hoe studio verdelen

08-04-2012 16:31 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag weet ik dat ik een studio kan gaan huren, supergoed nieuws natuurlijk. Ik zou de studio graag in twee ruimtes willen verdelen. Nu zou ik natuurlijk een tussenwand kunnen laten bouwen, die ik dan later weer afbreek. Maar dat is wel erg rigoureus. Waar het mij immers enkel om gaat, is dat ik twee katten heb die ik niet altijd in mijn slaapgedeelte wil hebben.

Het gaat dus niet om het dempen van geluid. Ik zal er immers in mijn eentje komen te wonen. Ook zou ik dan meteen een deur moeten laten inbouwen, aangezien er geen andere mogelijkheden zijn om van de ene gedeelte naar het andere gedeelte te lopen.

Ik heb ook zitten denken aan een gordijn. Punt is dat mijn katten daar natuurlijk gewoon doorheen lopen of onderdoor kruipen.

Heeft iemand een tip voor mij?
Iets van stof, maar dat je ook beneden aan de vloer ergens vastmaakt? Zodat het dus niet los hangt?
Een ensuite achtige constructie maken? Er zijn veel ensuite deuren op marktplaats te vinden en met een handig familielid kan je de kasten ernaast maken, heb je meteen opbergruimte en mooie schuifdeuren.
Twee kasten met schuifdeuren ertussen? Dat lijkt mij het makkelijkste en het mooiste. Je verliest er ook geen ruimte door.
Metal Stud gebruiken. Je kunt alleen niets aan die wanden hangen.

http://haarlemsestukadoor.nl/metalstudwanden_x.html

http://www.tussenwandisoleren.nl/Metal_stud/

Kluswijzer
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een gipswandje is toch zo geplaatst? En een deur met een kozijn erin ook. Lijkt me de beste oplossing...
Wat is je budget?

Ik vind de kastenwand / en-suite de mooiste oplossing, maar denk dat dat ook best prijzig is.

De kast-zonder-achterwand vind ik eigenlijk ook best een leuke oplossing! Lijkt me best wel grappig om door een kast naar een andere kamer te gaan (toch een beetje een jeugddroom voor veel denk ik haha). Denk dat deze oplossing dan het mooiste is als je allemaal dezelfde kasten hebt, van wand tot wand. De rest vd kasten kan je dan natuurlijk als opbergruimte gebruiken.
Bedankt voor alle tips! Staan zeker goede tussen. Zoals met die dubbele kasten, en stof en dan vastmaken. Metal studs zou ook een idee zijn, Tickel, maar als ik zo de informatie lees krijg ik de indruk dat het erg lijkt op het idee van een tussenwand. Het is echt heel definitief zeg maar, terwijl ik de ruimte ook weleens open wil kunnen hebben.

Robin4ever, ik heb het niet opgemeten maar in de advertentie staat dat de studio 55 vierkante meter is.

Kerstklok, de links die je toegevoegd hebt werken niet bij mij.

Spoken, ik wil niet al te veel geld eraan uitgeven. Het gaat immers maar om een huurwoning.
quote:luna87 schreef op 08 april 2012 @ 23:00:

Bedankt voor alle tips! Staan zeker goede tussen. Zoals met die dubbele kasten, en stof en dan vastmaken. Metal studs zou ook een idee zijn, Tickel, maar als ik zo de informatie lees krijg ik de indruk dat het erg lijkt op het idee van een tussenwand. Het is echt heel definitief zeg maar, terwijl ik de ruimte ook weleens open wil kunnen hebben.

Robin4ever, ik heb het niet opgemeten maar in de advertentie staat dat de studio 55 vierkante meter is.

Kerstklok, de links die je toegevoegd hebt werken niet bij mij.

Spoken, ik wil niet al te veel geld eraan uitgeven. Het gaat immers maar om een huurwoning.

Hou er rekening mee dat kledingkasten vaak behoorlijk diep zijn, en dus een deel van je woonoppervlakte afsnoepen.

Met Metal Studs kun je ook een halfhoge wand neerzetten, dat scheelt je ook met lichtinval. (schijnt ook niet zo kostbaar te zijn)

Succes verder!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maar een wand korter dan 2 meter (dus half hoog) springt een kat zonder moeite overheen. Tenminste, de mijne wel, maar mss niet alle katten?

Maar dat licht is inderdaad wel iets om rekening mee te houden wrs.

Misschien kun je ook denken aan zo'n glazen schuifpui, maar dan voor binnen op zo'n rails? Kun je evt voor 's nachts of met bezoek ook gordijnen voor doen. Hoewel ik verwacht dat dat eigenlijk wel erg duur is.
Als je door een kastdeur gaat, kun je dan wel fatsoenlijk terug? De gemiddelde kastdeur heeft aan de binnenkant geen klink!
Je hebt liever een flexibele afscheiding? Daarom zei ik: rails op plafond en vloer en daarin schuifbare panelen. Dan kun je de boel ook openzetten als je wilt.
quote:metafoor schreef op 08 april 2012 @ 16:51:

[...]

Ja, een deur zo breed als je gehele studio, zo een 4 meter breed. Sluit jij normale wanden met een deur van 4 meter breed? Ik niet, bij mij zitten daar dus wanden in, zoals ik al aangaf. :O
.
Allereerst bedankt voor alle reacties!

Bij nader inzien lijkt een schuifwand mij ook wel wat, jullie hebben mij al een beetje overtuigd. Ik zal me eens wat meer verdiepen in de mogelijkheden ervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven