Mode & Beauty alle pijlers

thuis definitief ontharen

07-04-2012 22:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn bikinilijn echt een warzone is overweeg ik de aanschaf van zo'n apparaat. Van scheren krijg ik plekjes en van harsen ingegroeide haren, vandaar dat ik op zoek ben naar wat anders.

Dat het niet echt definitief is maakt me niet uit, maar ik wil graag dat het er een beetje netjes uit gaat zien. Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat? Ik bedoel van die IPL laser dingen.
Wat ik ervan gehoord heb is dat het knap waardeloos is! In een kliniek werkt wel, niet voor 100% maar wel heel goed.
Kun je niet beter wat geld sparen en het dan laten laseren. Dit is weggegooid geld zo. Heb je een lichte huid en donker haar? Dan werkt laseren het best. Kost ongeveer 120 euro per behandeling dacht ik.
Ik zou naar een laserkliniek gaan als ik jou was. Dan ben je (zo goed als) voorgoed van je haren verlost. Heb je donker haar en een blanke huid? Dan werkt het het beste.

Ik test momenteel de Lumea van Philips. Ben nu inmiddels 8 weken verder en ik merk er nog heel weinig van.
De flash & Go is zo'n soort apparaat. Wij (blokker) verkopen hem, maar we hebben niet echt veel informatie erover gekregen.

Het is niet de werking om definitief helemaal te ontharen, Maar om de haargroei tot 50% te verminderen. Waardoor het dus sowieso lichter lijkt en minder is.

Je moet wel opletten dan er genoeg verschil zit in de huidkleur en de haarkleur. Dus een vrij lichte huid met donkere haren zou het beste zijn. Maar een te lichte huid mag niet, te donkere(buitenlands) of een zonnebank gebruinde huid mogen ook niet.

Zit er te weinig verschil tussen de haar en huidkleur, dan pakt het niet, dus dan werkt het geheel niet.

Zelf zou ik aanraden om het te laten doen, dan ben je wel een stuk meer kwijt, maar dan ben je er ook vanaf. Met deze apparaten ben je al een tijd bezig om verschil te merken en het is niet geheel definitief.
Bedankt! Ik heb het goede huid/haartype. Hele lichte huid en haast zwart haar. Ik overweeg ook wel een kliniek maar wilde graag alle opties onderzoeken. Thuis leek me wel makkelijk+goedkoper. Echt definitief hoeft het van mij ook niet, vind ik juist wel een fijn idee dat het niet voor altijd is.
(En elke keer lees ik: huis definitief ontharen.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
haha huis definitief ontharen zou ook wel handig zijn, heb veel dieren. Maar dat zit er vrees ik niet helemaal niet in..

Ik denk dat ik misschien toch beter iets anders kan proberen. Ik vind harsen, sugarwax, wel een fijne methode. Alleen die ingegroeide haren zijn zo vervelend. Ik heb nu Tendskin besteld, misschien dat dat helpt. Lees er wel veel goede dingen over.

Ik ben toch ook wat bang geworden voor beschadiging van mijn huid door ipl/laser. Misschien dat er over een aantal jaar betere en goedkopere opties zijn. Over de Lumea lees ik bijv. hele wisselende reacties.
Ik heb nu bijv. onder mijn huid, al maanden, zon dikke knobbel zitten van een ingegroeide haar. Die gaat maar niet weg. Ook niet met een naaldje. Zit te diep. Iemand nog een tip over wat ik kan doen? Het ziet er echt niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven