Hijgende kat

13-04-2012 10:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poes, maar 'hijgende poes' leek mee een beetje een rare titel

Ik weet dat hier nogal wat kattenkenners zitten, weet iemand of dit 'normaal' is?

Mijn poes (3 jaar) produceerde net een hoop rare geluiden. Een soort hijgen, alsof ze alle lucht naar buiten perste. Een beetje tussen nies en kots geluiden in misschien. Dat doet ze wel vaker, maar nooit zo hard als nu, bovendien hing haar tong heel ver naar buiten.

Toen het over was liep ze weer normaal rond en is gaan eten, maar vond het echt een beetje zielig.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Dan is ze aan het hoesten. Als de mijne dat heeft dan klop ik zachtjes op haar ribbenkast. En dan is het plots weer ove ren is er inderdaad niets aan de hand.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Naar geluid is dat he... Ik klop net als Fame dan even op dr rugje/flanken. En net zo plotseling als het begint is het opgehouden en is er niks meer aan de hand.
Ah ok. Hoesten doet ze wel vaker inderdaad, maar omdat ik haar nog nooit zo met dat tongetje naar buiten had zien schokken schrok ik er een beetje van!
Als mijn kat dat doet is ze haar aan het ophoesten.
quote:helene31 schreef op 13 april 2012 @ 10:56:

Als mijn kat dat doet is ze haar aan het ophoesten.

Ik dacht ook even dat ze zou gaan overgeven, maar dat geluid komt dan heel diep van binnen.

Dit was echt lucht.
quote:nehal schreef op 13 april 2012 @ 10:59:

[...]

Ik dacht ook even dat ze zou gaan overgeven, maar dat geluid komt dan heel diep van binnen.

Dit was echt lucht.Misschien zit er een haarballetje vast die ze er niet uitgehoest krijgt?
Mijne doet dat als ie ergens heel erg van geschrokken is. Lijkt wel een soort paniekaanval. Hij zat een keer op de wasmachine toen die ging centrifugeren, het arme beest bleef er bijna in.
Mijn kat deed het omdat hij benauwd was. Uiteindelijk bleek hij een hartafwijking te hebben die met medicijnen goed onder controle is te houden.

Misschien bij de volgende check melding van maken? Dan kan de dierenarts even naar het hart en de longen luisteren.
Ah gossie, Josjaa.

Ik zal er zeker melding van maken. Al ben ik na de eerste check nooit meer geweest, want ze heeft nooit iets. (binnen poes)
Mijn kat heeft het ook wel eens...ik noem het altijd haar astmatische aanval.

Het gekke is zodra ik tegen haar praat is het plots over, net ofdat ze dan vergeet te hijgen en weer gewoon gaat doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven