Werk & Studie alle pijlers

Werk jij als Dierenartsassistente?

09-04-2012 12:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie werkt er als Dierenartsassistente?

-Is hier veel werk in te vinden?

- Hoeveel uur draai je gemiddeld per week?

- Wat houden je taken in?

- Verdiend dit redelijk?
Paar jaar geleden wilde ik me om laten scholen. Dit was één van de beroepen die ik op het oog had (dacht ik).

Heb geïnformeerd bij o.a. de beroepsvereniging, maar zij adviseerden me om het niet te doen. Ik zou te oud zijn, wat niet interessant is voor dierenartsen om je in dienst te nemen; ik was de 30 al gepasseerd, ze hebben liever begin twintigers. Ik woonde niet in de goede regio (zuiden van Gelderland/noorden van Brabant), de randstad/het westen gaf meer kans op een baan. En er was nog een derde reden, maar die is me nu even ontschoten.

Succes met oriënteren!
Hoi,

Ik werk als dierenartsassistente, paraveterinair.

Ik werk als enige bij ons 38 uur. Mijn taken bestaan uit baliewerkzaamheden, assisteren bij operaties, het bewaken van de anesthesie bij het dier. Bloed afnemen. Laboratoriumwerkzaamheden. Ik maak ook bepaalde rontgenfoto's.

Er is op zich wel werk in te vinden maar wel is het vaak parttime. Ik heb mazzel met fulltime. Het verdient slecht! Maar heb wel ontzettend leuk werk!
Ik ken een aantal mensen die een opleiding voor dierarts assitente / paraveterinair hebben gevolgd maar die geen werk kunnen vinden. Werk vinden is echt heel moeilijk en het betaald slecht. Naast de taken die hierboven worden genoemd omvat het ook best veel schoonmaakwerk.
Ja dat klopt ook schoonmaakwerkzaamheden in de zin van operatiesets schoonmaken en steriliseren maar ook inderdaad de operatiekamer als die gebruikt is en de opname hokken waar de dieren verblijven, de tafels in de spreekkamers, dus ja ook wel schoonmaken.

Wij gaan ook regelmatig op nascholingen en cursussen om bij te blijven.

Het is en blijft jammer dat het zo bar slecht betaald!
Was laatst ook in het nieuws dat een aantal MBO opleidingen niet meer zomaar gegeven zullen mogen worden in de toekomst. Het ministerie wil dat MBO scholen op regionaal niveau het aanbod van de aangeboden opleidingen afstemmen op de vraag op de arbeidsmarkt. Zo kan het dan voor komen dat een opleiding een jaar of meer jaren niet meer aangeboden zal worden, of dat het aantal toegelaten studenten ervan sterk verminderd wordt.

Zie hier bijvoorbeeld: http://binnenland.nieuws. ... et_mes_in_pretstudies_mbo

Dus denk goed na of er toekomstperspectief is in wat je wilt gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven