If it's yellow..

19-04-2012 12:41 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden las ik in een interview met Cameron Diaz de zin;

If it's yellow, let it mellow. If it's brown, flush it down

Een keer de wc doorspoelen is al snel 3 (waterbesparend toilet) tot 9 liter water. Schoon drinkwater. Wij hebben thuis twee wc's en de wc boven is alleen voor 'onszelf' daar trek ik na een plas meestal niet direct door. Ik drink vrij veel en moet op dagen dat ik thuis werk veel plassen.

Ik had het er met een vriendin over, die walgde echt van het idee. Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik zie mijn urine niet echt de wc pot uitkruipen en smerige geintjes uithalen o.i.d.

Wie is hier bekend mee? Zijn er forummers die hun plasje laten liggen in plaats van het door te spoelen?

Zo ja, waarom? Geld besparing? Beter voor het milieu?
Ik ken hem als: If it's yellow, it stays to mellow..

nu ik zwanger ben en elke keer voor 3 druppels naar de wc ga, doe ik er hier ook aan. Maar structureel en altijd? Nee.
life ain't a perfect story, write it while you live it
Plas vreet het glazuur van je pot dus ik trek wel door en laat kalk en verkleuringen achter.

Ik heb wel een eco doorspoeler dus.
Ik spoel wel door, maar kort.
Ik laat het alleen snachts de plasjes liggen omdat de wc zo'n lawaai maakt dat de rest er wakker van wordt. Verder heb ik een bespaarknop die ik voor de plasjes gebruik.
Ik ken hem als 'if it's yellow, treat it mellow'. En 's nachts wil ik nog wel eens niet doortrekken, meestal doe ik het automatisch toch.
Wij spoelen 's nachts het toilet boven niet door als er geplast is, om zoon niet wakker te maken. Geloof me; dat is niet iets wat je structureel wilt doen.
Mijn man en ik vragen aan elkaar of hij/zij nog moet plassen als de ander net geweest is.

Maar ik laat verder het niet liggen. Ik vind het niet fijn ruiken en daarbij heb ik een peuter rondlopen die overal graag even gluurt, kijkt en ontdekt.

Dus ook geen fijn idee.

Dus nee, ik doe dit niet.
Volgens mij heeft mijn pot geen last van mijn plasjes. Ik zie in ieder geval geen verkleuring of extra kalkaanslag.

Maak de wc natuurlijk wel geregeld schoon.
Spoel je je ochtendplasje ook niet door?
Lekker trouwens als je visite hebt
Idd jorina (haai trouwens)

Komt er onverwacht iemand langs moet je nog gaan zitten bedenken of je de plee nog moet gaan doortrekken
Ja hoor, ik drink veel water en trek pas na 2 a 3 plasjes door.

Ochtendplasje doe ik onder de douche, niks zo steriel als urine.
Ik heb hier 3 mannen die met enige regelmaat ' s nachts niet doortrekken, die pot moet ik echt veel vaker ontkalken en schrobben dan onze andere toilet, waar ze ' s nachts niet op gaan.

Het gedeelte wat onder water staat bedoel ik dan.
Ik trek bij plas ff door. Druk dus de knop in en na 1/2 sec druk ik op de stopknop.

Dit doe ik soms ook bij de grote boodschap (als alles schoon is uiteraard).

Je hoeft niet te wachten totdat ie is uitgespoeld, maar de plas is wel weg.
Niet spoelen vind ik echt heel vies. Gaat stinken en tast de pot aan. Heel kort spoelen of desnoods spoelen met opgevangen regenwater o.i.d., maar niet spoelen? Nee... sorry...
quote:valerie__ schreef op 19 april 2012 @ 12:51:

Niet spoelen vind ik echt heel vies. Gaat stinken en tast de pot aan. Heel kort spoelen of desnoods spoelen met opgevangen regenwater o.i.d., maar niet spoelen? Nee... sorry...

Als jouw urine zo stinkt, dan drink je te weinig.

Ik plas water met een klein lichtgeel kleurtje, zeg maar
Als ik alleen thuis ben spoel ik die plasjes van mij van 100 ml echt niet door met 9 liter water. Vind ik zonde van het drinkwater idd. Gaat me niet om geld, maar gewoon zonde.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh jakkes. Nee hoor ik heb een wc met een doorspoelknop die je ook weer uit kan zetten dus spoel kort door.
Zeg maar Spijker.
Grappig topic.

Ik trek ook niet na ieder plasje door.

Eerst stond ik er nooit zo bij stil, maar het toilet is wel te horen bij de buren (slaapkamer). De laatste maanden moest ik s nachts vaak naar de wc door slecht slapen en toen bedacht ik dat het misschien niet handig was ook elke keer door te trekken.

Nu laat ik overdag ook wel eens een plasje liggen.
quote:charlottecharles schreef op 19 april 2012 @ 12:53:

[...]

Als jouw urine zo stinkt, dan drink je te weinig.

Ik plas water met een klein lichtgeel kleurtje, zeg maar Ik zeg niets over stank, hoor... ik vind het gewoon vies, onhygiënisch.
quote:charlottecharles schreef op 19 april 2012 @ 12:49:

Ja hoor, ik drink veel water en trek pas na 2 a 3 plasjes door.

Ochtendplasje doe ik onder de douche, niks zo steriel als urine.Meen je dit serieus? Dan gaat je douche toch ontzettend stinken?
quote:valerie__ schreef op 19 april 2012 @ 12:55:

[...]

Ik zeg niets over stank, hoor... ik vind het gewoon vies, onhygiënisch.

Oh niet?

quote:valerie__ schreef op 19 april 2012 @ 12:51:

quote:druifje83 schreef op 19 april 2012 @ 12:56:

[...]

Meen je dit serieus? Dan gaat je douche toch ontzettend stinken?Hoezo? Daarna douche je toch nog minstens een minuut of 5 - 10. Dan is dat beetje plas allang weggespoeld hoor.
quote:valerie__ schreef op 19 april 2012 @ 12:55:

[...]

Ik zeg niets over stank, hoor... ik vind het gewoon vies, onhygiënisch.Want? Je maakt je boterhammetje klaar in de pot? Is je pot na het spoelen dat weer helemaal schoon? Dan zou je nooit meer hoeven schoonmaken toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven