D's en T's

11-04-2012 16:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me kapot aan alle taalfouten die hier gemaakt worden, vooral qua d's en t's. Iedereen heeft toch 't Kofschip op school geleerd, neem ik aan? Is het nu echt zo moeilijk om dat simpele regeltje toe te passen...?
There we go again...
Ik heb geen dyslexie maar heb er al jaren moeite mee, net als mijn auto theorie en andere simpele dingen, en toch ben ik echt niet dom. Het wil er gewoon niet in, vroeger niet super scholing erin gehad misschien dat het daar aan ligt.
Persoonlijk erger ik me kapot aan mensen die in een serieus onderwerp, geen inhoudelijke reactie geven, maar mensen corrigeren op hun taalgebruik.
Ik heb er ook al jaren moeite mee...

Voor de rest...er zijn ergere dingen!!
Je hat beter de zoekfunctie kunnen gebruiken, dan wisd je dad did topic elke week wort geopendt.
En als me tad nou nied interesseerdt al ik aan hed forummen ben?
Ik kan het ook nog steeds niet, ondanks dat ik ondertussen elk jaar wel weer een docent heb gehad die zei dat ie het er wel even in kreeg gestampt.
quote:Maja82 schreef op 11 april 2012 @ 16:42:

En als me tad nou nied interesseerdt al ik aan hed forummen ben?Dan vind ik je asociaal bezig: Ik moet dan harder mijn best doen om te begrijpen wat je schrijft. Dus waarom maak je het mij niet makkelijk en doe je een beetje je best? Zeker als je zelf een topic opent.
Joh, maak je niet zo druk. Sommige mensen zijn gewoon echt heel slecht in taal en anderen zijn te lui om er op te letten. Lees af en toe een goed boek, dan weet je zeker dat je bijna geen fouten tegenkomt.
Krijg ik nu een ban van de juf Nederlands?
Ik heb er moeite mee, had ik al op school. Kan me het Kofschip niet eens herinneren.

Het spijt me dat ik je dag verkloot met mijn posts. Het zit je erg dwars he?

ik vint dad did nergens overgaad en eigenlijk ook een beedje bekrompen maar dad zal wel aan mijn scholing hebben gelegen...

ojee nu ben ik ook al de hoofdletters vergeten, ik zal wel heel dom zijn
quote:angelique schreef op 11 april 2012 @ 16:39:

Persoonlijk erger ik me kapot aan mensen die in een serieus onderwerp, geen inhoudelijke reactie geven, maar mensen corrigeren op hun taalgebruik.helemaal mee eens! echt irritant
Huh, zijn Natanja en Isadoro dezelfde?
Ik had er altijd moeite mee op school. Pas toen ik 18 was zag ik ineens het licht en ging het beter. Nu ben ik nog geen d's en t's wonder, maar dat komt vaak vooral door haast.
Hahahaha ik lees nu pas dat ik enorm mosterd ben met mijn dees en tees!
Ik maak me er niet al te druk om, maar ik begrijp echt niet dat sommige mensen het echt niet snappen. Het is echt zooooo simpel, hoe kun je zoiets nou na jaren nog steeds fout doen (de d's en t's)?
quote:giuliettacapuletti schreef op 11 april 2012 @ 16:47:

Huh, zijn Natanja en Isadoro dezelfde?Idd! Je zou het haast zeggen...
quote:pliert schreef op 11 april 2012 @ 16:46:

ik vint dad did nergens overgaad en eigenlijk ook een beedje bekrompen maar dad zal wel aan mijn scholing hebben gelegen...

ojee nu ben ik ook al de hoofdletters vergeten, ik zal wel heel dom zijn Nee joh! Hbo studenten kunnen ook niet zo goed spellen heb ik laatst hier gelezen ( en meegepraat zelfs, ik ben net hbo student af! ) Je bent dus hoger opgeleid joh
Ik geef zelf Nederlands op de middelbare school en hoewel ik er dan geen moeite mee heb, zijn er toch heel veel mensen die dat wel hebben (ja, ook collega's). Leven en laten leven, toch? Ik hoor ook altijd veel taalfouten maar als ik me daar druk over ga maken ben ik de hele dag bezig (overigens wel grappig dat mijn vriend het eerst vervelend vond wanneer ik er iets van zei, en nu zelf mensen gaat corrigeren *roept naar tv: het is zij ipv hun!*)

Ik zeg: adem in....., en adem uit. Wees blij dat je op dit moment niks anders hebt om je druk over te maken. Overigens ook eens met Angelique.
quote:flip123456789 schreef op 11 april 2012 @ 16:48:

Ik maak me er niet al te druk om, maar ik begrijp echt niet dat sommige mensen het echt niet snappen. Het is echt zooooo simpel, hoe kun je zoiets nou na jaren nog steeds fout doen (de d's en t's)?

Sommige mensen hebben dyslexie. Anderen zijn minder slim. Nog weer anderen hebben maar weinig taalgevoel. Nog weer anderen vinden het niet belangrijk.

Wat ik dan weer niet snap is dat dat zo lastig te snappen is.
quote:Chantilly21 schreef op 11 april 2012 @ 16:49:

[...]

Nee joh! Hbo studenten kunnen ook niet zo goed spellen heb ik laatst hier gelezen ( en meegepraat zelfs, ik ben net hbo student af! ) Je bent dus hoger opgeleid joh Poehee, was me al helemaal druk aan het maken! Maar gelukkig, ik mag nog meedoen Of was het nou meetoen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven