Een just coffee date

14-04-2012 22:24 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke... Ik ga me weer begeven op het datinggebied, na ruim 1,5 jaar eruit te zijn geweest wegens persoonlijke omstandigheden.

Omdat ik geen kroegganger ben, de sport die ik beoefen voornamelijk uit meisje/vrouwen (en mannen die op mannen vallen) bestaat, heb ik besloten om te gaan internetdaten.

Een aantal profielen, berichtjes en dergelijke later kreeg ik van de week een berichtje van een man. Gereageerd op het berichtje en kreeg vanmiddag een berichtje terug. Of ik een half uurtje 'Just Coffee' wilde doen.

Lijkt me erg leuk om elkaar zo beter te leren kennen, we wonen dicht bij elkaar, dus het is redelijk makkelijk te realiseren.

Maar nu vraag ik me af; is het na 2 berichtjes (want meer is het echt niet) niet te snel?

Of ben ik nu te afwachtend als ik het misschien wel te snel vind? Ik weet het echt niet, heb 1,5 jaar geleden voor het laatst gedate, die stelde het na een paar weken voor. En ik heb al zeker 7 jaar geen relatie gehad...

Dus ik weet het even niet
Ohja; my 2 cents als ervaren internet-dater;

Snel afspreken scheelt te hoge verwachtingen en opgebouwde nervositeit en maakt dat je veel eerlijker een oordeel over de ander kunt vellen, aangezien je nog geen 'social media-vriendjes' bent.
Mijn vriend dacht er hetzelfde over. Hij zei dat hij mij graag snel wilde ontmoeten, zodat we beiden wisten wie we voor ons hadden. Wij hadden een week gemaild en toen stelde hij voor om af te spreken. Het was zondagmiddag en ik had twee uurtjes tijd. We zijn beiden in de auto gesprongen (allebei 10 km gereden) en hebben gezellig koffie gedronken. Nu alweer 5,5 jaar samen!
De dates die ik had zonder er wat uitgebreider mee gemaild te hebben vond ik persoonlijk tegenvallen. Te weinig gedeelde interesses of op belangrijke punten te anders in het leven staan. Met de mannen met wie ik toch wat meer gemaild had (hoeft heus geen weken te duren als je dagelijks mailt) of zelfs gebeld, had ik in elk geval altijd 'n gezellige middag of avond omdat we duidelijk gemeenschappelijke interesses hadden. Maar goed, het is vlakbij voor je, dus kost het weinig moeite/tijd om gelijk irl te gaan.
Bij ons duurde het ruim 1,5 maand mailen voor we elkaar ontmoetten. Deels door werk, maar ook zeker omdat ik zelf het gevoel nog niet had dat ik hem graag al wilde ontmoeten. Het is ondanks alle mogelijke "gevaren", toch nog goed gekomen Dat is nu ruim 5 jaar geleden.

Overigens ben ik blij dat ik zo'n trage ben, want tijdens dat hele online daten gebeuren, kwam ik ook in contact met iemand die een paar jaar daarna in het nieuws kwam ivm moord. Niet dat ik vrees dat het voor mij verkeerd zou zijn afgelopen als ik sneller zou zijn geweest met afspreken, maar ik ontmoet zo'n engerd natuurlijk liever niet en al helemaal niet irl.

Door het veelvuldig contact via de digitale snelweg, leerde ik hem goed genoeg kennen om te besluiten dat hij erg narcistisch was en ik hem niet de moeite en energie waard vond met hem af te spreken.
Er zit in beide manieren iets.

Snel afspreken, of wat langer mailen....

Voor jou iig , heel veel plezier!!!
Ik vind dat je het via mailen veel sneller over allerlei dealbreakers hebt dan irl (wel/geen kinderen bijv) en dat maakt de selectie makkelijker. Irl gaat 't dan nog over wel/geen fysieke klik hebben. Als je gelijk irl afspreekt en je blijkt 'n fysieke klik te hebben, maar je komt er pas later achter dat er dealbreakers zijn, dan is het zonde van de gevoelens die je inmiddels hebt gekregen.
Ik heb met mijn vriend maar 1 avond gechat en meteen de volgende avond afgesproken. Waarom lang chatten als je allebei wilt afspreken?
quote:elninjoo schreef op 15 april 2012 @ 07:09:

Ik vind dat je het via mailen veel sneller over allerlei dealbreakers hebt dan irl (wel/geen kinderen bijv) en dat maakt de selectie makkelijker. Irl gaat 't dan nog over wel/geen fysieke klik hebben. Als je gelijk irl afspreekt en je blijkt 'n fysieke klik te hebben, maar je komt er pas later achter dat er dealbreakers zijn, dan is het zonde van de gevoelens die je inmiddels hebt gekregen.En daar heb je een punt!
Ja, jóu zocht ik, TO! Had nog gereageerd in je andere topic, ben erg benieuwd hoe het met je is.
quote:miepje1971 schreef op 15 april 2012 @ 00:19:

Mijn vriend dacht er hetzelfde over. Hij zei dat hij mij graag snel wilde ontmoeten, zodat we beiden wisten wie we voor ons hadden. Wij hadden een week gemaild en toen stelde hij voor om af te spreken. Het was zondagmiddag en ik had twee uurtjes tijd. We zijn beiden in de auto gesprongen (allebei 10 km gereden) en hebben gezellig koffie gedronken. Nu alweer 5,5 jaar samen!zonder foto bedoel je?
Nou we hadden wel een foto van elkaar gezien, maar dat zegt toch niet alles vind ik. Pas in het echt kun je kijken of er een klik is op fysiek vlak. Zo bedoelde ik het eigenlijk.
Is ook waar.
Chrissiy! Ik kan mn andere topic niet meer vinden (forum voornamelijk via de app) en vandaag op werk geen tid gehad om even te reageren.

Woensdag ga ik naar ha.. Dus ben benieuwd!
naar de huisarts?

Fijn.
Na 2 mails van 2 regels en 1 telefoontje, hadden 'Quint' en ik een date. Nu zijn wij alweer 2 jaar bijelkaar.

Ook ik heb andere ervaringen o.a. met ruim een maand mailen (ellenlange mails), en dan uiteindelijk elkaar toch niet zien, want de meneer in kwestie kreeg last van 'cold feet'. Pffff.

Zien is weten.

'Vroeger' kwam je elkaar toch eigenlijk ook alleen maar in het wild tegen? Ging je ook niet van te voren elkaar helemaal uithoren d.m.v. uitgebreide proza?
Mijn ex ontmoet via datingsite, half uurtje gechat en spontaan dezelfde avond afgesproken.. Was super leuk en bijna een jaar een relatie gehad.. Spontaan kan ook erg leuk uitpakken :D.
Is er al een koffie date gepland?
Jep... Woensdagavond!
Spannend! Krijgen we een live update?
Een live update kunnen jullie vergeten

Een update kunnen jullie wel verwachten absoluut.

Ondanks dat het zo kort is toch besloten af te spreken. Ik wil iemand vanaf letters nog weleens 'idealiseren'.

Elninjoo; jouw stukje heeft me toch aan het wankelen gebracht. Wat als er inderdaad geen klik is..? Aan de andere kant; het is maar een kop koffie
We hebben net voor het eerst gebeld..

Hij een spontane stem, ik nerveus (altijd als ik iemand voor het eerst moet bellen).

Dus ik ben benieuwd hoe het gaat woensdag...
Als het niet klikt dan klots je je koffie naar binnen en wens je hem een fijne avond...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 16 april 2012 @ 21:37:

Als het niet klikt dan klots je je koffie naar binnen en wens je hem een fijne avond...

Goeie.. Ga ik nu alvast oefenen op een looie pijp

Ik kan hete koffie niet naar binnen gieten hahaha
Spa Blauw bestellen, of als je heel wild wil doen een colaatje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
oehoehoeh... Cola....!!! Maar dan natuurlijk wel light he... Dat begrijp je natuurlijk wel. Ik kan op een doordeweekse avond toch niet al m'n regels laten varen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven