Afgestudeerd en balen
donderdag 19 april 2012 om 21:16
Ik ben bijna afgestudeerd aan de uni (ik heb mijn scriptie ingeleverd) en ik ben nu een maand serieus aan het solliciteren. Ik baal gewoon dat ik al zo'n 40 brieven heb gestuurd en word afgewezen omdat ik geen (relevante) werkervaring heb. Ik weet dat momenteel moeilijk is maar ik kwam hier gewoon effe om stoom af te blazen. Ik vraag me dan ook af of andere afgestudeerden hier ook last van hebben.
donderdag 19 april 2012 om 21:23
Ik ben ook bijna afgestudeerd en heb een baan gevonden door mijn connecties. Als ik het had moeten hebben van brieven sturen dan had ik er idd ook een pittige kluif aan gehad om een baan te vinden. Ik denk dat je moet kijken naar je netwerk en bereid moet zijn alles te doen qua werk op dit moment. De economie is gewoon bagger.
donderdag 19 april 2012 om 21:29
donderdag 19 april 2012 om 21:33
donderdag 19 april 2012 om 22:13
Ik hoor ook alleen maar horror verhalen van net afgestudeerden. Ik heb ook geen werk gevonden in de richting waarin ik ben afgestudeerd. Toen er nog geen crisis was had je eigenlijk gewoon baangarantie met mijn studie, maar die tijden zijn helaas al voorbij zonder dat ik er ooit profijt van heb gehad. Dus ja, daar sta je dan met je mooie papieren en een fikse studieschuld.
Nu is de tijd om inventief werk te gaan zoeken, dus idd je netwerk aanspreken en open sollicitaties sturen en vooral: durf tonen. Je moet echt boven het maaiveld uit durven steken nu...
Nu is de tijd om inventief werk te gaan zoeken, dus idd je netwerk aanspreken en open sollicitaties sturen en vooral: durf tonen. Je moet echt boven het maaiveld uit durven steken nu...
donderdag 19 april 2012 om 22:20
Tja, wat kan ik eraan toevoegen. Het is werkelijk verschrikkelijk.
Ik ben afgestudeerd in januari en na toch heel wat gesprekken is de keus altijd net niet op mij gevallen.. Vaak omdat er toch nog n kandidaat was met net iets meer ervaring. Balen dus. En het enige wat je kan doen is doorgaan en hopen dat er een keer geen kandidaat is met net dat beetje meer ervaring..
Ik ben afgestudeerd in januari en na toch heel wat gesprekken is de keus altijd net niet op mij gevallen.. Vaak omdat er toch nog n kandidaat was met net iets meer ervaring. Balen dus. En het enige wat je kan doen is doorgaan en hopen dat er een keer geen kandidaat is met net dat beetje meer ervaring..
donderdag 19 april 2012 om 22:31
Ik herken je probleem, zit in precies hetzelfde schuitje: wel werkervaring maar niet 'relevant'. Misschien doe je dat allang, maar je kan eens kijken op www.culturele-vacatures.nl Ik probeer zelf in mijn brieven de werkervaring die ik heb zo relevant mogelijk te doen lijken met voorbeelden, maar tot nu toe heeft dat nog geen resultaat gehad... Maar ik ben nog niet zo heel lang bezig, dus ik hou de moed erin
Jij in elk geval veel succes!
donderdag 19 april 2012 om 22:37
Hier precies hetzelfde. Na een jaar zoeken heb ik nu 1,5 jaar een baan. Geen fulltime helaas, en helaas absoluut geen leuke baan. Mijn collega's zijn gelukkig WEL leuk, dus daardoor is het te doen.
Maar ik heb tenminste werk, en ben nog steeds op zoek naar iets passends. Maar afwijzing op afwijzing tot zo ver. Het is helaas niet anders vrees ik, want bij een (net afgestudeerde) vriendin is het net zo.
Maar ik heb tenminste werk, en ben nog steeds op zoek naar iets passends. Maar afwijzing op afwijzing tot zo ver. Het is helaas niet anders vrees ik, want bij een (net afgestudeerde) vriendin is het net zo.
donderdag 19 april 2012 om 22:39
Je bent een maand aan het schrijven joh!
Ik heb zelf op twee weken na een jaar geschreven voordat ik een baan had (uni gedaan, baan is op hbo niveau). Dus geduld, af en toe flink schelden en gewoon blijven schrijven.
(Kans is groot dat ik mosterd ben, heb geen reacties gelezen...)
Ik heb zelf op twee weken na een jaar geschreven voordat ik een baan had (uni gedaan, baan is op hbo niveau). Dus geduld, af en toe flink schelden en gewoon blijven schrijven.
(Kans is groot dat ik mosterd ben, heb geen reacties gelezen...)
anoniem_41200 wijzigde dit bericht op 19-04-2012 22:42
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
donderdag 19 april 2012 om 22:43