Ontbijtje?

14-04-2012 21:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen ochtendmens. Doe sochtends dus alles in de kortst mogelijke tijd. Ook het ontbijt. En pas rond een uur of tien.

Ik heb een vriendin die sochtends eieren staat te bakken, of fruitsalades staat te maken, brood roostert, en rustig met het hele gezin een half uur aan de ontbijttafel zit. Doordeweeks.

Ik heb al voorgesteld dat we elke dag bij haar kunnen gaan ontbijten.

Ik zou dat dus ook wel willen, maar ik heb neem daar s ochtends de tijd niet voor. Mijn slaap is heilig, en voor mijn kinderen ook. Dus ontbijten doen we snel. En makkelijk. Savonds dek ik de tafel al, dat scheelt dochters toch al drie minuten

Mijn kinderen eten dus een bolletje met nutella en banaan, of cornflakes met melk, dat gaat met fases, op en af.

Ik zit nu in een cornflakes fase. Dat wisselt af met beschuit en geroosterd brood.

In het weekend is t anders, dan gaat alles op zn elf en dertigste hier, ontbijten we lekker laat en veel, en bakken we broodjes, een eitje, of bakken 48 minicroissants die we (in pyjama bij een filmpje) dippen in een bak jam

(Hoe) ontbijten jullie?
quote:zazu_ schreef op 15 april 2012 @ 01:19:

[...]

Ja, dat zal ook niet, lol :D
's Ochtends eet ik havermoutpap en mijn zoontje bambix. Daarna nog een gekookt ei en wat fruit. Geen idee wat mijn man eet als ontbijt, die vogel is allang gevlogen als wij beneden komen.

Ik heb trouwens nu al zin in ontbijt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik start iedere dag met een kommetje havermout. Lekker warm en een solide basis. Zet het de avond daarvoor al in de week - in de koelkast, dus ik loop letterlijk uit de slaapkamer door naar de keuken en gooi eerst mijn kommetje in de pling. Ongeveer 5 minuten nadat ik op ben ben ik dus aan het ontbijten, maakt niet uit of het weekend is of doordeweeks. In het weekend neem ik daarna nog wel een kopje thee, doordeweeks rond kwart over zes de deur uit dus daar neem ik dan de tijd niet voor thuis.
Doordeweeks sta ik om zes uur op en heb dan een enorm ochtendhumeur en echt nog geen zin in eten. Vriend maakt wel altijd een bakje yoghurt met muesli voor me want ik word heel misselijk als ik niks eet. Daarna moet ik een half uur in de bus en als ik niks gegeten heb kom ik dan niet op stage aan.. bovendien kan ik dan pas om twaalf weer iets eten in de pauze.

In het weekend wisselt het, ik heb nu zin in brood met gekookt ei dus dat ga ik zo maar maken denk ik
Ik moet echt ontbijten 'smorgen; ik verga al van de honger als ik opsta :-) Afhankelijk van waar ik zin in heb ontbijt ik met; geroosterd zuurdesembrood met (gebakken/gekookt) ei, havermout met warme bosbessen en wat walnoten of brood met kaas & een shake uit de blender met fruit, volle bio yoghurt & spinazie.

Als ik met een slecht ontbijt begin (bijvoorbeeld als ik niet thuis slaap), ben ik ook heel de dag een beetje uit mijn hum.
ik ontbijt altijd, andes val ik om van de honger. Meestal ontbijt ik met griekse yoghurt ( mager ) en lijnzaad en fruit erin, en anders met brood of crackers.

Vriend ontbijt niet in het weekend, ook doordeweeks niet. Dus ik maak altijd rond 12uur een eitje voor hem.
Ik maak er altijd een feest van, ik ben gek op eten, eet erg veel en als ik wakker word heb ik al honger. Ik bak rustig een stokbrood af en bak eieren met kaas en maak er nog een salade bij. Ik vind het heerlijk. Daarbij moet ik in de ochtend toch al veel groenvoer snijden voor mijn dieren, dus waarom niet voor mijzelf ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven