HELP...HELP...HELP
zaterdag 7 april 2012 om 21:21
Halo ,
ik ben een beginnende zangeres.
Ook heb anderhalf jaar les gehad.
Zins vorig jaar april/mei heb ik last van mijn stem.
In het begin bleef ik (stom genoeg) gewoon zingen .
Wat het probleem natuurlijk aleen maar erger maakte .
ik heb: constante pijn bij mijn stembanden(ookal praat ik niet )ook savond's, de huisarts noemde het vurige stembanden.
Ik heb geen kobbels en geen heesheid.
Nu zing al een paar maanden niet meer ,maar het wil niet echt baten.
Ik heb ook al wat op internet gezocht , maar kan niks vinden wat overeen komt met mijn symptonen.
Heeft iemand ervaring met deze symptonen ?
of meschien tips hoe ik het herstel proces kan versnellen?
alvast bedankt
ik ben een beginnende zangeres.
Ook heb anderhalf jaar les gehad.
Zins vorig jaar april/mei heb ik last van mijn stem.
In het begin bleef ik (stom genoeg) gewoon zingen .
Wat het probleem natuurlijk aleen maar erger maakte .
ik heb: constante pijn bij mijn stembanden(ookal praat ik niet )ook savond's, de huisarts noemde het vurige stembanden.
Ik heb geen kobbels en geen heesheid.
Nu zing al een paar maanden niet meer ,maar het wil niet echt baten.
Ik heb ook al wat op internet gezocht , maar kan niks vinden wat overeen komt met mijn symptonen.
Heeft iemand ervaring met deze symptonen ?
of meschien tips hoe ik het herstel proces kan versnellen?
alvast bedankt
zaterdag 7 april 2012 om 22:33
zaterdag 7 april 2012 om 22:36
Hmm lees je nu bewust over mijn tip heen? Aangezien je wel op andere berichten leest. Jammer, ik had namelijk wel een serieuze reactie geplaatst waar ik zelf in ieder geval baat bij heb gehad (en ik zing ook, en praat de hele dag voor de klas) Verder wil een goede zanglerares zoeken ook wel eens helpen.
zaterdag 7 april 2012 om 22:42
Quote: Als de stembanden niet ernstig structureel beschadigt zijn kunnen stemproblemen inderdaad behandeld worden dmv acupunctuur. Er kunnen verschillende energetische oorzaken aan de basis ervan liggen (zoals pathogene factoren thv long, emotionele stress die de energetische circulatie van lever en lung belemmert en nier yin leegte). Uw bijkomende nek- en schouderklachten lijken er op te wijzen dat de lever en galblaas er bij betrokken is maar dat zal verder onderzoek moeten uitwijzen.
Al naargelang de oorzaak van het probleem zal uw acupuncturist zijn puntenkeuze bepalen en eventueel met kruidensupplementen werken.
OMG.......seriously?
Al naargelang de oorzaak van het probleem zal uw acupuncturist zijn puntenkeuze bepalen en eventueel met kruidensupplementen werken.
OMG.......seriously?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 7 april 2012 om 22:46
quote:mniekske schreef op 07 april 2012 @ 21:35:
Logopedie nemen. Die kan kijken wat er met je stem aan de hand is en zo nodig ook doorverwijzen naar de KNO arts. Als dat niet nodig is stelt de logopediste een behandelplan op waarmee je je stem weer kunt gaan gebruiken op een gezonde manier. nee ik las niet over je advies heen hoor !
Sorry als ik je dat idee heb gegeven .
De huis arts heeft me doorverwezen naar de KNO -arts , eindelijk na bijna een jaar , maar goed beter laat dan nooit .
Ik hoop dat het niks ernstig is
Logopedie nemen. Die kan kijken wat er met je stem aan de hand is en zo nodig ook doorverwijzen naar de KNO arts. Als dat niet nodig is stelt de logopediste een behandelplan op waarmee je je stem weer kunt gaan gebruiken op een gezonde manier. nee ik las niet over je advies heen hoor !
Sorry als ik je dat idee heb gegeven .
De huis arts heeft me doorverwezen naar de KNO -arts , eindelijk na bijna een jaar , maar goed beter laat dan nooit .
Ik hoop dat het niks ernstig is
zaterdag 7 april 2012 om 22:50
zaterdag 7 april 2012 om 22:54
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 april 2012 @ 22:42:
Quote: Als de stembanden niet ernstig structureel beschadigt zijn kunnen stemproblemen inderdaad behandeld worden dmv acupunctuur. Er kunnen verschillende energetische oorzaken aan de basis ervan liggen (zoals pathogene factoren thv long, emotionele stress die de energetische circulatie van lever en lung belemmert en nier yin leegte). Uw bijkomende nek- en schouderklachten lijken er op te wijzen dat de lever en galblaas er bij betrokken is maar dat zal verder onderzoek moeten uitwijzen.
OMG.......seriously?
No, it's a joke.
Met dat taalgebruik geloof je het toch niet hè?
OMG.......seriously?
No, it's a joke.
Met dat taalgebruik geloof je het toch niet hè?
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 7 april 2012 om 23:00
quote:Solomio schreef op 07 april 2012 @ 22:54:
[...]
No, it's a joke.
Met dat taalgebruik geloof je het toch niet hè?http://www.eufom.com/forum/viewtopic.php?=&p=315
Kijk zelf maar. Is volgens mij geen grapje. Al moet ik er hard om lachen.
[...]
No, it's a joke.
Met dat taalgebruik geloof je het toch niet hè?http://www.eufom.com/forum/viewtopic.php?=&p=315
Kijk zelf maar. Is volgens mij geen grapje. Al moet ik er hard om lachen.
zaterdag 7 april 2012 om 23:01
quote:Yavanna schreef op 07 april 2012 @ 22:50:
Dan zoveel mogelijk je stembanden ontlasten totdat je bij de KNO arts bent geweest. Dus niet hard roepen, weinig praten, niet zingen, niet fluisteren, niet te veel tijd in rokerige ruimtes doorbrengen en op een normaal niveau (zoals voor jou comfortabel voelt) praten. Niets forceren.
Dank je , al is het niet zingen best wel lastig voor me .
maja dat is natuurlijk het beste.
Dan zoveel mogelijk je stembanden ontlasten totdat je bij de KNO arts bent geweest. Dus niet hard roepen, weinig praten, niet zingen, niet fluisteren, niet te veel tijd in rokerige ruimtes doorbrengen en op een normaal niveau (zoals voor jou comfortabel voelt) praten. Niets forceren.
Dank je , al is het niet zingen best wel lastig voor me .
maja dat is natuurlijk het beste.
zaterdag 7 april 2012 om 23:18
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 april 2012 @ 23:00:
[...]
http://www.eufom.com/forum/viewtopic.php?=&p=315
Kijk zelf maar. Is volgens mij geen grapje. Al moet ik er hard om lachen.Ja, Herman.............
[...]
http://www.eufom.com/forum/viewtopic.php?=&p=315
Kijk zelf maar. Is volgens mij geen grapje. Al moet ik er hard om lachen.Ja, Herman.............
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
zaterdag 7 april 2012 om 23:18
quote:scheelschaapje schreef op 07 april 2012 @ 22:58:
Weet je zeker dat het je stembanden zijn die pijn doen?
Een goede zangdocent is ook belangrijk. Zat je bij iemand die conservatorium heeft afgerond?
Ja ik denk het wel.
Denk je dat het wat anders is ?
En mijn voormalige zang docent heeft op het conservatorium zang gestudeerd.
Maar de huis arts dacht ook al dat ik met een amateur te maken had hahahha.
Dus ik denk dat ik een slecht leerling was ofzo :S
Weet je zeker dat het je stembanden zijn die pijn doen?
Een goede zangdocent is ook belangrijk. Zat je bij iemand die conservatorium heeft afgerond?
Ja ik denk het wel.
Denk je dat het wat anders is ?
En mijn voormalige zang docent heeft op het conservatorium zang gestudeerd.
Maar de huis arts dacht ook al dat ik met een amateur te maken had hahahha.
Dus ik denk dat ik een slecht leerling was ofzo :S
zaterdag 7 april 2012 om 23:21
http://www.acupunctuur-pr ... praktijk_kennismaking.htm
Je wordt er ook vruchtbaar van, geloof ik.
Je wordt er ook vruchtbaar van, geloof ik.