Wat te doen?

14-04-2012 11:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi viva'ers,

Ik heb laatst een hele leuke man leren kennen.

Had hem een jaar geleden ook al ontmoet maar toen had ik nog een vriend. Hij lied 1,5 maand geleden uit het niets wat horen en toen zijn we samen gaan date en dat was echt helemaal top en dat vond en zei hij ook. Hij is alleen door de week erg druk met zijn werk en heeft daarnaast ook veel vrienden.

Nu kreeg ik laatst een berichtje over dat hij het even allemaal niet meer zag zitten. Hij had stemmingswisselingen en was onzeker over zichzelf. Dat hij dit wel eerder had mee gemaakt en het dit keer anders ging aanpakken. Ik vroeg of het ook met mij te maken had en hoe ik hem kon helpen. Toen zei hij het heeft met veel meer dingen te maken en ik weet niet hoe je me kan helpen. Geef me maar even de tijd om na te denken wat ik wil.

Ik weet niet zo goed wat ik hier over moet denken. Hij heeft al lang geen vriendin gehad en ik weet niet zeker of dat ook een rol speelt .
En wat voor advies wil je, aangezien het op de sekspijler staat?

Als hij zegt dat hij de tijd wil om na te denken, zul je hem die ruimte moeten geven. Als jij tenminste nog met hem verder wilt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De vraag die ik mezelf altijd stel; "Wat wil ik ermee?"

Is daarop het antwoord ja, dan zal ik er energie in steken.

Is het antwoord nee, dan ga ik door met mijn eigen dingen en hoor ik het wel als hij me nodig heeft.

Mensen zijn tegenwoordig erg makkelijk met het "neerleggen" van hun problemen bij een ander....ik kan me daar soms erg aan storen.

Ik wil duidelijkheid; wil je wat van me of niet, ga niet van die onduidelijke dingen bij me neerleggen.

Mijn tip in deze; denk eerst even na voordat je iets onderneemt. Stel voor jezelf duidelijke vragen en handel daarna.

Blijf bij jezelf!
quote:himalaya schreef op 14 april 2012 @ 11:50:

En wat voor advies wil je, aangezien het op de sekspijler staat?

Als hij zegt dat hij de tijd wil om na te denken, zul je hem die ruimte moeten geven. Als jij tenminste nog met hem verder wilt.

Haha dat was een foutje hij moest bij 'Relaties' staan.

Ik twijfel of ik wel iemand wil die hier vaker last van heeft. Al weet ik niet precies wat het probleem is waar hij mee zit dus ik kan niet geheel oordelen. Ik vind hem wel heel leuk!
Persoonlijk ben ik van de 'graag of niet' in jouw situatie zou dat voor mij dus een 'niet' zijn.
Op zich is het wel eerlijk van hem dat hij aangeeft dat hij het even niet weet.

Maar als ik jou was zou ik hem toch proberen te vergeten. Als ik het zo lees dan heeft hij problemen met zichzelf die hij eerst ZELF zal moeten oplossen
Hé toevallig, had en paar maanden terug exact hetzelfde aan de hand. Leuke man, paar dates gehad, had het gevoel dat er echt wel iets was tussen ons en dan ineens paar dagen radiostilte en dan een bericht dat hij even in de knoop zit met zichzelf en daarom tijd nodig heeft. Ik heb een berichtje terug gestuurd met mijn medeleven en of ik iets kan doen en that's it. Verder niets meer gehoord.

Tja, wat moet je dan nog? Lekker laten uitvogelen met zichzelf. Je hebt je hulp en goede bedoelingen aangeboden en als hij niet meer reageert kan je toch moeilijk op de stoep gaan staan? Daarvoor ken je elkaar simpelweg niet lang genoeg. En misschien vindt ie je inderdaad wel niet leuk genoeg, of is hij inmiddels opgenomen in een instelling. Je weet het niet en je kan er niks aan doen. Dus lekker laten gaan.
Geen energie meer insteken. Heb hetzelfde meegemaakt. En oja, hij was heus verliefd op me en hij ging echt aan zichzelf werken bladiebladiebla. Ok prima, dat kan, maar doe mij maar een vent zonder al die sores. Als je echt de moeite waard bent dan heeft ie geen tijd nodig. Dan gaat t vanzelf. Zo sta ik erin en voor minder doe ik t gewoon niet. Waarom zou ik?

Maar iedereen is daar anders in. Een vriendin van mij gaat helemaal mee in de ellende van haar vriend. Wel met als gevolg dat t haar niks oplevert en dat de relatie nog steeds niks voorstelt en dat zij doodongelukkig is, maar goed, het is zooooo'n leuke vent.. Tja..
Ik kom al uit een moeilijke relatie waar ik me helemaal in mee liep slepen! En dat wil ik liever niet. Ik heb nu aan de ene kant ook even de tijd om aan mezelf te werken. Ik laat hem lekker zijn gang gaan en kijk wel of hij ooit nog wat laat horen. Zo niet pech voor hem! En zo wel dan ga ik even heel goed praten over waar hij nou precies last van heeft.
Delete
Als ik met dit soort mannen in aanraking kom en ik hoor de woorden: ´ik ben zo onzeker, stemmingswisselingen, ik heb moeite dat een vrouw mij leuk vind´, dan loop ik heul hard weg. De praktijk heeft geleerd, dat het dweilen met de kranen open is. Doe niets dus en loop verder, misschien kom je iemand tegen die goed in zijn vel zit en gewoon een leuke relatie wil hebben.
Meld hem aan bij de RIAGG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven