kinderen, ouders en bloot.
zaterdag 7 april 2012 om 22:18
Samen met mijn man heb ik 2 zoons van 2 en 5 jaar. Samen even douchen is nog normaal bij ons. Ik loop ook gerust in mijn blootje over de bovenverdieping waar mijn kinderen bij zijn. Ook slapen mijn man en ik naakt.
De kinderen kruipen 's ochtends vaak bij ons in bed. Ook spring ik rustig bij hen onder de douche. Er zal een tijd komen dat dat allemaal niet meer "hoort". Bij je ouders in ben terwijl zij bloot zijn, of bij je zoon onder de douche springen. Ik merk nu al dat vooral mijn man 's ochtends een boxershort aantrekt ivm een in het oog springende ochtenderectie . Zie me echt niet bij mijn zoon van 15 onder de douche springen. Ik hoop wel dat we de vrijheid wat betreft bloot houden. Ik ben zelf opgevoed met het gegeven dat bloot in elkaars nabijheid normaal is.
Hoe gaan dit in jullie gezin?
De kinderen kruipen 's ochtends vaak bij ons in bed. Ook spring ik rustig bij hen onder de douche. Er zal een tijd komen dat dat allemaal niet meer "hoort". Bij je ouders in ben terwijl zij bloot zijn, of bij je zoon onder de douche springen. Ik merk nu al dat vooral mijn man 's ochtends een boxershort aantrekt ivm een in het oog springende ochtenderectie . Zie me echt niet bij mijn zoon van 15 onder de douche springen. Ik hoop wel dat we de vrijheid wat betreft bloot houden. Ik ben zelf opgevoed met het gegeven dat bloot in elkaars nabijheid normaal is.
Hoe gaan dit in jullie gezin?
zaterdag 7 april 2012 om 22:25
Toen mijn zoon de leeftijd had van jullie kinderen, ging het er hier ook zo aan toe.
Twee jaar geleden (hij was toen 8) begon hij weg te kijken als hij mij bloot zag, 'n jaar geleden vertikte hij 't om bij ons in bed te kruipen als ik niet eerst kleding aan trok en rond die tijd mocht ik hem ook niet meer bloot zien.
Bloot is normaal, maar ik respecteer zijn grenzen. Het is aan hem om te bepalen of hij zijn blote lijf wil laten zien, niet aan mij. Dus klop ik op de deur van de badkamer voor ik naar binnen stiefel, geef ik hem de kans 'n handdoek om te slaan of het douchegordijn dicht te trekken.
Wat m'n eigen blootheid betreft: ik plaag 'm wel eens. Maar dan wel onschuldig: dan is hij op onze slaapkamer en maakt geen haast om weg te gaan en "dreig" ik dat als hij nou niet gauw opschiet, hij een blote moeder gaat zien
Ik doe dus geen concessies wat mijn eigen blootheid betreft, maar geef hem wel de gelegenheid om zelf te bepalen of hij daarmee geconfronteerd wil worden en hij heeft volledige zeggenschap over zijn eigen blootheid.
Twee jaar geleden (hij was toen 8) begon hij weg te kijken als hij mij bloot zag, 'n jaar geleden vertikte hij 't om bij ons in bed te kruipen als ik niet eerst kleding aan trok en rond die tijd mocht ik hem ook niet meer bloot zien.
Bloot is normaal, maar ik respecteer zijn grenzen. Het is aan hem om te bepalen of hij zijn blote lijf wil laten zien, niet aan mij. Dus klop ik op de deur van de badkamer voor ik naar binnen stiefel, geef ik hem de kans 'n handdoek om te slaan of het douchegordijn dicht te trekken.
Wat m'n eigen blootheid betreft: ik plaag 'm wel eens. Maar dan wel onschuldig: dan is hij op onze slaapkamer en maakt geen haast om weg te gaan en "dreig" ik dat als hij nou niet gauw opschiet, hij een blote moeder gaat zien
Ik doe dus geen concessies wat mijn eigen blootheid betreft, maar geef hem wel de gelegenheid om zelf te bepalen of hij daarmee geconfronteerd wil worden en hij heeft volledige zeggenschap over zijn eigen blootheid.
Nou, mijn zoontje is nog geen 2, dus voor mij is bloot zijn in zijn bijzijn eigenlijk ook dagelijkse gang van zaken, ook aangezien ik zelf ook douche als hij in bad gaat (wel zo makkelijk).
Denk dat er vanzelf bij een kind wel een momnet komt dat ze privacy gaan vragen. Toevallig had ik het er laatst met een collega over, haar zoontje (volgens mij 1e of 2e klas basisschool) had voor het eerst gezegd 'jij mag mijn piemeltje niet zien'. Blijkbaar gaat schaamte 'vanzelf' op een bepaalde leeftijd een rol spelen.
Zou niet echt weten wat nou een leeftijd is dat je 'het niet meer doet'. Had vroeger een vriendin bij wie naakt thuis altijd heel normaal was. Zij gingen bijv. ook als gezin naar de sauna, toen was zij 15.
Denk dat er vanzelf bij een kind wel een momnet komt dat ze privacy gaan vragen. Toevallig had ik het er laatst met een collega over, haar zoontje (volgens mij 1e of 2e klas basisschool) had voor het eerst gezegd 'jij mag mijn piemeltje niet zien'. Blijkbaar gaat schaamte 'vanzelf' op een bepaalde leeftijd een rol spelen.
Zou niet echt weten wat nou een leeftijd is dat je 'het niet meer doet'. Had vroeger een vriendin bij wie naakt thuis altijd heel normaal was. Zij gingen bijv. ook als gezin naar de sauna, toen was zij 15.
Was bij ons thuis ook zo. Ik heb tot mn 11e met mn moeder sochtends moeten douchen om tijd te besparen.
Nog steeds als ik thuis ben bij hun komen mn ouders gewoon binnen als ik in mn nakie sta ofzo. Bij mn moeder vind ik het helemaal niet erg, bij mn vader denk ik soms pa kan je niet even wachten? (ben een mamas kind) maar goed zo erg vind ik het ook weer niet dus ik zeg er maar niks van.
Mn man moest er wel aan wennen in het begin en na 8 jaar zei hij nog tegen mn pa, ze staat zich om te kleden, maar die zei gewoon:oh pfff niks wat ik Niet heb gezien.
Mn man en ik slapen ook naakt en doen niet moeilijk over bloot en ik hoop zo ook mn kinderen te kunnen opvoeden later! Hij is alleen wel heel anders opgevoed en door mij 'losser' geworden dus ff kijken wat dat word.
Nog steeds als ik thuis ben bij hun komen mn ouders gewoon binnen als ik in mn nakie sta ofzo. Bij mn moeder vind ik het helemaal niet erg, bij mn vader denk ik soms pa kan je niet even wachten? (ben een mamas kind) maar goed zo erg vind ik het ook weer niet dus ik zeg er maar niks van.
Mn man moest er wel aan wennen in het begin en na 8 jaar zei hij nog tegen mn pa, ze staat zich om te kleden, maar die zei gewoon:oh pfff niks wat ik Niet heb gezien.
Mn man en ik slapen ook naakt en doen niet moeilijk over bloot en ik hoop zo ook mn kinderen te kunnen opvoeden later! Hij is alleen wel heel anders opgevoed en door mij 'losser' geworden dus ff kijken wat dat word.
zaterdag 7 april 2012 om 22:26
Hier precies zo. Man gaat wel eens met dochters in bad (3 en 5). Ik douche wel eens met ze. We slapen naakt en de kinderen kruipen ook wel eens bij ons. Ik weet eigenlijk niet wanneer het anders zal worden. Wij waren erg preuts thuis dus naakt kende ik bijna niet. Ik vind het zo wel prettig. Ik denk dat ze zelf wel een grens trekken. Mijn man heeft overigens al wat langere tijd wel een onderbroek aan. Hij vond het niet meer prettig als de meiden in het weekend bij ons kwamen liggen.
zaterdag 7 april 2012 om 22:26
Toen bij ons de kinderen klein waren ging het ook zo. Nu zijn ze 17, jongen en 14, meisje. Het is wel anders geworden. Zoonlief doet de badkamerdeur op slot. Dochterlief loopt alleen bij mij, moeders, naakt rond. Zij geven zelf aan privacy te willen en dat respecteren wij. Wordt later wel weer anders denk ik.
zaterdag 7 april 2012 om 22:33
Hier lopen we nog net zo bloot rond als toen ze klein waren. Samen douchen gebeurt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer, maar na de periode waarin ze zich schaamden ( ook heel normaal en dat hebben we gerespecteerd ) kan het nu gebeuren dat zoon zich doucht en ik bij de wasbak mijn tanden poets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 7 april 2012 om 22:34
quote:chartreuse schreef op 07 april 2012 @ 22:25:
Toen mijn zoon de leeftijd had van jullie kinderen, ging het er hier ook zo aan toe.
Hier idem.
Zoons van 11 en 13.
Hier idem.
Zoons van 11 en 13.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 7 april 2012 om 23:08
Mijn vriend slaapt ook altijd naakt. Ik ook vaak, maar bijvoorbeeld niet als ik ongesteld ben. En als zijn zoontje van 10 bij ons is (om de 14 dagen) dan heb ik ook altijd een onderbroek aan en een t-shirt naast het bed liggen. Ik vind het vreemd als hij mij naakt zou zien. Hij heeft mij overigens wel borstvoeding zien geven aan zijn jongere zusje, maar dat vind ik dan wel weer anders. Ons meisje is nog geen 2, dus wij gaan nog regelmatig met haar douchen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat over een paar jaar zal gaan. Wij gingen vroeger ook altijd met mijn moeder in bad. Volgens mij kwam ik rond mijn 11de op een leeftijd dat ik dat zelf niet meer wilde. (of moest ik ruimte maken in bad voor mijn jongste zusje )
zaterdag 7 april 2012 om 23:10
zaterdag 7 april 2012 om 23:11
Ik ben vrij preuts opgevoed, tenminste preutse pa en niet zo preutse ma. Maar bloot rondlopen deden ze geen van beiden en samen douchen ook niet na ons 3e of zo. Naakt slapen doen ze niet en wij meestal ook niet, maar dat lijkt me toch lastiger. Idd met erecties van de man bv. Ik draag zelf geen ondergoed in bed en soms kruipt er wel een kind bij en dat vind ik al minder prettig (oudste is 6) Ze vraagt ook weleens waarom ik geen onderbroek aanheb en zij wel. Ik trek er vaak snel een aan, ook omdat er anders soms ineens een voetje tussen mijn benen zit.. Maar dat betekend dus soms voor mensen die naakt willen slapen maar niet met kids erbij dat ze 10 jaar lang wel iets aantrekken in bed?
zaterdag 7 april 2012 om 23:16
Wij waren ook gemakkelijk bloot bij de kinderen, maar nu ze iets ouder worden (oudste is 10) merk ik dat het toch een beetje verandert.
Zelf zijn ze zonder nadenken bloot waar wij bij zijn, maar andersom niet meer echt.
We trekken in de weekenden iets aan in bed omdat ze dan s'ochtends dan vaak bij ons in bed kruipen- en het echt niet leuk vinden als wij dan naakt zijn.
Oudste snauwde me laatst al toe "doe wat áán" toen ik na het douchen nog even bloot rondliep en dat snap ik heel goed, dus daar houd ik rekening mee.
Zelf zijn ze zonder nadenken bloot waar wij bij zijn, maar andersom niet meer echt.
We trekken in de weekenden iets aan in bed omdat ze dan s'ochtends dan vaak bij ons in bed kruipen- en het echt niet leuk vinden als wij dan naakt zijn.
Oudste snauwde me laatst al toe "doe wat áán" toen ik na het douchen nog even bloot rondliep en dat snap ik heel goed, dus daar houd ik rekening mee.