muziek!

Ik heb me net weer eens uitgeleefd in de sportschool, ik had het een tijdje laten versloffen. Hoogste tijd om het weer op te pakken. Ik merkte gewoon dat mijn lijf het nodig heeft, begon weer allemaal kleine krakkemikkigheden te vertonen... En de sauna achteraf, dat is toch wel een traktatie hoor!
Ing, die vriend met het vachtje was een geboren en getogen Utrechter; ik denk inderdaad dat hij in zuid-Europa meer mannen zoals hij had gekend. Hij vond het inderdaad vreselijk, dat haar, hij schaamde zich enorm. Ik hoop dat hij ondertussen de weg naar de epileersalon gevonden heeft

Phoehee, Okkie neemt het er dus even van! Lekker, heb jij even een middagje voor jezelf, en ontharen is nooit verloren tijd

Sjur, Hair vind ik dan wél weer gaaf, raar hè? Ook ik heb van nature niet veel haargroei op armen en benen, überhaupt niet op mijn lichaam, maar als er niks meer is zie je toch het verschil.

Lekker dat je het sporten weer hebt opgepakt, you go girl!

Meepie, ja, ik heb periodes dat ik veel klassiek draai, gelukkig houdt Ro er ook erg van. Hij is meer van de wat bombastischere muziek (orgelconcerten van Bach, Wagner, etc) en ik meer van het zachtere werk (Chopin, Satie, Händel etc), maar we hebben al met al toch een CD of 100 aan klassiek staan.

Ik zit al sinds een paar uur in bed met de laptop, lekker te surfen. Te moe om op te staan, geen zin om te lezen (en dat is voor mij echt een unicum), maar ik vermaak me toch!
Zo heel even tijd voordat ik weer weg moet. Tijd voor een bakkie.

Ik ga met mijn vriendin naar een avond in het ziekenhuis voor borstkankerpatiënten, maar haar man wou niet mee en ze wilde niet alleen. Ik ga dus mee. Moet dan wel om half zeven al bij haar zijn. Dus net snel een bord spaghetti weggewerkt en nog even tanden poetsen. Eerst even rustig koffie nu. Cappuccino om in stijl te blijven.

Lijkt mij voor een man ook niet fijn om overal haar te hebben. Ik denk dat ik als partner ze weg zou halen. Maar ja ik heb een kale(nde) man.

Ik ben als een van de eerste naar JCS geweest. Met mijn toenmalige vriendje. Ehh wie was dat ook alweer.

De film was toen net in Nederland. Zal eind jaren zestig zijn geweest.

Even googlen: Oh nee in 1973. Jeetje toen was ik al 18 of 19.

Vond het wel een mooie film en vooral mijn ouders waren er fel op tegen. Daarom ging ik natuurlijk en daarom vond ik het wel heel apart. Het was toch de tijd dat we schopten tegen de gevestigde orde. En niet zo'n klein beetje ook. Ik was een rebel vroeger.

Haha Ing. Net Jan, die doet het ook mooi niet. Zit ik zelf altijd te klooien. En ik haat het net als iedereen.

Ik ga tanden poetsen en weg wezen.

Tot vanavond, of, mijn vriendin kennende zal het wel weer laat worden, tot morgen.
Joh.......... ik houd van mijn man hoor, ik vertrouw hem, maar ik zou me toch niet helemaal gemakkelijk voelen als hij mij daar beneden zou scheren, als ik al zie hoe hij gaten boort enzo haha

Ik doe mijn benen met een epileerapparaat, in het begin is het afzien, maar er komt steeds minder haar terug, ik hoef het nu nog maar een keer of drie per jaar te doen.

Op vakantie was er een Russische vrouw die vaak naast ons zat met een heel dons kleed op haar rug met ook nog eens een grote afzichtelijke bruine wrat ertussen bleeggh....jammer ik was hem eindelijk vergeten.

Veel plezier allemaal vanavond, ik ben afgepeigerd en ga lekker op de bank zitten.
Gelukkeling, héééééél beeldend beschreven, die Russische toerist! En ik hou ook van mijn man, maar de combinatie scheermes en intieme delen, die is echt voorbehouden aan mij en aan mij alleen. Ik snap je!

Geniet van je avond en rust lekker uit.

Zoeb, lief dat je meegaat met je vriendin. Het zal ook voor jou best aangrijpend zijn, denk ik. Hebben jullie iets leuks gepland voor erna, al is het maar een kop thee samen met een koekje? Dit soort avonden vind ik altijd erg depriimerend, maar wie weet is het bij jullie leuk georganiseerd :-)

Grappig dat jij uit een soort rebellie naar JCS bent geweest; de tijden veranderen echt hè?

Ik dacht laatst aan mijn moeder en bepaalde ervaringen en verhalen die ze vroeger vertelde beginnen ook steeds "ouder" te lijken, gek is dat.

Ik ga zo eens slapen; ik voel me iets beter maar nog niet "tout ça", dus een lange nacht zou fijn zijn.
Heel beeldend beschreven Geluk. Getver. vooral de wrat doet het hem. Hier in het dorp ergens achteraf, woonde een vrouw die ook een complete snor en baard had. En gek genoeg, als je haar zag moest je kijken of je wilde of niet. Ze was al niet zo proper op zichzelf en ze woonde met een man (niet haar man, zelfs dat niet) en het blijkt dat ze drie dagen dood in bed heeft gelegen voordat die man erachter kwam. Moet er niet aan denken wat je dan als dokter vind, want die moest toch officieel bevestigen dat ze echt dood was. Sorry maar moet er nog steeds om lachen dat dit hier niet eens zo heel ver vandaan is gebeurt. Zulke dingen gebeuren dus ook echt.

De avond was erg interessant Bo. Ik heb er zelfs nog wat van geleerd. Het ging eigenlijk over vermoeidheid na kanker.

Ik ga dus nooit en te nimmer meer tegen Jan zeggen, dat hij niet meer mag klagen omdat het toch goed gaat. Blijkbaar komt dat nogal hard binnen. En ja, ik kan soms een bitch zijn als ik vind dat hij er teveel over klaagt. Mag hij. Ja tuurlijk mag hij dat. Ik ben te zeer gehard door Nienke denk ik. Die klaagde nooit.

Ik zal me dus soms in moeten gaan houden.

Daarna inderdaad samen thee gedronken en een koek gegeten bij mijn vriendin thuis. Maar ik zag dat ze moe was en ben dus om half elf weer naar huis gegaan. Zij klaagt ook nooit. Maar dit keer zag ik het na de bijeenkomst al. Was al met al toch een interessante avond.

Vanmiddag tussen de bedrijven door nog een heel gesprek gehad met het UWV. Ook dat was zeer verhelderend. Ik was nog in twijfel wat nu het beste zou zijn. Er wordt dus op mijn werk geen spoor2 traject opgestart. Dat was voor mij veel gunstiger.

Nu ga ik naar bed. Slaap lekker allemaal.
Klinkt goed Zoebie, dat ze eindelijk doen wat voor jou het gunstigst is.

Ik ga straks met mijn moeder naar D-reizen, ze wil twee! reisjes boeken voor deze zomer, daarna gaan we samen naar de kringloop, ze vindt dat net als ik een uitje. Ik heb het dus duidelijk van haar, mijn andere zussen vinden er niks aan.

Bo ik hoop dat je vandaag weer ietsjes beter bent, tot vanmiddag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven