Ontbijtje?

14-04-2012 21:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen ochtendmens. Doe sochtends dus alles in de kortst mogelijke tijd. Ook het ontbijt. En pas rond een uur of tien.

Ik heb een vriendin die sochtends eieren staat te bakken, of fruitsalades staat te maken, brood roostert, en rustig met het hele gezin een half uur aan de ontbijttafel zit. Doordeweeks.

Ik heb al voorgesteld dat we elke dag bij haar kunnen gaan ontbijten.

Ik zou dat dus ook wel willen, maar ik heb neem daar s ochtends de tijd niet voor. Mijn slaap is heilig, en voor mijn kinderen ook. Dus ontbijten doen we snel. En makkelijk. Savonds dek ik de tafel al, dat scheelt dochters toch al drie minuten

Mijn kinderen eten dus een bolletje met nutella en banaan, of cornflakes met melk, dat gaat met fases, op en af.

Ik zit nu in een cornflakes fase. Dat wisselt af met beschuit en geroosterd brood.

In het weekend is t anders, dan gaat alles op zn elf en dertigste hier, ontbijten we lekker laat en veel, en bakken we broodjes, een eitje, of bakken 48 minicroissants die we (in pyjama bij een filmpje) dippen in een bak jam

(Hoe) ontbijten jullie?
Zo simpel en snel mogelijk, al lopend door het huis heen.

Toen ik nog een relatie had, in het weekend pas tegen 12.00, ook vaak met afbakbroodjes en een eitje. Inmiddels ook lekker simpel met een boterham.
Mijn slaap is ook heilig..ik ontbijt op mijn werk
Hier waakt de enige echte Barones
Doordeweeks snel: kwark met iets er in, macmini brinta of brood, man wisselt. Vers geperste sinaasappelsap.

In het weekend een ei erbij, en een gedekte tafel met broodjes.
Niet. Alles wat ik binnen twee uur na opstaan eet spuug ik uit. Ik brunch, zullen we het maar noemen. En dan gewoon met bruin brood met beleg en soms yoghurt.
ik begin al om 7 uur met werken 's morgens (doordeweeks)

dat betekent ontbijt iets van boterham met jam al avond van tevoren maken.

in het weekend wel lekker uitgebreid ontbijt/brunch met verse broodjes, kaas, zalm, gekookt ei, croissants, fruitsalade, verse jus d'orange, koffie etc.

ik ben verder wel een ochtendmens
Ik ben geen ochtendmens maar moet wel even iets eten om goed op gang te kunnen komen. Standaard is dit een kop thee en een bak magere yoghurt met muesli. Dat is genoeg voor de eerste paar uur. In het weekend hetzelfde ontbijt (vriend ontbijt niet, voor alleen mezelf ga ik geen moeite doen) maar dan lunchen we uitgebreid(er) met lekkere broodjes en beleg, eventueel salade of soep erbij.
Ontbijt sinds ik met man ben altijd aan tafel, ook door de weeks. Ik of yoghurt met all bran of brood. Man beschuit en dochter brood of beschuit.

(en ik altijd met de krant, geen ontbijt zonder nieuws op de een of andere manier)

In het weekend uitgebreid met broodjes uit de oven, jus, eitje en gezelligheid. (En ik lees het NRC dus die komt op zaterdag pas na het ontbijt )
s Ochtends sta ik zo laat mogelijk op en ontbijt ik in de auto De kinderen eten een boterham die in de keuken wordt belegd Zij eten met z'n vieren hun brood op terwijl mijn man of ik (als ik vrij ben) fruit (in)pakken en de tandenborstels klaarmaakt.

In het weekend dekken we de tafel en eten we als iedereen een beetje uitgeslapen is warme broodjes, eieren en lekker beleg.
Ontbijten? Never! Eten rond 16.00 uur. Ik weet het, slecht, maar niet te veranderen.
Ik ben een ochtendmens, maar als ik echt vroeg op moet dan eet ik cornflakes, yoghurt of havermoutpap ofzo. In de winter graag iets van pap, lekker warm beginnen.

Jouw weekend-ontbijt klinkt bij trouwens erg goed in de oren, TO! Iets dat ik mis. In mijn eentje ga ik geen broodjes of croissantjes (af)bakken en aangezien mijn man nauwelijks ontbijt is het in de weekends vaak een bolletje met soms een gekookt eitje voor mezelf, terwijl hij nog op 1 oor ligt te ronken. Niet gezellig. :(
Als het lukt drink ik een beker Brinta, anders eet ik later op de ochtend een boterham. Ik vind het vreselijk om te moeten eten 's ochtends. Heb er een extra hekel aan gekregen sinds mijn kaak versleten is en 's ochtends nog heel stijf en pijnlijk is.
meestal een kom pap en thee. met vriend uitgebreid aan tafel, gaat regelmatig over in lunch, een beetje te vaak.
3 volkoren crackers met jam light

of

een kom magere yoghurt met special k

Niet echt veel maar het is iets om de dag mee te starten
quote:sri schreef op 14 april 2012 @ 21:35:

Ontbijten? Never! Eten rond 16.00 uur. Ik weet het, slecht, maar niet te veranderen.Dat je dat volhoudt! Ik ben dan al 10 keer flauwgevallen
Sinds de kinderen er zijn eten we aan tafel. Ik smeer zelf de boterhammen voor mij en de kinderen en die eten we dan samen aan tafel op. Zij kunnen ondertussen spelen. Als zij gaan eten smeer ik ondertussen evt. broodjes voor overblijf en maak het fruittrommeltje klaar. Daarna schuif ik aan voor mijn ontbijt. We doen er ongeveer 20 minuten over. Ik maak niets van tevoren klaar. Dit gaat prima (zijn 3 en 5). In het weekend smeren we ook het brood op het aanrecht en eten dan met zijn vieren aan tafel afhankelijk of man moet werken. Op zaterdag wel relaxed, maar nog steeds smeer ik het brood. Op zondag is het altijd haasten want dan moeten we op tijd naar zwemles.
"Ontbijten? Never! Eten rond 16.00 uur. Ik weet het, slecht, maar niet te veranderen."

Avondeten of eet je pas om 16.00 uur voor het eerst? Hoe laat sta je op dan?
Ik zie brinta voorbijkomen, dat vond ik vroeger ook zo lekker! Met zoetstof en warme melk. Morgen meteen maar even halen

Fozziebear, kun je uitgebreider ontbijt niet doen als je man wakker is? Soort brunch?

Of gewoon met de bak mini croissants terug in bed gaan? Dan wil ie vast wel een croissantje
Hij houdt niet van brood of dingen die daarop lijken. Ben ik na al die jaren nog steeds niet aan gewend. Ik ben van huis uit opgevoed met het idee dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd is en in het weekend vroeger thuis ook iedereen aan een gedekte tafel.

Op vakantie doet man wel zijn best hoor, dan eet ie voor mij een broodje mee.

Maar verder is ie net zoals sri(?), tegenwoordig wel iets eerder dan 16.00, maar dan maakt ie noedels of soep rond 13.00.

Edit: heb de hoop op ontbijt op bed ook al lang opgegeven. Zag ik net in een topic voorbij komen, dat de vriend nooit ontbijt maakte. Ach ja...
Als ik dagdienst heb begin ik om 7uur, moet smorgens altijd eerst ff rustig wakker worden en dan een half uur met de hond lopen, ontbijten doe ik in de auto, een banaan if een drinkontbijt. Geeft toch wat energie en als ik dan om 10uur pauze heb eet ik een cracker met smeerkaas.

Als ik een vrije dag heb of een late dienst vergeet ik te eten, vooral op me vrije dag, dan denk ik er pas eind van de middag aan.
Doordeweeks eten ik en mijn dochters gewoon volkoren boterhammen met beleg, met een beker melk of kop thee, mijn man is dan allang naar zijn werk.

Op zaterdag vaak een gekookt eitje met een boterham en op zondag croissantjes of worstenbroodjes uit de oven.
Ik zet de wekker 3 kwartier eerder (om 5.10) zodat ik 3 kwartier over mijn ontbijt kan doen en ondertussen internetten. Om 6.00 uur ga ik douchen.

Ik eet meestal 2 boterhammen met hagelslag. Of 2 geroosterde boterhammen met Latta. En dan een beker Optimel en soms een bakje druiven erbij.
'a Ochtend al staand thee drinkend en bamnetjes smerend werk ik een flinke kom yoghurt met cornflakes naar binnen. En dan om 10 u tweede ontbijt met bammetjes kaas.

En ieder weekend doen we broodjes met kaas in de oven en een hardgekookt eitje.

Vanmorgen een uitzondering: t paasbrood was in de aanbieding, dus gestart met 4 dikke plakken met boter .. Mjammie!
quote:snoezzz schreef op 14 april 2012 @ 21:42:

Ik zie brinta voorbijkomen, dat vond ik vroeger ook zo lekker! Met zoetstof en warme melk. Morgen meteen maar even halen

Oe, zo lekker! Met warme melk en een schep rietsuiker
Ik drink mijn ontbijt, ik kan niet eten als ik opsta,

Ik gooi wat volle yoghurt,vruchtensap, en hand vol muesli in de blender, dit drink ik dan, geeft me een vol gevoel.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven