Kindvrij - Het nieuwste deel
zondag 15 april 2012 om 12:28
meiden, ben een tijdje niet geweest, maar ik wil toch iets kwijt
wat ik zelf een beetje vreemd vind.
wat betreft kids ben ik er echt wel uit (wil ze echt niet...)
maar ik merk iets vreemds aan mezelf.
mensen en vriendinnen om me heen willen het wel, zijn aan het plannen, zwanger enz.
lees ook net weer op facebook dat een leeftijdsgenootje een kind heeft gekregen.
vind ik echt prima, heb ik respect voor (zolang ze niet gaan zeiken hoe dat met mij zit, maar dat doen ze ook niet)
echter, ik merk aan mezelf dat ik vrijwel altijd bij dat soort situaties toch een soort van onzeker, vervelend gevoel krijg.
ik snap niet waar dat vandaan komt en vindt het erg raar.
misschien ben ik bang dat ik buitengesloten word, dat mensen het raar vinden (al kan dat laatste me weinig schelen...)
ik weet het echt niet en vind het nogmaals erg vreemd.
heb geen idee wat ik hiermee wil, misschien herkend of begrijpt iemand het?
wat ik zelf een beetje vreemd vind.
wat betreft kids ben ik er echt wel uit (wil ze echt niet...)
maar ik merk iets vreemds aan mezelf.
mensen en vriendinnen om me heen willen het wel, zijn aan het plannen, zwanger enz.
lees ook net weer op facebook dat een leeftijdsgenootje een kind heeft gekregen.
vind ik echt prima, heb ik respect voor (zolang ze niet gaan zeiken hoe dat met mij zit, maar dat doen ze ook niet)
echter, ik merk aan mezelf dat ik vrijwel altijd bij dat soort situaties toch een soort van onzeker, vervelend gevoel krijg.
ik snap niet waar dat vandaan komt en vindt het erg raar.
misschien ben ik bang dat ik buitengesloten word, dat mensen het raar vinden (al kan dat laatste me weinig schelen...)
ik weet het echt niet en vind het nogmaals erg vreemd.
heb geen idee wat ik hiermee wil, misschien herkend of begrijpt iemand het?
zondag 15 april 2012 om 15:39
Hoe bedoel je Miss, een onzeker, vervelend gevoel? Omdat je niet voldoet aan Het Gemiddelde of de nog steeds algemene standaard dat je kinderen gaat krijgen na X-tijd samen te zijn?
Ik herken het gevoel niet, dus begrijp ook niet zo wat je er mee bedoeld.
Ik herken het gevoel niet, dus begrijp ook niet zo wat je er mee bedoeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 15 april 2012 om 19:05
Ik herken het Miss. Ik heb me ook wel eens onzeker gevoeld wanneer ik hoorde dat iemand in mijn omgeving zwanger was. Net alsof ik me afvroeg of het écht niets voor mij was, of dat ik me dat maar inbeeldde.
Dat was jaren geleden. Inmiddels heb ik dat niet meer. Toen mijn zus zwanger was vond ik dat helemaal niet leuk. Er gaat zo veel aandacht naar zo'n kleine en als je daar niets mee hebt dan zit je er vaak een beetje voor spek en bonen bij. Nichtje is schattig, maar ik heb het na een paar uur wel weer gezien.
Dat was jaren geleden. Inmiddels heb ik dat niet meer. Toen mijn zus zwanger was vond ik dat helemaal niet leuk. Er gaat zo veel aandacht naar zo'n kleine en als je daar niets mee hebt dan zit je er vaak een beetje voor spek en bonen bij. Nichtje is schattig, maar ik heb het na een paar uur wel weer gezien.
zondag 15 april 2012 om 19:15
Ik vond het vooral erg vervelend als iemand met wie ik omging zwanger werd/wilde worden.Je leert uit ervaring dat de vriendschap dan voorbij is omdat er geen balans meer is als vrouwen vol zijn van kindergeleuter terwijl jij er totaal niets mee hebt. Over andere onderwerpen die je niet met elkaar gemeen hebt kun je doorgaans prima even beleefd informeren terwijl het daarna weer verder gaat met de gemeenschappelijke raakvlakken. Maar zodra de hormonen het overgenomen hebben is het alleen maar kind-voor-kind-na wat de klok slaat. Gelukkig zit ik inmiddels in 'n leeftijdcategorie waarin dat niet meer aan de orde is, maar als twintiger had ik het er wel moeilijk mee vriendinnen te verliezen aan het moederschap.
zondag 15 april 2012 om 19:16
quote:wereldmeid schreef op 15 april 2012 @ 19:05:
Ik herken het Miss. Ik heb me ook wel eens onzeker gevoeld wanneer ik hoorde dat iemand in mijn omgeving zwanger was. Net alsof ik me afvroeg of het écht niets voor mij was, of dat ik me dat maar inbeeldde.
*breekt even in*
Ik herken dit ook. Terwijl ik ook geen kinderen wil om verschillende redenen. Ik denk dat het in mijn geval vooral hormonen zijn, en een stukje 'hoe het hoort'. Hormonen kloppen wel bij mijn leeftijd van 25, plus dat mijn omgeving inderdaad ook in de fase zit van stabiliserende relaties en eerste kinderen.
Als ik vervolgens even verder denk en me voorstel hoe er een kind zou zijn in mijn huis en leven, dan ben ik snel weer terug in de werkelijkheid van het niet willen.
*breekt weer uit*
*breekt even in*
Ik herken dit ook. Terwijl ik ook geen kinderen wil om verschillende redenen. Ik denk dat het in mijn geval vooral hormonen zijn, en een stukje 'hoe het hoort'. Hormonen kloppen wel bij mijn leeftijd van 25, plus dat mijn omgeving inderdaad ook in de fase zit van stabiliserende relaties en eerste kinderen.
Als ik vervolgens even verder denk en me voorstel hoe er een kind zou zijn in mijn huis en leven, dan ben ik snel weer terug in de werkelijkheid van het niet willen.
*breekt weer uit*
zondag 15 april 2012 om 19:21
quote:Ik heb me ook wel eens onzeker gevoeld wanneer ik hoorde dat iemand in mijn omgeving zwanger was. Net alsof ik me afvroeg of het écht niets voor mij was, of dat ik me dat maar inbeeldde.Dat herken ik totaal niet. Ik was alleen verdrietig door de negatieve veranderingen voor mij en voor de vriendschappen door die hele kindertoestand.
zondag 15 april 2012 om 19:44
Ik herken het ook niet maar het klinkt alsof je inderdaad vooral voelt dat je afwijkt van de norm. Je doet het niet 'zoals het hoort'. Wat Wereldmeid zegt klinkt logisch, dat gaat ook vast weer voorbij als alle zwangeren om je heen weer over zijn.
Ik heb je ook wel ergens gelezen over je niet of maar weinig werken en dat je daar ook moeite mee had om af te wijken van wat normaal is. Blijkbaar is dat dan toch iets wat in je karakter zit. Niet druk om maken, gaat wel weer over
Ik heb je ook wel ergens gelezen over je niet of maar weinig werken en dat je daar ook moeite mee had om af te wijken van wat normaal is. Blijkbaar is dat dan toch iets wat in je karakter zit. Niet druk om maken, gaat wel weer over
zondag 15 april 2012 om 19:55
zondag 15 april 2012 om 20:14
@MissP, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Veel vriendinnen zijn erover uit dat ze wel kinderen willen of hebben ze zelfs al. Ik ben zelf niet erg op mijn gemak met kleine kinderen en voel mij in kinderrijke situaties nog weleens afwijkend of misschien zelfs er een beetje buiten staan. Zij hebben een wens en gevoelens waar ik mij niet in kan verplaatsen. Iemand die zegt "ik ben zwanger" is voor mij hetzelfde als iemand die zegt "ik ga de mount everest beklimmen". Leuk voor ze....zolang ik maar niet hoef.
I choose happy!
zondag 15 april 2012 om 20:22
quote:EssentialBliss schreef op 15 april 2012 @ 20:14:
Iemand die zegt "ik ben zwanger" is voor mij hetzelfde als iemand die zegt "ik ga de mount everest beklimmen". Leuk voor ze....zolang ik maar niet hoef.De Mt Everest beklimmen is nu ook niet bepaald mijn droom (hoogtevrees en 'n hekel aan kou en harde wind) maar dat zou ik op z'n minst 'n zeer interessant onderwerp vinden als iemand zoiets aparts zou gaan doen. Net als het zeilmeisje bijv (zelf kots ik alles uit op 'n zeilboot en vind varen alleen leuk op rustig water en met land in zicht ) Kortom: ik hoef beide dingen ook niet, maar vind het wel leuk als iemand over dat soort avonturen vertelt.
Iemand die zegt "ik ben zwanger" is voor mij hetzelfde als iemand die zegt "ik ga de mount everest beklimmen". Leuk voor ze....zolang ik maar niet hoef.De Mt Everest beklimmen is nu ook niet bepaald mijn droom (hoogtevrees en 'n hekel aan kou en harde wind) maar dat zou ik op z'n minst 'n zeer interessant onderwerp vinden als iemand zoiets aparts zou gaan doen. Net als het zeilmeisje bijv (zelf kots ik alles uit op 'n zeilboot en vind varen alleen leuk op rustig water en met land in zicht ) Kortom: ik hoef beide dingen ook niet, maar vind het wel leuk als iemand over dat soort avonturen vertelt.
maandag 16 april 2012 om 11:58
maandag 16 april 2012 om 12:01
Gers Pardoel heeft ook het IQ van een platgetrapt borrelnootje:
"Ondanks dat de rapper met de dood bedreigd wordt, heeft hij grote plannen in zijn leven. Hij wil dolgraag een gezin stichten, want: "een mens bestaat om zich voort te planten", en naar Brabant verhuizen. "Dat is dichter bij mijn pa en lekker rustig."
"Ondanks dat de rapper met de dood bedreigd wordt, heeft hij grote plannen in zijn leven. Hij wil dolgraag een gezin stichten, want: "een mens bestaat om zich voort te planten", en naar Brabant verhuizen. "Dat is dichter bij mijn pa en lekker rustig."
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 16 april 2012 om 14:07
quote:himalaya schreef op 16 april 2012 @ 12:01:
Dat is toch ook zo Hiem, we zijn gemaakt om een gezin te stichten, maar net als dat een aardappelschilmesje gemaakt is voor het schillen van aardappels hoeft dat niet het gene te zijn wat je doet met dat mesje. Je kunt er ook schroeven mee draaien, onkruid wieden, toast mee smeren.
Laat Gers maar lekker zijn aardappels schillen, dan smeer ik wel een toastje toch?
Dat is toch ook zo Hiem, we zijn gemaakt om een gezin te stichten, maar net als dat een aardappelschilmesje gemaakt is voor het schillen van aardappels hoeft dat niet het gene te zijn wat je doet met dat mesje. Je kunt er ook schroeven mee draaien, onkruid wieden, toast mee smeren.
Laat Gers maar lekker zijn aardappels schillen, dan smeer ik wel een toastje toch?
maandag 16 april 2012 om 16:59
bedankt voor jullie reacties! doet me serieus goed.
Lunax: je hebt me door
ik laat me idd. toch wel erg leiden door onzekerheid e.d.
(althans tot voor kort, heb besloten dat ik er geen zin meer in heb. het heeft te veel invloed op van alles....)
heeft idd. wel te maken met wat de norm is.
maar besef me mede door jullie reacties ook wel dat ik
vooral in mezelf moet geloven en dat wat een ander vind niet zo
van belang is...
verder moet ik hier maar vaker posten voor het bewijs
dat ik niet de enige ben die geen kids wil
Lunax: je hebt me door
ik laat me idd. toch wel erg leiden door onzekerheid e.d.
(althans tot voor kort, heb besloten dat ik er geen zin meer in heb. het heeft te veel invloed op van alles....)
heeft idd. wel te maken met wat de norm is.
maar besef me mede door jullie reacties ook wel dat ik
vooral in mezelf moet geloven en dat wat een ander vind niet zo
van belang is...
verder moet ik hier maar vaker posten voor het bewijs
dat ik niet de enige ben die geen kids wil
dinsdag 17 april 2012 om 08:41
Goedemorgen dames! Volgens mij word het vandaag weer een drukke dag. Ik zie jullie vanavond wel weer!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor