Gezondheid alle pijlers

Behandeling ppd Eileen Engels

19-04-2012 18:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wieowie heeft ervaring met hormonen slikken tegen de ppd? Op de site Kraamtranen - postnatale depressies, PMS en andere hormonale problemen staat hier een en ander over. Ik maak zelf een ppd door en ik wil liever geen ad gebruiken. Ik hoop dat er hier iemand is die me er meer over kan vertellen.

Alvast bedankt!
Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom wel hormonen slikken en geen ad?
Lijkt me toch minder eng. Ben jij wel bekend met ad?
Tieslyn, ik heb een ppd gehad en heb antidepressiva geslikt. Die pillen hebben voor 80% mijn genezing bepaald... ik ben nog steeds blij dat ik ze 1,5 jaar lang geslikt heb.
Ik ben jaren geleden bij Eileen geweest voor behandeling van ernstige PMS-klachten. Zij is verpleegkundige en opgeleid door een gynaecoloog. Ik heb toen begrepen van haar dat een PPD door een daling in het progesteron na de bevalling wordt uitgelokt. Dit is eenvoudig aan te vullen door het slikken van Duphaston.

Ik ben geen arts en kan niet adviseren wat voor jou het beste is. Overleg evt. met Eileen en natuurlijk met je eigen behandelaar.

Sterkte
Ik weet niet wat ik minder eng had gevonden. Ik vond ad ook eng, heb ze wel geslikt en het werkte voor mij als een tierelier.
quote:alisan schreef op 19 april 2012 @ 20:34:

Ik weet niet wat ik minder eng had gevonden. Ik vond ad ook eng, heb ze wel geslikt en het werkte voor mij als een tierelier.Duphaston tabletten bevatten progestagenen die lijken op het progesteron wat je zelf ook 'maakt'. Als ik voor de keuze stond zou ik eerst hormonen proberen denk ik, maar wel afhankelijk van hoe ernstig de klachten zijn.
Ik ben ook bij Eileen in behandeling geweest ivm een ppd.

Nu 14 jr geleden.

Huisarts gaf mij eerst AD.

Maar dat hielp niet, ja het vlakte mij af.

Ben uiteindelijk naar Eileen gegaan en behandeld met duphaston en B6.

Ik gebruik het nog tijdens mijn pms dagen, dus 14 dagen voordat ik ongesteld moet worden.

Dat heb ik eraan overgehouden.

Maar wat was ik blij dat er iemand snapte hoe het zit met je hormoonhuishouding.

En dat de AD niet hielp en de duphaston wel, zegt ook genoeg.
Tijdens je zwangerschap gaat je hormoonspiegel omhoog.

Na de bevalling donderd die naar beneden.

Veel vrouwen hebben daar last van.

De duphaston zorgt ervoor dat je hormoonspiegel stabiel blijft, en dat die langzaam gaat zakken.

Even in het kort uitgelegd.
Bedankt voor jullie reacties. Hoop dat ik snel kan zeggen dat mn ppd achter me kigt en ik weer gelukkig ben. Het duurt nu al zo lang. Sosofie, hoe lang heeft t bij jou geduurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven