Gezondheid alle pijlers

HPV

15-02-2009 14:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wou ff iets vragen.

Ben een half jaar geleden voor het eerst voor een uitstrijke geweest en die was niet goed, PAP 2 dus niet ernstig en moest na een half jaar weer terug komen. Nou een week geleden kreeg ik de uitslag van mijn tweede uitstijkje... en weer was het niet goed. Weer een PAP 2 maar nu samen met het HPV virus 16 en 52. Dat zijn beide hoog risico factoren zoals de huisatrs mij melde donderdag. Ik moet morgen naar de Gyn. in het ziekehuis om het allemaal na te laten kijken. Vind ik het toch wel spannend maar tegen de mensen om me heel hou ik me groot en zeg: aaa jo is niks gewoon ff na laten kijken..... maar toch wel een beetje eng hoor.

Waarschijnlijk is er echt niks aan de hand omdat het een PAP 2 is maar wel met de verkeerde HPV's.

Nou wil ik graag weten of er meer vrouwen hier zijn die dit mee maken of mee hebben gemaakt. Hoop dat er iemand is die mij een beetje gerust kan stellen.

gr. Tara
.
Dank je wel Tsara,

Hoop dat het morgen allemaal meevalt. Ik ben nu 30 jaar en de huisarts vertelde me omdat ik al heel lang dezelfde partner heb ik het virus waarschijnlijk al heel lang bij me draag. Welke factor had jij van het HPV virus??

nou misschien tot zo!!

gr en nogmaals bedankt voor je reactie!!!
.
quote:Tsara schreef op 15 februari 2009 @ 15:18:

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb welke factor ik had. Ik wist niet eens het bestaan daarvan, tot nu.

Voor zover ik weet maakt het niet heel erg veel uit hoelang je het HPV virus bij je draagt, maar heb je gewoon erge ongeluk dat het uiteindelijk tot uiting is gekomen. Het werkt niet hetzelfde als bijvoorbeeld Chlamydia, waarbij de duur van besmetting wel van belang is.

Fijn dat je morgen naar de Gyn mag, kan je haar/hem alle vragen stellen die je hebt, en hou je vooral niet in!

Ik wou je ook nog even geruststellen m.b.t. vruchtbaarheid (in hoeverre dat voor jou belangrijk is): Ik heb tijden gedacht dat ik door de cellen en behandelingen minder makkelijk zwager zou raken, ondanks dat mijn Gyn zei dat dat wel meeviel. Ik ben nu, na vier maanden proberen al, zwanger!

Succes morgen

Oo wat leuk voor je dat je zwanger bent!!! gefeliciteerd.

Nou voor mij maakt het niet zoveel uit wat betreft vruchtbaarheid, ik heb twee kinderen dus genoeg voor mij hahahah.

Succes met je zwangerschap en ik laat wel wat weten als ik weer wat weet!

liefs Tara
.
Hoi allemaal,

Zit ook in hetzelfde schuitje. Heb anderhalf jaar geleden ook voor het eerst een uitstrijkje laten maken, PAP 2. Was vlak daarna zwanger, dus moest tot een half jaar na de bevalling wachten met een nieuw uitstrijkje. Heb dit in december laten doen, wederom PAP 2 en nu ook getest voor hpv, uitslag hr-HPV. Maakte me nog niet echt zorgen.

Dus eind januari naar de gyn. Na het lezen van het foldertje dat je toegestuurd krijgt van het ziekenhuis kreeg ik toch wel een beetje de bibbers. Hierin stond dat je een colposcopie kreeg en meestal gelijk een lisexcisie. Help!

Als je dan ook nog eens gaat googlen, nog meer HELP!

Eind jan. was het dan zover. Het is me allemaal reuze meegevallen. Er werd een klein afwijkend plekje gespot, dit werd meteen dmv een lisexcisie verwijderd. Was wel een beetje dizzy van de plaatselijke verdoving. Maar heb van de behandeling niets gemerkt. Dezelfde dag alleen wat lichte krampen gehad en de rest van de week licht wat afscheiding. Na een week kreeg ik al de uitslag, terwijl er gezegd werd dat ze pas na 2 weken zouden bellen. CIN I. Moet dus over een half jaar weer een nieuw uitstrijkje maken.

Ben blij dat ze dat wat afwijkend was gelijk hebben weggehaald. Is een hele geruststelling. Maar ja, ben pas echt gerust als ik 2 achtereenvolgende uitstrijkjes heb met een goede PAP-uitslag.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Groetjes Patricia
na een gewone controle uitstrijkje,hebben ze ij mij ook hpv gevonden ik ben 19 maart geopereerd het is heel goed gegaan,ik moest 10 april terug naar gynecoloog voor te bespreken wanneer terug een uitstrijkje gaat gebeuren,maar de dokter zij tegen mij als je wilt kunnen we je baarmoeder weghalen ik was geschokt,waarom mijn baarmoeer weghalen dat is het laatste wat ik wil: ik wil wachten heb gezecht 11 juni moet ik terug voor een uitstrijkje,ik heb CIN 1 ;nu heb ik van gynecoloog veranderd kan iemend mij iets zeggen kunnen ze zo makkelijk u baarmoeder weghalen grtjes
hallo allemaal in februarie moest ik voor controle bij gyn,me uitsrijkje hebben ze bij mij ook hpv gevonden ,19 maart moest ik geopereerd worden van lusexisie,10 april moest ik terug voor te bepraten wanneer terug uitsrijkje 11 juni moet ik nu terug voor uitsrijkje en dan afwachten,maar de gyn zij dat ze mijn baarmoeder kon weghalen dan was helemaal van het probleem verlost als ik niet wou wachten,ik wil zeker wachten want bij mij is het cin 1.

maar wat ik wou weten kunnen ze zomaar zeggen we kunnen u baarmoeder weghalen,na dat ik jullie verhalen had gelezen ben ik van gyn veranderd 11 juni bij de nieuwe gyn voor uitstrijkje grtjes allemaal
hallo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven