Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Zo, bijgelezen :-) Zoeb, ik hoop dat je je beter voelt, ruzie is niet leuk. Ik vind het altijd zo vermoeiend, emotioneel, en soms is het inderdaad beter om niks te zeggen, hoe moeilijk ook. Sterkte vandaag en ik duim voor een nieuwe wasmachine voor je!

Sjur, heeft Sjurman dat overhemd met bloemetjes in de kraag zelf uitgezocht, of jij? Vind het lief zoals je schrijft dat het hem zo goed staat :-) Kook ze vanavond met de cliënten!

Gelukkeling, wat lekker, al die ruimte in je kast! Ik heb precies hetzelfde, ik moet ook geen spullen voor een ander seizoen kopen, want ik vergeet dat ik het heb. Alleen dingen die ik nu kan dragen, dat scheelt.

Ing, ik vind kleding ruilen erg leuk, dus ik vind kasten van mensen die mijn maat ongeveer hebben wel interessanter dan kasten van mensen die 1.50 lang zijn, ja

En ik moest lachen toen ik las waar je je kleding terugvindt (leggings tussen de sokken enzo) want als Ro de was opruimt heb ik hetzelfde probleem!

Francis, dat lijkt me onhandig 's avonds, dat je koelkast geen lampje meer heeft! Ro is wat dat betreft nogal makkelijk: ineens is hij het zelf zat, kapotte machines, en dan koopt hij direct de volgende dag iets nieuws.

Ik moet zo even naar de apotheek, en ik wil verder aan het overhemd werken. Het is weer grijs en koud, dus veel buiten zijn zit er niet in.
@francisca ja, als pilous ken ik je wel! Lastig hoor, nickchanges

Samen sjoppen met sjurman gaat goed, levert voor allebei soms erg leuke dingen op, zoals ook dit overhemd. Dan hou ik dat quasi-nonchalant omhoog (prijskaartje van de uitverkoop goed zichtbaar) en dan vindt-ie het nog leuk ook! Jammergenoeg werkt het vaker zó dan dat hij iets omhoog houdt en ik dan enthousiast wiord...

Hoogste tijd om te douchen nu, ben n trage starter vandaag...
Volgens de wasmachinemonteur kan deze nog jaren mee nu.

De koolborstels zijn vervangen. Het gaat er niet om dat ik perse een nieuwe machine wil hoor, het is goed dat hij nu is gemaakt, maar dat we ruzie kregen omdat ik vroeg of Jan had nagevraagd waarom hij niet meer op 95 graden wast en wel op 60 en lager.

Dat was hij vergeten en dan geeft hij mij de schuld dat het weer niet goed is wat hij heeft gedaan. Nou ja zeg, ik dacht dat ik toch een hele normale vraag stelde. Toch??

En ik ken mijn man, die heeft wel meer van die kuren, dus ik slaap er geen minuut minder om. Waait wel weer over. Dit jaar 38 jaar getrouwd, we hebben wel zwaardere stormen overleefd.

Bo wat grappig dat Ro zo'n overhemd wil. Fijn dat je dat zelf kunt maken.

Vond zo'n roze met blommen toch wel wat voor Ro.

Wat willen wij Ro toch allemaal aan laten trekken zeg. Die man van jou is een geliefd onderwerp hier wat kleren betreft. voor hem. (Ga mijn zoon vragen of hij nog een roze bloemetjeshemd heeft)

Leuk Sjur een meet aan zee zie ik natuurlijk helemaal zitten.

Gezellig. eet ze vanavond.

Ik vergeet ook vaak dat ik dingen heb. Maar nu mijn kast zo leeg is en alles op een plank kan wat truitjes enz betreft is het een stuk overzichtelijker. Soms zoek ik iets wat ik dan blijkbaar weg heb gedaan en dan ligt mijn hele slaapkamer overhoop. Ben een rommelmaker wat dat betreft. En ik heb ook veel te veel laarzen Bo.
Bo heb je morgen de scan en/of chemo? Wat fijn voor Ro dat jij zijn overhemd naar zijn wensen kunt maken.

Zoebie hoe gaat het met je pols?

Ik was net in de stad en zag leuke schoenen nou mooi niet in mijn maat (38)
Ik ben zo eigenwijs al de pest Meep. De pols doet pijn en toch wil ik van die rommel af. En het is ook nog goed vol te houden.
Meepie, volgende week woensdag de PETscan en donderdag chemo.

Kunnen ze de schoenen niet voor je bestellen trouwens?

Zoeb, 38 jaar getrouwd, WAUW!! Gaan jullie wat speciaals doen op de trouwdag? En na zoveel jaar zul je elkaars ins en outs vast haarfijn kennen, de irritante en de lieve dingen, de leuke en minder leuke reacties.

Sjur, is jouw man ook zo'n uitverkoopjager? Ro wil alleen iets nieuws als hij er niet het volle pond voor betaalt. En het is echt iets psychisch, want hij koopt liever een t-shirt afgeprijsd van 25 naar 15 euro, dan een nieuw t-shirt van 12 euro dat niet is afgeprijsd
Dat is lang hoor 38 jaar, dat halen wij nooit dat is een feit. We zijn nu 13 jaar samen waarvan dit jaar 9 jaar getrouwd dus reken maar uit (nog 29 jaar te gaan, dan zijn we 91 en 89 hihi)

De gemiddelde vrouw heeft 39 paar schoenen en laarsen las ik net van de week, dus zo erg is het niet met ons, als ik alle slippers meetel en de ''zit''schoenen denk ik dat er wel over de 50 paar in mijn kast liggen, ook allemaal tweedehands gekocht, ze moeten wel als nieuw zijn want anders hoef ik ze niet, maar die vind ik met regelmaat.

Nog een klein half uurtje dan mag ik naar huis, ik ga eerst nog even boodschappen doen denk ik, nu is het rustig en dan hoef ik morgen tenminste niet........

Leuk een meet aan het strand! als het zonnetje nu ook komt zou dat geweldig zijn!

Bo ik hoop dat die extra week zijn effect heeft en dat je je weer een beetje mens gaat voelen. Nu snap ik het overhemd. Er bestaat tegenwoordig toch wel sunblock die niet vet is? maar het is vervelend dat is zeker.
39 paar schoenen en laarzen???? Nee, daar kom ik bij lange na niet aan, zelfs niet als ik mijn huissloffen en bergschoenen meetel :-)

Wat leuk dat jullie een meet aan het strand plannen, ik probéér niet jaloers te zijn..... strand is het enige dat ik echt mis van Nederland.

Gelukkeling, er is inderdaad sunblock die niet vet is, maar Ro vindt het gevoel van iets op zijn huid echt héél vervelend. Hij blijft dan enorm theatraal zuchten en over zijn huid wrijven en krabben en kortom: moeilijk

Morgen komt een bevriend stel langs, hij komt inventariseren wat er nodig is om ons zwevende toilet op te hangen met Ro, zij komt gewoon koffie drinken. Gezellig, ik ga een cake bakken morgenochtend.

Net heel lekker gegeten: artisjok, botersaus, roggebrood en kaas. klinkt raar, maar was super!
Bo als ik jou zo lees, eet je echt lekker als vegetariër. Mjammie.

En ik mis het strand al en ik zit er maar anderhalf uur vandaan, dus hoe moet het dan voor jou zijn.

Uhh ik kom wel aan die 39 paar schoenen en laarzen enz. denk ik.

Wat makkelijk is dat. Een hangend toilet waar je onderdoor kunt dweilen. Mannen hè.
Halloooooooooooooooo!

Hier is de vrouw die één keer in de 100 pagina's komt posten. En ja hoor, het is weer zover. ;)

Allereerst: wie heeft het voorjaarszonnetje dat een paar weken geleden nog zo vrolijk elke dag aan de hemel stond gestolen? Nou? Ik ben er helemaal niet blij mee dat 'ie weg is. Als je veel moet binnenzitten, is het best fijn als dat in de tuin kan.

Wat een prutweer is het nu zeg. Dat we maar een hele mooie zomer mogen krijgen.

Heb de laatste pagina's bijgelezen en weet weer alles over mokkende mannen, blousende mannen, klussende mannen etc. En jullie vrouwen, allemaal nog even sterk!

Hier is er niet veel veranderd sinds de laatste keer. Man nog steeds erg druk op het werk, kids gaan goed op school en met de sport.

Ik zwaai weer even naar jullie allemaal. Ga maar niet beloven dat ik hier weer snel schrijf. Er wordt nog wel steeds onverminderd aan jullie gedacht hoor!

Liefs!
Bedankt voor jullie advies. Ik heb er veel aan gehad.

Bo je hebt gelijk, je blijft dankbaar, maar nu moet ik ook weer verder.

We zijn voorbij het “misschien komt het nog goed met wat rust”-scenario. Ik ben naar mijn ouders geweest om alles is goed te overdenken en tot de conclusie gekomen dat als ik echt zo’n vreselijk persoon was geweest ik helemaal geen vrienden zou hebben en dat is niet zo. Verre van zelfs. En ik kan niet meer op mijn tanen lopen. Ik ben zoals ik ben en dat is niet altijd even makkelijk, maar wel heel loyaal en ik sta er wel. Je krijgt de goede en ook de mindere kanten als dat niet genoeg of teveel is, dan is dat maar zo.

It’s fijn dat je even tijd samen met It’sman gehad hebt. Vooral blijven doen hoor! Over drie weekjes ben je een stoere werkmams.

Zoeb echt balen van het moeilijk telefoontje, en de ruzie. Maar gelukkig kennen jullie elkaar en de wasmasjien is ook weer gefixt...

Sjur ik hoop dat het poezendieet helpt!

We zijn wel van het kast uitmesten. Ik heb de mijne ook gedaan. Nu een paar extra wasjes en dan kan al het winterse spul weer diep weggestopt.

Hey Norre! Leuk dat je even langs komt wippen.

Phoehee hoe is het met Okster z’n koppie? Nog zo’n kleurenpalet?
Bo ik ben heel benieuwd naar je naaiwerk voor Ro. Je hebt trouwens speciale zonwerende blousen en shirts bij de buitensportwinkel. Maar gewone kleding houdt toch ook tegen.

39 paar schoenen haal ik makkelijk. Ik denk dat ik op 60 zit als ik alles meereken (sandaaltjes en zo)

Ik heb dan ook echt een schoenen en tassen tik. Al koop ik niet echt veel tassen maar eens in de 2 jaar 1 dure. Schoenen weer veel, te veel. Kleding koop ik altijd goedkoop.

Op mijn werk hebben we rekken vol van vorige seizoenen, heel duur spul maar wel 70% afgeprijsd. Er staan nog mooie laarzen tussen, van 250 voor iets van 75 euro. Ik werk op kantoor en bij ons in het pand komen geen klanten dus ik hoop en verwacht dat ze er in de herfst nog zijn.

Sjur arme poes! Hoop dat het beter gaat.

Zoebie gefeliciteerd! Wow ik ben en zelf nog geen 38 en niet getrouwd. Wordt lastig.

Haaaai Norre!

Oh voor iedereen die het vroeg, van Okkie's hoofd zie je bijna niets meer, zo snel gegaan!
Hallo Norretje ben je daar ook weer , leuk je te lezen ik mis je wel hoor!

Bo ik begrijp hem hoor, trouwens het is nog duur ook als je je altijd moet insmeren en een gedoe. Ik zou niet zonder smeerseltjes kunnen, mijn huid begint al trekkerig te voelen als ik water zie, dus ik smeer elke dag.

O ja Sjur poes P met haar ene kies, hoe is het nu met haar? zo sneu dieren die naar de DA moeten, je kunt het ze niet uitleggen hè? Kijk dat is toch wat de lente met mensen doet, je gaat kleding ruimen ook al is het nog kil en koud buiten. Man (ik noem hem vaak puntje puntje puntje Timofeef) zegt dat het vanaf volgende week donderdag 18 graden wordt, óók op koninginnedag dus dat wordt genieten!

Ik kwam thuis vanavond en de enorme tassen kleren waren weg! ik snap niet hoe ze die in een keer mee kon krijgen, ze komt altijd met de trein, ik had erop gerekend dat ze ze later op zou komen halen...... nou ja ik ben er maar vanaf.

Luonto ik hoop dat je erin kunt berusten, je bent een leuk mens Soms loopt het zo met vriendschappen, het past niet meer, ook door haar vriend natuurlijk, drie is hier teveel.
Goedemorgen!

Ja ja, niet schrikken hoor... ;)

Wilde nog even reageren op Luonto. Ik heb het in andere omstandigheden ook een paar keer meegemaakt met een vriendschap. Ik ken het twijfelen aan jezelf ook. Echt, niet doen! Jij bent een leuk mens en iedereen die dat niet wil zien, is jouw vriendschap niet waard. Het is makkelijk om te zeggen dat je er niet mee moet zitten, want dat doe je heus nog weleens. Maar bij elke fase in je leven horen vriendschappen. Kijk vooruit!

Speciale zwaai naar Bo, de opper coupeuse in dit gezelschap. Tsss, een overhemd... Moet er niet aan denken.
Goedemorgen!

Vroeg op en zo lekker een cake bakken voor het loodgieterende bezoek van na de lunch :-)

Norre, *zwaai*, fijn je te lezen! Heb jij ook zo'n zin in de lente? Lekker naar buiten, de zon, de bloemen.... hoop dat het met allebei de Norkids ook goed gaat!

Gelukkeling, wel handig dat die grote tassen nu niet meer bij jou in huis staan, maar ik ben benieuwd hoe je hulp thuis is gekomen met de trein

Phoehee, klopt, zonwerende kleding bij Decathlon hebben we gezien. Maar Ro wil iets lichts, luchtigs, zomers, en met heel speciale eisen. Dus ik moet toch aan de slag :-)

Ik hoop voor je dat die laarzen er in de herfst nog staan, want 75% korting is wel heel erg veel!

Luonto, blij te lezen dat je je zelfvertrouwen weer een beetje hebt teruggevonden! En natuurlijk ben je geen vreselijk mens, ik ben gewoon een beetje boos op die ex-vriendin dat ze je zulke gedachtes heeft gegeven.

Zoeb, jij bent opgegroeid vlakbij de zee hè, kan me voorstellen dat je de zee dus best wel mist! En ik ben gisteravond serieus mijn schoenen gaan tellen, want ik dacht dat ik misschien 10 paar vergeten was, maar ik kom inderdaad bij lange na niet aan de 39 paar. Mooi excuus om eens te gaan shoppen

Nu even naar de keuken, ik ga een sinaasappel-chocoladecake bakken. Heb er nu al zin in!
Wat ben je lekker vroeg Bo. Heerlijk een cake bakken, dan ruikt het huis zo gezellig.

En jij mag dus schoenen en laarzen bij kopen als je niet aan die 39 paar komt.

Nor leuk je weer eens te lezen.

Ik heb ook nog een grote tas naaiwerk staan, maar heb er de moed nog niet voor gehad. Moet het toch eens af gaan maken maar ik kom er maar niet toe.

Sjur hoe'st met de poes? Gaat het beter met dit voer?

Nu douchen, mijn kledingkast weer eens onderzoeken en dan werken. Rare diensten deze week. Vandaag van half elf tot zes.
Hey Bo, er moeten wel vrouwen zijn die minder dan 39 paar schoenen hebben hoor, anders houden we het gemiddelde niet op 39 hè Phoehee? Als dat gedeelte van de kast aan de beurt is (ze staan onder de laatste meter hang) tel ik ze ook eens allemaal, vanmiddag misschien of anders heb ik pas maandag weer tijd.

Bij het'' loodgieterende bezoek'' zie ik meteen een man in groen overal en een leren bouwvakkersceintuur met een gieter in zijn hand haha! kopje koffie loodgieter?

Werk ze Zoebie! ik ga sporten en even naar de markt, man is vrij dus vanmiddag misschien samen iets doen, we zien wel.
Cake in de oven, nu even zitten.

Gelukkeling, de "loodgieter" is een keurige, gedistingeerde heer van begin 50, met een groot gevoel voor humor en toevallig weet hij hoe je een WC aansluit Geen loodgieterstype dus helaas.

Sport ze! Is het bij jullie ook zulk lelijk weer, trouwens?

Zoeb, zo'n hele tas vol naaiwerk vind ik altijd best demotiverend; je kunt beter één ding hebben liggen dan zo'n hele stapel.

Wat een lange dienst heb je trouwens vandaag! Bijna 8 uur lang, trekt je pols dat wel?
50? lekker jong ding dus

Het waait wel, maar het is zonnig buiten, ik ben weg...........
Het ging gisteren heel goed met werken, dus het zal best wel gaan. Al begin ik liever om 8 uur 's morgens en kan dan 's middags ook op tijd weg. Als ik vandaag weer een rooster krijg met dat soort diensten ga ik klagen hoor. Ik begin tegenwoordig steeds zo laat.

Ik ben weg. Tot straks als het tenminste een beetje goed gaat met Internetbankieren want dan hebben wij niets te doen.
Werk ze, Zoeb! Ik hoop dat je snel weer thuis bent en dat de tijd omvliegt.

Gelukkeling, ik zal 'm zeggen dat je hem een lekker jong ding vindt

Alles is klaar, ik ben supermoe, maar goed, dat zal wel wegtrekken als ze er zijn zo.
Lekker op de bank met een kopje thee om ze wachten dan Bo.

Vriendin heeft derde chemo, gelukkig. Ze zal nu wel zo een beetje klaar zijn. Vriend brengt haar zo naar huis
En heb je het overleefd Bo? je zal zeker behoorlijk moe zijn, je was ook al erg vroeg op hè.

Wij gaan straks al eten, want we gaan het hamstertje zo halen, ze mailde dat morgen haar toch niet zo uitkwam, of het zaterdagmiddag dan kon, maar dan werk ik juist, daarom had ik graag vorig weekend gewild, nu kan het vanavond ik vind het leuk!
Leuk Gelukkeling!
Fijn dat je vriendin deze chemo er ook weer op heeft zitten, Francisca!

Geluk, heeeeeel veel plezier met het ophalen van je nieuwe hamstertje!

Ik ben op, helemaal leeg; ik ga op de bank hangen en niks meer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven