Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,

Hier eindelijk ook weer eens tijd kunnen vinden om even wat te schrijven. Jeetje ik was vergeten hoe druk zo'n kleine baby ook alweer was. Met ons gaat het heel goed, Chris was bij de eerste weging op het CB van 3300 gram geboorte gewicht nu bij 4 weken 3870 gram, dus hij groeit heel erg goed. Voor de rest zijn de nachten hier ook heel goed, laatste voeding om 23.00 uur dan een keer om 4.00 uur en dan tussen 7.00 en 8.00 uur weer. Helemaal goed dus. Vandaag is hij wel een beetje huilerig, maar ach dat mag ook wel eens. Isabelle vindt haar broertje helemaal geweldig en gedraagt zich voorbeeldig. Ik heb dus helemaal niets te klagen. De borstvoeding gaat hier ook nog steeds prima, nog steeds in overvloed aanwezig, Chris weet soms gewoon niet waar hij het moet laten, hij spuugt daardoor ook wel redelijk veel. Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een 1 keer gebruikte Avent handkolf ISIS, nieuwprijs 55,- dan hoor ik het graag, mag weg voor een goede prijs hoor. Ik vond het kolfen echt helemaal niets.

Dan ook nog goed nieuws op het werkfront, mijn contract is met een jaar verlengd, dus ik mag begin mei gewoon weer lekker aan het werk.

Mandy, fijn dat er nu eindelijk actie komt, maar wat zal het een moeilijke tijd voor jullie zijn. Ik zal een kaarsje voor jullie branden dat jullie je kanjer maar snel in jullie armen mogen sluiten. Alle anderen succes met de kleintjes!

kus Kim
Gefeliciteerd Belletje, met de verlenging!

Hier ook naar het CB geweest, Jasper woog 5400 gram, ahum en was 57 cm. Hij groeit dus goed. Vraag me af of de lengte klopt, hij is maar 1 cm gegroeid en hij groeit duidelijk uit z'n kleren. Maargoed, het zal allemaal wel.

Verder weinig nieuws. T is hier prachtig weer met een heerlijk zonnetje, dus ik ga zo lekker naar buiten na het voeden. Weer even een boodschappenronde maken..
Lekker dextro mooi weer!! Hier regen,sneeuw en hagel gehad....maar ook een zonnetje. Helga zou zeggen; wisselvallig en maart roert zijn staart....

Hier gister de eerste glimlach!! Eindelijk!! Wat een heerlijk gezicht zeg!

Vandaag op controle geweest bij de gyn,heb toch maar een kuurtje gekregen ivm de onstoken knip.....ben benieuwd,we zijn nu 6 weken verder en wil wel weer eens verder met mijn "normale" leventje.......sex dus.....hihi...
Kim, leuk je weer te zien! Fijn dat alles goed gaat bij jullie.

Ook hier een bezoekje aan het cb gebracht vanochtend. Eline was goed gegroeid. Van 2950 bij de geboorte naar 4250 een maand later! De afgelopen 10 dagen was ze 550 gram aangekomen, da's best veel volgens mij. Haar lengte is nu 55.5 centimeter. Toch past ze nog steeds goed in maatje 50 van veel kleding, alhoewel 56 nu wel beter zit.

Verder was alles ook goed. Ze waren tevreden over haar (en wij ook)

Slapen overdag gaat een stuk beter nu, we houden ons niet erg strak aan het Ria Blom principe maar halen er wel de dingen uit die voor ons werken. Nu slaapt ze in ieder geval elke dag 1 lange slaap van een paar uur in bed en de rest blijven hazeslaapjes maar dat vind ik ook prima. Ze is een stuk minder oververmoeid nu.

Hoe is het met de anderen die we weinig zien?

Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes over het hoofdje van Nina. We proberen ons geen zorgen te maken. Ook omdat ze eigenlijk voorbeeldig is. Ze reageert goed, groeit goed, lacht en toont geen symptonen van een waterhoofd ofzo. Maar ergens blijft het je natuurlijk niet lekker zitten...

Ze houdt de nachten heel goed vol. Meestal voed ik haar rond 19u op haar kamer en leg haar dan in haar bedje. Dan meldt ze zich pas rond 3 of 4 uur 's-nachts weer. Echt heerlijk gewoon. Als we naar bed gaan, rond een uur of 10, dan ga ik wel altijd bij haar kijken, maar dan ligt ze zo prinsheerlijk te slapen, dat ik haar niet meer wakker wil maken voor nog een voeding. Dán maar zelf midden in de nacht nog een half uurtje eruit, maar daarna is ze meteen weer stil. En dan meldt ze zich om 7 of 8 uur in de ochtend pas weer. Dus al met al niet te klagen over onze kleine meid.

Mandy, ik heb je verhaal gelezen en wens jullie heel veel sterkte in Parijs. Hopelijk mogen jullie je kleine mannetje snel mee naar huis nemen.

Judat, wat fijn dat Eline nu ook rustiger is door haar lange slaap in bed. Brengt veel rust in huis he. Leuk trouwens dat jullie familieweekend zo geslaagd was. Alleen wel balen dat iedereen Eline op de arm wilde hebben. Gelukkig heb je het goed aan banden kunnen leggen.

Cin, lekker he, die glimlach van je kleintje. Doet me denken aan dat liedje: De glimlach van een kind... Dacht vroeger altijd; yeah, het zal wel, maar het maakt je dag echt goed. Balen van je knip, hopelijk gaat de ontsteking snel over. Kan me voorstellen dat jullie weer aan het gewone leven toe zijn. Wat intimiteit kan ook geen kwaad..

Dextro, geniet lekker buiten. Zou voor de zekerheid wel even een plu meenemen, want er zijn wel steeds buien tussen de zon door.

Kim, wat goed dat Chris zo goed groeit, en fijn dat de borstvoeding zo goed loopt. Ik vind de kolf af en toe echt een verademing. Vooral in de ochtend, dan zitten mijn borsten zo vol, dat ik echt móet kolven. Dan wil ik Nina niet eens aan mijn borst, want de toeschietreflex is me gewoon té pijnlijk.

Annelotte groeit ook al zo goed. Lekker hoor.

Dokkie, wat sneu dat Maartje ziek is geweest. Wel fijn dat ze weer beter is, maar ook weer zielig dat ze zo'n last van haar krampjes heeft. Ik heb bij Nina ontdekt, dat als ik haar op haar buik houd (mijn arm onder haar buik, dan hangt ze als het ware op haar buik op mijn arm), dat haar krampjes dan weggaan. Dan is ze meteen stil. En ik laat de koffie staan. Heb het idee dat ze daar ook last van heeft. Het blijft gissen en proberen.

Ukse, lekker veel geld uitgegeven bij de Ikea. Ach, je leeft maar 1 x.

Nina wordt wakker. Ik ga haar maar voeden, en dan ga ik met haar naar de Babyplanet en naar de slager. Moet allemaal gebeuren..
Hoi allemaal,

Zozo, allemaal goed groeiende baby's, mooi! Vanmorgen ben ik terug geweest naar de kinderarts voor de nier van Babette en alles was goed. Volgende maand maakt hij nog een keer een echo voor de zekerheid.

Ze hebben haar ook weer gewogen en nu woog ze alweer 4260 gram, dus ook zij gaat als een speer. Ook zij past nog niet in maat 56.

Ik las eerder iets over slapen op de kamer of niet. Wij hebben Babette eigenlijk vanaf dag 1 op haar eigen kamer laten slapen. Ik laat haar wel in de kinderwagen liggen als ze slaapt wanneer we terugkomen van een wandeling.

Verder ben ik bezig om een operatie aan mijn been te plannen (vorig jaar schroeven en plaat in been gekregen vanwege breuk), om de schroeven te verwijderen, want ik heb er met de dag meer last van. Alleen even uitzoeken hoe dat zit met bv. Het lukt mij echt niet om vooruit te kolven. Ik snap niet hoe jullie dat doen. Het meeste dat ik ooit gekolfd heb is 120 ml....

Ach ja, we zullen zien.

Groetjes

ciao ciao
Ook ikke vanochtend bij CB geweest

Kleine man groeit hartstikke goed en doet het prima.

Maarrr... we moeten wel een echo laten maken van zijn heupjes. Kans op heupdyslasie en dat is behoorlijk kut. De arts van het CB zag asymmetrie en dan kun je maar beter uitsluiten dat er wat is. Of het vroeg ontdekken. Volgende week echo. Hoop zo dat er niets aan de hand is, maar vrees voor zo'n spreidbroekje. Bah. Ondertussen dacht ik dat mijn kraamtranen inmiddels op waren, maar helaas. Het tegendeel blijkt waar vandaag.
Ciao, fijn dat het niertje goed blijkt te zijn! Toch weer een opluchting lijkt me...

Ik heb ook nog niet zoveel kolfvoorraad maar als ik kolf is het meestal in de ochtend. Dan drinkt ze vaak maar 1 borst en kolf ik de andere. Later op de dag komt ze meestal vaker en dan is het niet handig vind ik. Als ze overdag heel diep in slaap is en ik denk dat ze nog wel even slaapt kolf ik ook vaak 1 borst af, dan kan ze de andere drinken als ze toch wakker wordt.

Ik zou ook nog kunnen kolven voor ik naar bed ga, meestal gaat Eline namelijk om een uur of 8 a 9 slapen en komt dan pas na 3 uur 's nachts weer. Alleen heb ik er dan meestal geen zin in...

Lucybelle, nu komt er voor jou een week van zorgen maken en wachten. Hopelijk blijkt het allemaal in orde te zijn.

Linda, wauw wat een nachten! Heerlijk hoor.

Ik maak Eline ook niet wakker voor een voeding voor ik naar bed ga. Ik heb het één keer geprobeerd maar kreeg haar amper wakker en ze dronk niet goed. Dan inderdaad 's nachts maar een keertje (extra) eruit.

Goedemorgen,

Even een korte vraag, kan iemand mij vertellen hoe ik straks het beste kan stoppen met borstvoeding en over kan stappen naar flesvoeding, ik wil namelijk niet gaan kolven of zo op mijn werk. Graag jullie ervaringen, en op welke melk kan ik het beste overstappen? Ik hoor het graag. Kus
Hoi belletje,

Volgens mij kun je beter de lactatiedeskundige bellen of naar het forum op www.borstvoeding.nl

Ik ben van de 1 op andere dag gestopt......Ik raad het je niet aan! Als je op de goede manier wil afbouwen dan ben je dacht ik 6 weken bezig.....

Succes!
Belletje: hoorde laatst juist weer (geloof van de kraam) dat het beter is om van de een op de andere dag te stoppen (ipv rustig afbouwen zoals ik altijd dacht), maar ik heb me er niet in verdiept, dus kan je helaas niet goed adviseren. Anders kun je ook altijd een lactatiekundige bellen of inderdaad even kijken op www.borstvoedingsforum.nl Succes ermee!

Lucybelle: getver, wat balen, die onzekerheid weer. Hopelijk valt het volgende week mee!

Judat: jouw nachten klinken ook heerlijk zeg! Hier is het nog niks. SChreef ik geloof ik laatst dat er wat meer ritme in kwam, sinds eergister is het weer niks. Heel onrustig zijn, niet willen slapen, steeds aan de borst willen... lijkt als de tigste regeldag. Dacht dat ik ze wel gehad had met 2 en 3 weken, maar nu kennelijk ook met 4. Nouja, het zal wel. Maar vermoeiend is het wel. Zeker s nachts er 3x uitmoeten. Omdat z'n luier dan ook echt wel verschoond moet worden, ben ik al gauw 45 min. bezig en kan dan niet meer zo snel inslapen.

Maarja, 'het is een fase-het is een fase'....

Ciao Ciao: goed nieuws, fijn!!

Linda: was jij het nou die aan het rondkijken was voor een videocamera? Zijn jullie er al uit? Ik moet me er nog steeds in verdiepen, wel HD, geen HD etc...

Nou, ik hoor Jasper alweer huilen..
Lucy, wat naar dat je daar weer op moet wachten! Hopelijk valt het mee, want zo'n spreidbroekje lijkt me knap onhandig. Hoewel die kleintjes er zelf weinig weet van hebben. Niet raar dat de tranen dan weer op komen zetten hoor!

Belletje, ligt er volgens mij aan hoeveel voedingen je nog geeft tegen die tijd. Abrupt stoppen geeft veel stuwing. Ik ben wel zonder afbouwen gestopt bij de eerste maar het ging vanzelf doordat ik op mijn werk vaak niet kon kolven, toen liep de productie terug en ging ik steeds meer bijvoeden tot ze de borst niet meer wilde omdat er niks meer uitkwam. (Was uiteindelijk pas na 6 maanden)

Maartje is intussen weer ok, afgezien van diarree door de antibiotica. Flesje wil ze echt niet drinken (Daar had ik darmflora-poeder doorgedaan) Toch maar vaker oefenen! Intussen had ik zelf al een paar dagen last van maag en darmen en weinig eetlust en dorst dus ook minder melk en meer voedingen per dag daardoor. Vannacht een keer of 3-4 ipv 1x of 0. Viel niet mee, ik ga zo naar bed!
Wat een serene rust hier... betekend dat veel drukke, huilende babies bij jullie thuis?

Dextro, mijn nachten waren wel lekker inderdaad, maar afgelopen nacht kwam ze elke drie uur of vaker. Ipv een uur of 9 viel ze pas rond elven in een diepe slaap. Na 6:30 wilde ze helemaal niet meer goed slapen in bed, maar gelukkig nog wel op mijn borst. daar lag ik dan, op mijn rug met baby op borst en kat (op de dekens) op "schoot". Heel gezellig allemaal, en vriend maar prinsheerlijk slapen naast me

Ik ben trouwens ook snel 45 minuten tot een uur bezig in de nacht. Minder lang als ze vaker komt, want dan drinkt ze meestal maar één borst.

De hele dag was ze onrustig en wilde ze vaak drinken, ik heb niets meer bijgehouden maar het was zeker om het anderhalve uur. Dan in slaap vallen, een half uurtje slapen (wel in bed, dat dan wel weer) en dan begon het feest weer opnieuw. Gelukkig had ik niets te doen vandaag en konden we ons er aan overgeven. Het zullen wel regeldagen zijn of de 5 weken sprong uit oei ik groei. Zal wel weer overgaan (hoop ik)

Kim, inderdaad het bv-forum of anders het bv-vragentopic hier op viva. Op het bv-forum is de zoekkfunctie erg goed.

Qua voedingmerk weet ik het niet. Je kunt eventueel kijken bij je opvangadres. Ik heb in de kinderopvang gewerkt en daar hadden we nutrilon en friso (standaard soorten) altijd op voorraad. Andere merken en 'bijzondere' voeding moesten ouders zelf meenemen (en dus ook betalen)

Tegenwoordig hoor ik ook goede dingen over de kruidvat-voeding. Daar zou ik zelf voor kiezen denk ik.

Maar voorlopig hoop ik lekker borstvoeding te blijven geven dus tegen die tijd vraag ik jou weer om advies

Slaap lekker allemaal!

Hallo,

de tijd vliegt, een week niet geschreven.

Dokkie, fijn dat Maartje weer beter is. Jammer dat je zelf niet fit bent en dan extra vaak moet voeden. Hopelijk komen er snel ook weer rustigere tijden om wat bij te komen.

Phoenix, sterkte. Hopelijk snel weer wat makkelijkere tijden.

Dextro, de lactatiekundige heb ik zelfs hier thuis over de vloer gehad. Daarna leek het even super te gaan, tot de driegende borstontsteking. Wat is Jasper al groot! Sterkte met de drukke nachten.

Anky, heb je de week zonder vriend een beetje overleefd? Wanneer komt hij weer thuis?

Mandy, veel succes in Parijs.

Judat, herkenbaar dat de rustige tijden en drukke (voedings-)tijden elkaar afwisselen. Fijn dat Eline zo goed gegroeid is.

Kim, gefeliciteerd met het verlengen van je contract.

Cin, vervelend dat je nog zo lang last hebt van de knip. Hopelijk helpen de antibiotica.

Linda, de nachten die jij beschrijft, lijken op die van Tom. Voor ons is dan ook het beste om vroeg naar bed te gaan; kunnen wij ook wat langer slapen.

Ciao ciao, wat goed dat de nier van Babette er goed uitziet. Wil je al op korte termijn je laten opereren aan je been? Sterkte alvast.

Lucybelle, hopelijk valt de echo volgende week mee. Tom krijgt met 3 maanden een echo, ivm stuit en kans op heupdysplasie.

Hier gaat het allemaal wel goed. Tom krijgt een combi van moedermelk en kunstvoeding via de fles. Gisteren naar het CB. Hij weegt 4180 g (geboortegewicht 3510) en is 54 cm lang. En sinds vandaag lijkt maatje 50 dan ook meteen veel te klein. Het hoofdje was niet te groot. Ivm vele rode pukkels gaan we vanmiddag even langs de huisarts. Daar ook maar even praten over anticonceptie. Ik dacht aan de mirena, maar twijfel toch (voorkomt bevruchting niet - en dat vind ik niet zo'n fijn idee- en of het nu echt goed te combineren is met borstvoeding?). Wat gaan jullie doen?

Dochter slaapt nog in ledikantje en ik vind het heel fijn dat ze niet zelf haar bedje uit kan komen. Als ze wakker wordt, kan ik haar zo nodig even laten liggen wetende dat ze veilig ligt.

Fijne paasdagen allemaal!
ahahah you didn't say the magic word
Hey Mir,

Ik heb net dinsdag een nieuwe Mirena laten plaatsen (is idd echt een fluitje van een cent als je een kind hebt gehad. Ik voelde er niks van, alleen het pakken van de baarmoeder met het tangetje) Mirena bevat een beetje hormonen (maar 1/4 van de minipil en die mag je zelfs gewoon slikken) en voorkomt volgens mij wel een bevruchting (itt een koperspiraal, die voorkomt innesteling) Zie verder:

Anticonceptie-stichting

Daar had ik meer aan dan aan de huisarts

Hier gaat het intussen veel beter, Maartje huilt een stuk minder en de bv is weer op peil. Nu ben ik alleen weer snipverkouden geworden. (Vriend en oudste dochter waren het al)
Hoi, ik meld me ook weer even. Vriend is weer terug uit Florida en ik heb het overleefd. Ik vond het wel heel zwaar, vooral ook omdat Minimeis overdag nauwelijks slaapt en eigenlijk alleen maar op schoot wil. Oudste was bij ons exact zo en ik weet dat het dus vanzelf beter wordt, maar vermoeiend is dat gesjouw met een baby wel. Helaas huilt ze zich ook niet in slaap, ze raakt alleen maar helemaal over de rooie en is dan zo overstuur dat ze ook niet meer wil drinken. Ik laat het dus maar even en hoop dat ze vanzelf meer gaat slapen als ze kan zitten/kruipen enzo. De nachten zijn wel erg goed: rond 23 uur gaat ze slapen en dan slaapt ze op 1-2 voedingen tot 9-10 uur. Heerlijk!

Mandy, goed je hier weer te zien. Ik zal veel aan jullie denken de komende dagen.

Dokkie, wat een schrik dat Maartje ineens ziek was. Gelukkig dat het nu weer beter gaat.

Hier ook een baby die niet veel huilt, maar wel heel regelmatig. Op schoot of in de draagdoek gaat het wel, maar box en wipstoel zijn niet aan haar besteedt, dan zet ze meteen een enorme keel op.

Zoon van 2 jaar slaapt hier nog in ledikant. Hij slaapt 's middags nog en ik ben bang dat het afgelopen is met de middagslaap als hij een groot bed heeft. En hij heeft die middagslaap echt nog nodig. Hij blijft dus nog even in ledikant, minimeis ligt in ledikant van haar oudere zus.

Oef, ik wou nog verder reageren, maar ik ga eerst de kinderen eten geven. Minimeis en vriend liggen nog lekker te slapen.
Hebben jullie een beetje leuke paasdagen gehad? Die sneeuw was wel gek he, een witte pasen. Nou moe, witte kerst had ik wel leuk gevonden, maar witte pasen...? Nee dank je.

We hebben gisteravond logées gekregen, vrienden uit Alkmaar. Was hardstikke gezellig. Alleen vond ik het vervelend, dat toen Nina in de box lag voor een slaapje, en effe huilde (doet ze vaker om in slaap te komen), die vrouw meteen opstond om haar uit de box te halen en met haar door de kamer te dansen. Zonder aan mij te vragen!! Dat vond ik reuze vervelend, dus ik heb Nina weer van haar afgepakt en in de box gelegd en gezegd: ze moet slapen! Binnen 5 minuten sliep ze ook. Arm kind, wordt ze gewoon uit haar ritme gehaald. Dan heb ik echt zoiets van: het is míjn kind, als je haar wil oppakken, heb je het me op z'n minst eerst te vragen. Maar ja, verder was het wel gezellig.

Ik ben toch aan het proberen om Nina om 22u nog wakker te maken in de hoop dat ze dan de nachten doorslaapt. Maar dat laatste doet ze dan niet. Als ik haar om 19u in bed leg, en niet meer eruit haal, slaapt ze door tot 4 uur, en als ik haar om 22u nog eens eruit haal voor een voeding (die ze dan goed drinkt), dan wordt ze evengoed om 4 uur weer wakker. Moet ik nu gewoon volhouden met die extra voeding om 22u? Ik wil graag, als ik weer moet werken, dat ze het tot 6 of 7 uur in de ochtend trekt. Ben er pas 2 dagen mee bezig, dus ik blijf het even volhouden. Misschien lukt het niet, en is het ook goed, maar het zou zo fijn zijn......

Er zijn ook inmiddels wendagen voor de crèche vastgezet. 7 April gaat ze 2 uurtjes, de dag erna 4, en de week erna een hele dag. De week dáárna moet ik gaan werken (21 april). Als ze de hele dag gaat (de 15e), ga ik mijn dag maar een beetje volpannen, anders zit ik hier thuis ook maar met mijn ziel onder de arm. Zie er best tegenop om haar naar de crèche te brengen, maar de wendagen zijn wel goed.

Oh ja, en we zijn gisteren begonnen met haar zo'n 60cc venkelthee in haar flesje te geven als ze buikkrampjes heeft. De thee drinkt ze erg graag, en het helpt haar ook nog.

Ik las net dat er een update op de website van Mandy is wat Scott betreft. Ze gaan morgen naar Parijs toe. Ik hoop dat hij snel naar huis mag. Pfff, wat moeten die mensen het zwaar hebben zeg.

Anky, wat fijn dat je vriend weer thuis is uit Florida. Kan me voorstellen dat het hardstikke zwaar voor je is geweest. Nu kun je weer wat uit handen geven en zelf wat rust nemen. Lekker hoor.

Dokkie, wat goed dat je borstvoeding weer op peil is en dat je kleine meid minder huilt. Moet je toch een gerust gevoel geven.

Mir, is de uitslag van Tom niet een hormonenkwestie? Dat had Nina nl. ook een aantal weken, en mij is toen verteld dat het kwam door hormonen van mij die ze via de borstvoeding binnen kreeg. Dit is vanlf overgegaan.

Judat, zit er inmiddels weer wat meer tijd tussen de voedingen? Is niet lang vol te houden natuurlijk, zo'n ritme.

Dextro, ik was het inderdaad die voor een camcorder aan het kijken was. We hebben eentje van JVC gekocht. Niet met HD (dan zijn ze opeens E400 duurder, en zonder HD kun je de filmjes ook heel goed en duidelijk afspelen op een HD tv). Hopelijk is Jasper trouwens over zijn regeldagen heen. Ook voor jou is het niet goed vol te houden, dit soort dagen.

Lucybelle, wat vreselijk, die onzekerheid. Wanneer precies krijgen jullie de echo? Hopelijk is er niets aan de hand, lijkt me ook heel vervelend zo'n spreidbroekje.

Ciaociao, wat fijn dat de echo bij jullie goed was. Vreselijk he, die onzekerheid.

Ga effe een filmpje kijken op UPC. Straks komen mijn zwager en schoonzusje nog op visite.

Fijne paasmiddag nog allemaal.
Lekker brutaal Linda, dat ze Nina uit de box pakte. Dat zou toch echt niet in me opkomen bij een ander thuis!

Ik maak Maartje trouwens niet meer wakker 's avonds. Meestal slaapt ze na een voeding rond 20.00u een aantal uren achter elkaar (6-9 uur) dus dan is het daarna nog steeds nacht. Als ze nog laat drinkt (23.00u of zo) dan komt ze ook 's nachts nog een keer. Ze is trouwens wel echt een stuk vrolijker de laatste dagen, vaker wakker maar dan gewoon aan het rondkijken en geluidjes maken en lachen. Ze zit ook graag in de wipstoel met een babygym erboven en een muziekje. Raar kindje! Op schoot zit ze namelijk niet eens zo graag, begint ze vaak na een tijdje te mopperen. Ook op schoot slapen doet ze weinig, soms wel in de draagdoek. Onze eerste sliep altijd en overal en was het liefst dicht bij je. Elk kind is toch weer anders.
Hier wel een meisje dat het liefst altijd en overal op schoot zit. Kind is echt verslaafd aan huidcontact. Gelukkig gaat het sinds een paar dagen wat beter en zit ze af en toe ook even in de wipstoel zonder te huilen.

Dokkie, fijn dat het weer beter gaat met Maartje en dat ze weer vrolijk is!

Linda, kan begrijpen dat je baalt van het oppakken van Nina. Toch kan ik je vriendin ook wel weer een beetje begrijpen. Ik zou zelf nooit een andere baby oppakken uit mezelf, maar ik zit me weleens te verbijten. Ik kan zelf echt absoluut niet tegen huilende babies en soms moet ik me bij een ander echt inhouden. Zijn gewoon hormonen denk ik, op zo'n moment wil ik alleen maar troosten. Heb ik trouwens ook in winkels, heb altijd neiging even met een wagen te gaan wiebelen als ik zo'n babietje hoor huilen. Ik doe het (gelukkig) niet echt hoor, het blijft bij de gedachte.

Wanneer gaat iedereen weer aan het werk trouwens? Ik begin 5 mei weer en de woensdag ervoor gaat Minimeis voor het eerst een dag naar het kdv (bij ons doen ze niet aan wennen). Enerzijds zie ik wel weer op tegen de drukte die het werken met zich mee gaat brengen, anderzijds heb ik ook wel weer zin in werken. Even weer eens iets heel anders. Minimeis wegbrengen vind ik wel moeilijk (een kdv is gewoon niet zo leuk voor babietjes, het wordt pas leuk als ze ouder zijn) trouwens en ook in kolven op het werk heb ik voor geen meter zin (maar ga het wel doen, ik wil toch minimaal 6 maanden borstvoeding geven, daarna zie ik wel).

Wakker maken voor avondvoeding als ze slaapt doe ik trouwens niet. Meestal drinkt ze dan toch nauwelijks en het maakt ook niet uit voor de rest van de nacht is mijn ervaring. Maar goed, eerst moeten we haar maar eens op tijd in bed zien te krijgen. Voorlopig is ze vaak van 17 tot 23 uur klaarwakker.
Een goede vraag linda want met Thijmen is het net zo! Laatste voeding om 20uur en hij slaap 7-8uur achter elkaar en als ik hem nog een keer rond 23uur geef wordt hij vaak nog eerder wakker dus wij laten hem maar zelf zijn ritme bepalen....Gister van 20.30 tot 5uur geslapen,flesje en weer tot 8uur....heerlijk!!!

Ik mag 22 april weer werken,de week daarvoor beginnen met wennen op het kdv.....meer voor de ouders dan voor het kindje denk ik....

De anti-biotica is aangeslagen dus ik ben weer als nieuw,energie voor 10!

Zijn jullie alweer ongesteld geworden? Ik nl nog niet en we zijn nu 7 weken verder! Is dat normaal? Vind het wel lekker hoor,mag nog wel even wegblijven!

Even een vraagje over kv; wij gebruiken hypo-allergeen en wil eigenlijk overstappen op standaard of voor hongerige babies,kan ik dat zomaar doen of moet je afbouwen?
Hoi hoi,

Hier gaat alles nog steeds prima. Babette is echt een schatje en ik kan geen genoeg van haar krijgen.

Sommige van jullie kindjes slapen echt al lekker lang achter elkaar 's nachts!! Babette slaapt normaal van 11 tot half 4/ 4 uur en dan tot ong. 8 uur. 's ochtends slaapt ze wel meestal nog 2,5 uur en verder is ze wakker.

Ik ben benieuwd wanneer ze door gaat slapen...

Ik ga vanmiddag naar de orthopeed en foto's maken en dan kan ik hopelijk snel onder het mes, want ik heb steeds meer last van mijn enkel. Dat wordt dan weer een weekje op krukken en dus vliegt mijn moeder deze kant op om te helpen. Ze was helemaal enthousiast, want zo vaak kan ze haar kleinkind natuurlijk niet zien.

Verder vind ik dat B. echt groeit als kool, wat gaat dat snel zeg, vinden jullie dat ook?

Volgens mij heeft iedereen het lekker druk met al die kleintjes, want het is idd een stuk rustiger hier.

Ik hoop dat met Scott ook alles goed gaat.

Prettige dag in elk geval allemaal!!

Ciao ciao
Hoi!

Morgen krijgt Midas een echo van zn heupen. Het komt voor dat daar nog niet zoveel op te zien is en dan moeten we wachten op de rontgenfoto, maar die wordt pas gemaakt bij 3 mnd ivm stralingen. Ach, ik heb het hele heupgebeuren een beetje van me proberen af te zetten. En dat lukt aardig. Er wordt -als dat nodig is- wellicht toch pas actie ondernomen na 3 mnd. Kindjes kunnen er ook overheen groeien binnen die tijd. En als Midas een spreidbroekje moet dan is dat zo. Ik kan er hard om huilen, maar dat heeft toch geen zin. Zo denk ik er nu over Neemt niet weg dat ik heel benieuwd ben naar morgen!

Ciao, sterkte bij de orthopeed! Fijn dat je moeder kan komen als jij onder het mes moet. Zou mijn moeder ook geen straf vinden

Cin, gelukkig slaat de anti-biotica aan! Ik ben trouwens ook nog niet ongesteld geworden, maar ik ben 'pas' 5 wkn geleden bevallen. Ben ook benieuwd wanneer de boel weer op gang komt. Hoop dat het nog even duurt...

Mir, hoe was het met de pukkeltjes van Tom? Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen over anti-conceptie. Twijfel tussen spiraal of gewoon maar weer de pil. Terwijl ik eigenlijk zo blij was dat ik daar vanaf was...

Anky, lijkt me zwaar steeds de kleine vast te moeten houden. Gelukkig gaat het nu steeds beter in de wipstoel! Ik ga 14 mei weer aan het werk, dus dat duurt gelukkig nog even! Heb het geluk dat mijn verlof afloopt als de meivakantie begint. Maar plek op het kdv is er dan helaas nog niet... Moeten we zorgen voor overbrugging tot de zomervakantie.

Dokkie, goed om te lezen dat Maartje het ook zo lekker doet! Leuk he, de wipstoel! Vooral dat kijken en lachen. Daar kan ik zelf ook ademloos naar kijken... heerlijk om te zien. Hoe is het nu met jouw verkoudheid? Hoop dat je niemand hebt aangestoken!

Judat, hoe is het met jullie kleine meid? Is regeldag of sprongetje voorbij en alles weer wat rustiger? Hoop het! En hoe herstel jij trouwens van de keizersnee?

Dextro, hoe is het nu met Jasper en zn ritme? Bespeur je al enige vorm van regelmaat? Ik vind dat ook zo lastig!

Linda, begrijp heel goed dat je het vervelend vindt dat bezoek Nina uit de box haalt als ze gewoon moet slapen. Om dat te voorkomen leg ik Midas 'gewoon' boven in zn bedje als het slaaptijd is. Maar dan is het ook vervelend als ie zn huilminuten goede besteed voordat hij in slaap valt. Als ik de babyfoon dan even tien minuten uitzet, is daar ook al eens commentaar op gekomen. Ach, iedereen doet 'het' op de eigen manier.

Goede vraag over dat slapen trouwens. Midas ging tot voor kort rond 21 uur naar bed, kwam dan tussen 2 en 3 en dan weer rond 6 uur. Nu krijgt hij om 19 uur zn laatste fles, ik maak hem rond 23 uur wakker voor de volgende voeding (wakker maken ging eigenlijk tegen mijn principes, maar ik wil toch echt graag zijn 'diepe' slaapmoment verleggen naar de nacht ipv de avond). Maar goed, om 23 uur drinkt hij fles leeg en slaapt meteen weer tot een uur of 3. En dan weer tot de volgende ochtend, rond 6.30 uur. We hopen natuurlijk dat ie na verloop van tijd begint met doorslapen van 23 tot 7 uur. Even volhouden deze manier! En vriend en ik vinden het ook wel lekker dat Midas nu na 19 uur naar bed gaat, want dan hebben wij de avond een beetje voor ons samen!
Daar is iedereen weer! Het was hier zo rustig de afgelopen dagen. Fijn pasen gehad allemaal?

Lucybelle, fijn dat je het 'heupjesgedoe' een beetje van je af kunt zetten.

Ik heb niet veel last meer van de keizersnee. Met 4 weken had ik mezelf genezen verklaard en ben ik ook weer (kleine stukjes) gaan fietsen enzo als ik even naar de supermarkt ging zonder Eline. Ook in het huishouden doe ik eigenlijk alles weer. Alleen echt zwaar tillen vermijd ik nog eventjes. Al met al is het me reuze meegevallen. Hoe gaat dat bij jou?

Ciao, hoe was het bij de orthopeed?

Mir, voor anticonceptie zit ik hier ook te denken aan de mirena. Er zijn erg weinig opties bij borstvoeding vind ik. De minipil moet je heel erg regelmatig innemen en ik ben bang dat ik daar niet zo goed in ben...

Dokkie, wat grappig dat Maartje niet echt een schootkind is. Ik had altijd het idee dat alle kleine babies niets liever willen dan knuffelen op schoot, niet dus... Speelt ze goed in de box zonder jengelen? Eline wil best een minuutje of 5 in de box, soms zelfs 10, maar dan wil ze toch echt weer op schoot!

Anky, je klinkt altijd zo lekker 'go with the flow' Heerlijk relaxed of lijkt dat alleen maar zo?

Eline is weer wat rustiger. Slaapt meer overdag en heeft nog steeds totaal geen ritme in haar leventje... Ze komt ergens tussen de 2 en 4 uur. Slaapjes overdag duren tussen de 5 minuten en 2 uur (maar dat alleen als we aan het wandelen zijn eigenlijk)

De nachten gingen vorige week een stuk beter dan nu. Ze kwam afgelopen nacht zelfs 3 keer tussen 11 en 5 uur en dat vind ik niet zo leuk. De rukken van zo'n 6 uur die ze eerst maakte hebben we al een aantal dagen niet meer gezien. Meestal komt ze tussen 2 en 3 en dan weer tussen 5 en 7. Alleen wil ze na die laatste voeding niet meer terug in haar bedje. Bij ons in bed slaapt ze nog wel verder dus vaak eindigt ze daar tot een uur of 8. Vanochtend konden we wel samen doorslapen tot een uur of 10! Dat was dan wel weer lekker.

Ik moet nodig eens wat dingen in huis gaan doen nu...

quote:judat schreef op 25 maart 2008 @ 14:36:

Voor anticonceptie zit ik hier ook te denken aan de mirena. Er zijn erg weinig opties bij borstvoeding vind ik. De minipil moet je heel erg regelmatig innemen en ik ben bang dat ik daar niet zo goed in ben...

Dokkie, wat grappig dat Maartje niet echt een schootkind is. Ik had altijd het idee dat alle kleine babies niets liever willen dan knuffelen op schoot, niet dus... Speelt ze goed in de box zonder jengelen? Eline wil best een minuutje of 5 in de box, soms zelfs 10, maar dan wil ze toch echt weer op schoot!

Die minipil vond ik niet zo geweldig, ik vergat hem te vaak een paar uur of een nacht en dan kreeg ik alweer een bloeding van een paar dagen! Niet leuk. Ik was trouwens na 1e bevalling na 10 weken weer ongesteld (ondanks bv!) Nu nog niet geweest (8 weken) en al Mirena laten plaatsten, dus ik ben benieuwd. Ik werd met de Mirena wel ongesteld, maar heel licht.

Maartje ligt meestal niet langer dan een kwartiertje/20 minuten in de box of de wipstoel, dan is ze vaak wel weer moe. (Met voeden, verschonen, knuffelen erbij zijn we meestal alweer ruim een uur verder) Dan gaat ze weer naar bed. Hoewel ze daar de laatste tijd ook weleens rustig nog een half uur of langer klaarwakker ligt te wezen?! Zonder te huilen ligt ze gewoon om zich heen te kijken.

Wat een lekker weertje trouwens he? Net ben ik wel 3x natgesneeuwd/gehageld! Dit weekend op verjaarsvisite geweest bij de 3 neefjes en zus op visite gehad. Verder allemaal lekker in de lappenmand (vooral veel hoesten/snotteren). Over 2 weken naar zonnig Italie, dan zijn we er hopelijk vanaf!

Met Maartje even gaan wegen, ze is maar 220 gram aangekomen in 3 weken. Waarschijnlijk omdat ze ziek geweest is. Ze is nu 8 weken en 4435 gram. Lisa was met 9 weken 6110 gram! Dat haalt ze niet meer in voorlopig! Ik ben wel benieuwd of ze ook later gewoon tengerder gebouwd zal zijn.

Gisteren was Lisa trouwens nog steeds niet in orde, 's ochtends een slaapje gedaan. 's Middags weer erg jammerig en na een paracetamol weer snel opgeklaard. Op visite geweest, dus geen middagslaapje en thuis toch nog net de avondmaaltijd gehaald. (Ze eet wel weer goed). Toen zei ze op 18.30u: "Ik ga slapen!", pakte haar knuffel en speentje en marcheerde naar de badkamer
Dokkie, geweldige actie van Lisa

Volgens mij is de minipil dan inderdaad niets voor mij. Dan maar aan de Mirena. Ik ben er niet stipt genoeg voor. En een tweede baby is toch echt nog even niet de planning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven