Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

10-05-2010 20:40 2410 berichten
In een ieder van ons huist een BEO.

Wees niet bang haar te ontdekken.

Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!

Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!

De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.

'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.

BEO's verenigt u!

Alle reacties Link kopieren
Kan er op de MP niet een vervolg komen met Pinksteren? Of bij Hemelvaart? Misschien komt het kruis dan nog van pas ook? Ik ben niet zo thuis in de materie, maar er is toch ook nog een Johannes Passion en dergelijke? Anders schrijven we zelf onze versie van de Judas Passion.

Mijn muren zijn nu een stemmig grijs. Ik heb het gevoel dat ze m'n medicijnen aan 't minderen zijn. Als het even meezit ben ik dit weekend weer vrij. Tot die tijd geniet ik maar van m'n onvrijwillige retraite.
Later is nu
Och Lé, wat reageer je toch altijd empathisch en wat heb je een goede ideeën. Van musicalisatie wordt m'n koude hart weer warm. En inderdaad: er zijn scalae aan themae die we aan kunnen grijpen om al zingend onze talenten tot het uiterste te benutten. Want dat was het, denk ik, ook een beetje: bij de MP zat ik echt op de toppen van m'n kunnen (heerlijk, dat pieken) en ik mis het nu. En samen, we gaan het vooral samen doen.

Dion Graus, Carnaval des Animaux, lijkt me leuk om mee te beginnen.
O, Dreamer, dat kruis heb ik vanmiddag naar Star gebracht. Die gaat er doperwten tegenaan laten groeien. Lijkt me een mooie bestemming: van dood naar leven, zo vol hoop.
Pim Fortuyn is helaas al geclaimd maar Matt Herben loopt nog ongeclaimd rond, zit daar muziek in?

Dream, trip jij daar eens even een nachtje over.

Jammer dat het kruis al weg is. De COC jongens (die altijd in dat zwarte leer met gaten lopen) hadden wel belangstelling er een 'Andreas kruis' van te maken. Dat evangelie ken ik niet maar het lijkt er dus op dat ze ook een musical aan het maken zijn.

Fijn he, om zo inspirerend te zijn voor anderen!?
Andreaskruis? Dat staat bij een spoorwegovergang. Zouden ze een modelspoorbaan hebben? Wel zonde dan dat je er niks van ziet in die darkroom.
Matt Herben? Nèh, matig. Ik zou liever iets doen met Hilbrand Nawijn.

In de darkroom hangen nog steeds die 60 Watt peertjes die ik er laatst in had gedraaid, hoor Koor. Een kruis kun je daar prima zien.
Ik denk dat ik het heb.....

Dat we daar nou niet eerder aan gedacht hebben!

We hebben zelf een fenomeen waarover een prima musical te maken is.

MEDS!

Meds, the musical.....

Als dat geen storm loopt en een daverende klap geeft in musicalland dan weet ik het niet meer!
Jajaja... Om eerlijk te zijn had ik dat ook al bedacht. Beoretisch is het wel goed, maar wie speelt dan Meds? Dat is wél even een andere uitdaging dan Christus. Zingend slootslempen, ga d'r maar aan staan!

En als jij bijvoorbeeld Meds zou speken, wie speelt dan jou? Zijn er wel genoeg lama's om de zonen van Meds te spelen?

Sorry Leo, ik denk dat deze uitdaging een paar maten te groot voor ons is.
Of was dit nog de brainstormfase, waarin je nog geen bezwaren mag opperen?
ik vind het wel een topidee hoor. En voor de rol van Meds nemen we gewoon een van haar bastaards.

En wat betreft de overige ideeën. Pim Fortuyn ligt teveel voor de hand. Tara Singh Varma moest ik even googlen, maar die affaire is nu weer in alle hevigheid terug in mijn geheugen.

Toch wil ik voorstellen een musical te musicaliseren over Greet Hofmans. Toch wel een BEO avant la lettre.
Heintje heeft ook nog geen eigen musical toch?
Dit is nog brainstormen, zeker? De fase waarin idiote voorstellen de creativiteit vrij kan stromen?

Mugabe, de musical

Het leven van Marjolein Bastin

Lonesome lama

Opkomst en ondergang van de Sex Pistols

De familie Van der Valk
Dit is nog brainstormen, zeker? De fase waarin idiote voorstellen de creativiteit vrij kan stromen?

Mugabe, de musical

Het leven van Marjolein Bastin

Lonesome lama

Opkomst en ondergang van de Sex Pistols

De familie Van der Valk
Dat is geen dubbelpost, dat was het refrein.
..
..

Marjolein Bastin...serieus? Ik zou dan liever toch voor Janneke Brinkman gaan.
en ik gooi er ook nog maar meteen een voorstel in:

Marianne & Sieneke of de Eurovisie-mislukking.
Jaaa... Sieneke.. In zo'n musical durf ik dan ook nog wel te zingen. Meds lijkt me een stap te hoog. Zoals gezegd: wie kan haar ooit spelen? Wie durft dat aan?
Later is nu
Vrouwen, niet zo bang en bescheiden. Tuurlijk is Meds een unieke grootheid, maar hé, zo'n uitdaging durven wij wel aan, toch? En kijk, als we heel laag inzetten (met zoiets als Sieneke bijvoorbeeld), dan wordt het lastig om later alsnog in de hogere regionen van de musicalbusiness terecht te komen. Hoog, die lat!

Arnold Schwarzenegger is al een poosje gouverneur af en verveelt zich stierlijk, twitterde hij laatst. Mochten we inderdaad voor Meds The Musical gaan, dan zal ik 'm 's vragen of hij ervoor te porren is.

En eigenlijk zou ik toch graag zien dat we Hilbrand Nawijn erin verwerken. Maar goed, hoe we dat gaan doen, zie ik wel zodra we ons over het script buigen.
Het accent van Arnold Schwarzenegger is natuurlijk nauwelijks te onderscheiden van Diep-Drenths.

Hilbrand Nawijn zingt zelf. Kunnen we die niet gewoon een rol geven?
Ja, dat binnensmondse hebben Meds en Arnold allebei. Een goed uitgangspunt alvast, lijkt me.

En ja, Hilbrand kan een aardig deuntje zingen en zou zo de planken op kunnen. Wat mij betreft geven we hem een stevige rol.
Zo, zo, net bekomen van de Mattheus Passion en er wordt alweer druk gedaan voor een volgende productie!

Pamela Anderson hoeven we trouwens niet meer te vragen voor een gastrol... "I hate dis kountry!" waren haar laatste woorden toen ik haar op het station afzette. En ik heb haar nog wel zo geduldig kennis laten maken met oude ambachten als kantklossen, theezakjes vouwen en scrapbooking (of is dat niet Nederlands?).

Anyhow, ondanks dat ik trots ben op het succes van de Mattheus Passion (jammer van de vele gewonden) wil ik bij deze bedanken voor de rol van Maria in welk volgende stuk dat er dan ook nog komen gaat.
De ideeën stromen zie ik al...heel erg fijn, blijf spuien.
Okee, dan Arnold als Meds, Hilbrand als Leo, en dan stel ik voor Paul de Leeuw als Elynn, Carice van Houten als Korenwolf, Dreamer als Duploo en Starshine als de zonen van Meds - een soort rei van Nederlandse maagden, maar dan anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven