Kinderkoekjes

07-04-2012 15:06 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig krijgt mijn zoontje ergens zo'n zakje kinderkoekjes. Ik ben niet zo moeilijk met koek en snoep, maar ik vind dit altijd zo'n idioot aantal.

In een zo'n zakje zitten vaak iets van 12 van die mini koekjes.

Ik ben gewoon even (en omdat ik me verveel) benieuwd of anderen dit ook rare hoeveelheden vinden, of vinden jullie dit een normale portie voor een tussendoortje?
Bij kindertjes gaat 't om kwantiteit en de markt speelt er handig op in!
Hier doet zzonlief een paar dagen met zo'n zakje, beetje afhankelijk van de grootte
nee absoluut niet. 1 of 2 van die koekjes is ruim voldoende. Die van mij mogen dus niet het hele zakje opeten.

Sorry, maar dan ben ik maar die strenge moeder.

Alleen op feestjes laat ik dit los, het is niet voor niks een feestje
Ik neem zelf ook altijd 3 of 4 koekjes bij de thee. En soms het hele pak. En mijn kinderen krijgen één keer per dag (als ze erom vragen, komt ook voor dat dat niet zo is) zo'n zakje kinderkoekjes. Helemaal ja. Twaalf koekjes? Onzin. Eerder een stuk of 5, misschien 6. En dat zijn dan echt kleine koekjes. Of twee wat grotere in één verpakking, dat komt ook voor.

Zo, even wat tegenwicht voor alle ik-ben-zo'n-geweldige-bewuste-voeding-moeders.
Dochter krijgt uit zo'n zakje 3 of 4 kleine koekjes in een bakje. Vind ze prima. Gedurende 1 of 2 dagen gaat zo'n zakje op. Maar dan heeft ze er toch langer van genoten dan wanneer ik zo'n zakje in één keer geef.

Niks geweldigs aan trouwens, maar hierin ben ik wel bewust, Kezz.
Ik ben geen geweldige bewuste voeding moeder, ik vind dit alleen geen porties voor een kind.

In dit zakje, zaten er echt 12.

Zoon mag koekjes, ijs, chips, whatever. Ik vind alleen de grote van zo'n portie echt idioot.
Welke koekjes zijn dat dan? Dat er 12 in een zakje zitten? Vind 12 ook wel veel. Ik ken wel die smoeltjes, speculaasjes in een zakje, maar daar zitten er echt geen 12 van in een zakje, eerder 6 ofzo?
Mijn dochter houdt niet zo van koek, wel van Dora dus doekoen koop ik weleens wanneer we op vakantie gaan oid, makkelijk voor in de auto. Dan krijgt ze er wel maar 1 (daar zitten twee wat grotere koeken in de verpakking ).

Ik heb het bijvoorbeeld wel met die haribo zakjes snoep, dat is best veel snoep voor gewoon een snoepje tussendoor. Ik koop dat dus alleen met verjaardagen oid en losse snoepjes voor tussendoor. Voor af en toe vind ik het geen probleem. Ik neem ze trouwens ook mee op lange autoritten bedenk ik me nu, mijn snoeptolerantie stijgt blijkbaar aanzienlijk in de auto

Dat zou ik ook doen met die koekjes denk ik, ik zou Ze niet elke dagje naar school geven maar wel naar een schoolreisje oid (als ze ze lekker vond dan )
Ik heb ze nooit geteld. Krijg ik ook de kans niet voor, zo snel zijn ze op....

Maar 12 is wel veel ja.
Ik weet niet wat voor merk het was, en ik heb die koekjes nooit in huis.

Wij hebben rechtsgedraaide mueslikoeken.

Nee geintje, ik koop geen speciale kinderkoekjes, hij krijgt hier gewone koekjes, die wij ook eten.
quote:molie schreef op 07 april 2012 @ 15:31:

Wij hebben rechtsgedraaide mueslikoeken.

Zo kwam de OP inderdaad op mij over.
Gewoon afpakken en zelf opeten bij een kopje thee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat doet spam over nike air max nou bij een topic ver kinderkoekjes :haartjes omhoog:
En verder... Hangt het er wel vanaf hoe groot de koekjes zijn uiteraard . Maar 12 is wel wat veel ja. Kun je mooie de,en met nog drie vriendjes.
Dat zijn zeker die uitdeelkoekjes van de Action, met dino's en elfjes enzo.

De koekjes zijn ongeveer ze groot als een letterkoekje, dus alle 12 bij elkaar zijn het misschien 3 biscuitjes (met een ieniemini laagje chocolade). Da's toch niet zo erg als je kind ze uitgedeeld krijgt?
Haha Kezz, ik zette er nog bij dat ik niet moeilijk doe over koek, snoep, ijs, enz.

Ik ben meer van de hartige snacks, anders kon ik de rest zelf opeten ja!
Hoeveel gram is een zakje?

Het zijn waarschijnlijk hele keline minikoekejs, dus dan is 12 natuurlijk niet zo veel.
Ik heb hier geen zakje, ik heb er zeven koekjes uitgehaald. Die liggen hier naast me.

Ik vind het wel veel voor een peuter. Mazzel dat hij nog komt vragen wat hij mag hebben.
Doe moeilijk TO. Nietsgunner....
Die zeven eet je zeker zelf op. Arm ,arm kind van jou.
Ow heb je haar weer hoor...
Verslik je niet .. .schrokop. Ben je nog niet dik genoeg ofzo?
Le-zen aambei le-zen.

Ik schreef toch dat ik meer van de hartige snacks ben en de zeven koekjes hier naast me liggen?

Anders had ik er wel neergezet dat ik ze zelf naar binnen had gepropt niet?
Aambei is iemand anders. Niet iedereen door elkaar gaan halen nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven