VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Die rauwe stem... prachtig!

Het schijnt dat de helft van de tekst een niet bestaande taal is en dus eigenlijk nergens over gaat. Weet niet of dat ook echt waar is, maar hoorde ik toen na de voorstelling.
Bedankt Dropje!

Goede start van de dag...

Vandaag is GW ook vrij. Gezellig!

Of althans dat hoop ik

Mijn abonnement van mijn mobiel loopt bijna af dus ga vandaag maar eens even shoppen voor nieuwe telefoon. Wel gratis exemplaar natuurlijk

Morrie, hoe is het met je? Al opgeknapt?

Deze week fotoalbum ontvangen van de wintersport. Zo, mooi geworden. Was ons eerste digitaal geprinte album en ben om. Ben as we speak bezig met hjet baby album van Bries. Heb besloten allebei een eigen baby album en dan alles door elkaar in 1 album.
Volgens mij is het een samengestelde taal van Spaans, Italiaans en nog wat. Maar het heeft wel degelijk betekenis, het is nl. precies dezelfde tekst die in de tweede helft van het lied in het Engels wordt gezongen.
Grappig, ik heb net schoolfoto's nabesteld (handig dat dat tegenwoordig online kan, die luxe hadden onze ouders niet!) en bedacht me ook net dat ik eindelijk eens aan de baby-albums van de kinderen moet beginnen (die stumperds zijn al bijna 5....).
Toch even gegoogled:

Een groot verschil met vorige spektakels is dat de tekst nu wel degelijk een betekenis heeft. In 'Alegría' was de tekst eigenlijk een samenraapsel van klanken dat geselecteerd waren omwille van hoe ze klinken. Er stak eigenlijk geen betekenis achter.
Grappig, ik herken toch wel degelijk woorden in de tekst. Nu ja, never mind, ik blijf het een geweldig nummer vinden.
het is hier trouwens echt pestweer, het regent pijpenstelen.
Hoi!

Allereerst Mille & Wind, dank jullie wel voor de leuke post. Kindjes waren helemaal blij en onze smurfenverzameling is compleet en kan in een doos! Joeheee... Mocht iemand nog extra smurfjes willen hebben, geef een gil. Wij hebben wel wat dingen dubbel.

Lellikellys: Ik blijf daarbij en die linkschoenen van Ely vind ik ook lelijk. Ze zijn echt TE opzichtig en TE ranzig voor woorden. Wat anderen van crocs vinden, heb ik dus met Lellikellys. Loeder vind alleen het make-up snuisterijtje van de reclame interessant, dus dan kan ik dat beter voor haar kopen dan de snollendingen. Ik vind de prijs van die dingen wel meevallen, maar zou het er gewoon niet voor over hebben. Ik vind de ballerina's van Bikkembergs erg leuk voor Loeder, die zijn 110 euro. Dat vind ik pas duur!

Meave, fijn dat pakketje veilig en wel is aangekomen en dat je knullen het leuk vinden :-)

Ik vind het een leuk nummer, maar waar ik echt altidj blij van word is het nummer: Wake me up van Wham of Club Tropicana. Zo fout, zo leuk en zo vrolijk :-)

Ai, beterschap Morrie met buikgriep.

Pammie, Mini is stout Hahahahahaha... Ik vind het wel lollig.

Ik ben lekker vrij en nog ben ik wat dingetjes aan het doen *zucht* Ik ga vanmiddag met Vrolijkerd lunchen en boodschappen doen voor de dropjes :-)
Vandaag gaat het stukken beter. Vanmiddag ga ik nog even werken zelfs. Vanochtend even aansterken, sta niet echt stevig op mijn benen. En mijn wangen zijn ingevallen.

Baal want belde huisarts en wat blijkt: praktijk vandaag gesloten. Dus geen uitslag. Dus nog 3 extra dagen in spanning. Jammer dat huisartsen nooit meedenken met hun patienten en dat even melden.
Grappig dus dat je denkt die tekst te weten. Zo mooi vind ik dat van muziek... Bij iedereen roept het iets anders op.

Net mijn schoonmoeder aan de lijn gehad. Sinds ik nieuwe baan geaccepteerd en dus van 28 uur per week naar 32 uur per week werken ga proef ik afkeuring bij mijn schoonmoeder. En nu liep het gesprek zo en heb ik hem er in gegooid. Gewoon gezegd dat ik sterk het gevoel heb dat ze het afkeuren dat ik 32 uur ga werken. Inderdaad... Ik (Ik? ik dacht wij?) heb twee kinderen en ik moet niet onderschatten wat er nog aan gaat komen. Ze voorziet dat ik het niet aan kan bladiebladiebla. De buren van schoonouders werken ook allebei veel (hij full time en zij 32 uur dnek ik) en ze ziet ze altijd hollen en rennen met die kinderen. Heb gevraagd waar ze haar oordeel op baseert omdat ze mensen nauwelijks kent. Nou.. ze hoort de kindjes 's avonds vaak huilen.

Yeah right... dat komt vast omdat mams 32 uur werkt!

Toen ik vroeg waarom er bij mij wel een punt van wordt gemaakt en bij GW, die ook 32 uur werkt en daardoor de hemel wordt ingesprezen want o zo goed van paps die betrokkenheid, begon ze dat we in een maatschappij leven waar de mannen altijd het geld hebben verdiend en dat de vrouwen dat nu ook proberen maar op de één of andere manier die mannen de zorgtaken in huis en gezin niet 1 op 1 over (kunnen?) nemen.

Enniewee... heb gezegd dat ik er van baal. Omdat het me wel wat doet wij zij er van vinden. Godver wat een kolerestreek zeg.

Weet je wat het ergste is? Ik geniet echt nu die weken met die kindjes thuis en merk dat ze, vooral KW, het erg goed doen op mijn thuis zijn. Hij luistert echt heel goed, speelt lief en ik ben veel minder gehaast. We hebben gisteren de rekensom gemaakt of ik soms zou kunnen stoppen maar dat heeft teveel consequenties.

Ik wil, als ik een baan heb, gewoon een baan hebben op een bepaald niveau en die vind je minder in banen voor < 24 uur per week. Ik ben te ambitieus om 16 uur per week achter de kassa te zitten, denk ik.

Pfff... wat een kutspagaat zeg.
Ach Wind, wat vervelend zeg.

Je moet niet vergeten dat je schoonmoeder van een andere generatie is, en daardoor ook anders tegen de dingen aankijkt. Mijn schoonvader denkt bijvoorbeeld ook dat ik werk omdat we het geld nodig hebben (is ook wel zo, maar anders zou ik ook werken). Dat je dat ook voor je eigen ontwikkeling doet was nieuw voor hem.

Anderzijds, als jij echt minder wilt werken, moet je dat vooral doen. Niet 32 uur gaan werken omdat je denkt dat de maatschappij, of de emancipatie, dat van je verwacht. Net als dat je niet minder zou moeten gaan werken, omdat je schoonmoeder dat van je verwacht.
Ik snap wel wat je bedoelt, Wind. Ik wil ook werken op niveau, en tegelijkertijd merk ik dat er wel meer rust in huis is als de kinderen vaker thuis zijn, ongeacht of dat bij mij is of bij vent, overigens. Maar 'de omgeving', d.w.z. de generatie van mijn en jouw ouders, is nog steeds opgevoed met de achterliggende gedachte dat de primaire taak van 'de vrouw' de opvoeding en het huishouden is, en die van 'de man' het geld in het laatje brengen. Als je als vrouw zegt dat je ook graag vier dagen wilt werken om je baan goed uit te kunnen voeren, is dat not done zodra er kinderen zijn. Schouders ophalen en doorgaan dan maar, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je het je aantrekt, het voelt toch als afkeuring en als aanval. Steunt GW jou wel in dat opzicht? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een luxe-situatie vind als beiden 4 dagen werken, dat zou voor mij dé ideale situatie zijn. Helaas zit het er voorlopig niet in dat vent 4 dagen gaat werken, daarvoor liggen onze salarissen te ver uit elkaar. Maar als ik op redelijk korte termijn een sprong wil maken, zal ik ook 32 uur 'moeten' gaan werken. Hm.

En ik vind niet dat je ambitieus bent als je gewoon gebruik wilt maken van je hersens en van wat je in je opleiding en werkervaring hebt geleerd, ik denk juist dat het heel geestdodend is om werk te doen dat ruim onder je niveau ligt.
Oh... en schoonmams heeft welgeteld 1 baan gehad en heeft de afgelopen 35 - 40 jaar nooit gewerkt. Jep, we kunnen we spreken van een iets ander referentiekader.

Wat ze ook nog zei is dat de (schoon)dochters van haar vriendinnen allemaal véél minder werken dan ik. Ze schaamt zich gewoon terwijl ze hartstikke trots hoort te zijn dat we allebei zo'n gave baan hebben
Ik hoop dat je er uitkomt Wind. Ik herken het namelijk niet en zou dan zelf ook niet thuis willen zijn. Ik snap alleen niet wat uren met baan op niveau te maken heeft? Ik heb altijd 3 dagen gewerkt in een prima baan 'op niveau' en mocht het nodig zijn, huidige baan ook in 3 dagen zou kunnen doen. Het is een keuze die je zelf moet maken en dat is in hoeverre je ambitieus wil zijn met kinderen en wat je daar dus voor 'over hebt' qua gezinsleven, kinderen, sociaal leven en relatie.
Bedankt meiden! Het irriteert me dat het me zoveel doet.. dat ze het afkeurt. Ik ben daar gewoon te gevoelig voor, maar heb het idee het nooit goed te kunnen doen voor iedereen.
Mijn moeder vind het ook erg zielig voor mij dat ik nooit zomaar door de week op de koffie zit bij vriendinnen, omdat we allemaal op andere dagen vrij zijn. Als mijn vriendinnen met kinderen meer thuis zouden zijn, zo redeneert mijn moeder, zou ik ook vast niet 'zoveel' willen werken. Dream on, mum! Ik vind het helemaal geen luxe om als moeder niet te hoeven werken, ik word er aartslui van en richt mijn tijd dan niet praktisch in.
Je moet het goed voor jezelf doen Wind. En wat wil je zelf, weet je dat nog, of raak je er zelf ook van in de war, van de meningen van anderen?

Ik vraag me overigens wel af of die weken thuis nu zo lekker zijn omdat je weet dat je straks weer aan de slag kan, of dat je het 'voor altijd' ook nog zo lekker zou vinden.
Ik vind dat je in 24 uur echt prima dingen kunt doen als je het echt als een goede tegenhanger voor gezinsleven wil. 4 dagen is ook prima, maar alleen als je er zelf achter staat. Ik vind het zelf prettiger omdat het mij meer rust geeft en dat komt meer omdat Vrolijkerd 1 dag minder is gaan werken en daardoor werk/privé bij ons beide in balans is.
Vrolijk, op mijn werk is voor de 'betere' adviseursfuncties en voor managementfuncties een dienstverband van minimaal 32 uur per week verplicht, ook al zou ik zelf vinden dat zo'n baan best in bijvoorbeeld 3x9 kan. Mijn ervaring is ook dat bij de interessantere vacatures elders toch wel minimaal 32 uur gewerkt moet worden.
Als ik dit lees ben ik overigens wel heel trots op mijn moeder, die zelf ook altijd gewerkt heeft en nu ook 4 dagen werkt. Het is dus niet zo dat alle vrouwen van de generatie boven ons zo denken.

Wel vindt mijn moeder het soms zielig dat we het zo druk hebben met werken, kind, sociaal leven. En dat terwijl ze zelf ook geen avond thuis is.
quote:vrolijk schreef op 21 maart 2008 @ 10:41:

Ik hoop dat je er uitkomt Wind. Ik herken het namelijk niet en zou dan zelf ook niet thuis willen zijn. Ik snap alleen niet wat uren met baan op niveau te maken heeft? Ik heb altijd 3 dagen gewerkt in een prima baan 'op niveau' en mocht het nodig zijn, huidige baan ook in 3 dagen zou kunnen doen. Het is een keuze die je zelf moet maken en dat is in hoeverre je ambitieus wil zijn met kinderen en wat je daar dus voor 'over hebt' qua gezinsleven, kinderen, sociaal leven en relatie.Ik heb gezocht naar banen voor 24 uur bijvoorbeeld maar niet gevonden zonder dat er al teveel administratie bij kwam en dat wil ik niet. Ten tweede heb ik gemerkt dat als je part time werkt je toch snel een full time baan in een part time baan probeert te proppen (in jouw geval niet want je duo-de).
Ik ben het er niet mee eens dat het je eigen keuze is om 24 uur of 32 uur te werken. In heel veel functies en bij heel veel bedrijven is het niet mogelijk om bij 24 uur dezelfde taken te hebben als bij 32 uur. Ik zou er bijvoorbeeld zelf niet aan moeten denken om mijn huidige baan in 24 uur te moeten doen. Dat zou pas echt veel stress opleveren.
Ja, maar ik vind dat wel ouderwets. Uiteindelijk gaat het toch om het resultaat door efficiëntie en competenties?

Ik heb zelf geen enkel probleem ondervonden met 3 dagen in de week toen ik op zoek was naar een baan. Misschien is het my field of work, maar er zijn zat vacatures voor 24 uur in de week en dan ook ook zelfs op mngt niveau.
Mijn moeder is weer gaan werken toen ik een jaar of 10 was, in de afwaskeuken van een uitgaanscentrum omdat ze zelf alleen 2 jaar Huishoudschool heeft gedaan. Ze heeft dat een jaar of 20 gedaan, daarna werd ze afgekeurd. Ik snap persoonlijk niet dat ze afkeurt dat ik werk, en op een ander 'niveau' dan zij.
Ik heb de laatste 2 jaar niet meer geduo-ed Wind ( sinds Nathje weg is gegaan) en mijn ex-collega werkt ook 3 dagen en denk zeker wel efficienter en meer capabel dan menig ander die 4 of 5 dagen werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven