Waarom kinderwens?

20-04-2012 23:08 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, even een simpele vraag waar ik een antwoord op wil dat niet 'nietszeggend' is: waarom willen alle vrouwen kinderen? Ik kom hierdoor gewoon níet aan de vrouw en had me dus net zo goed niet kunnen laten steriliseren. Wat is het functioneel nut van kinderen krijgen? Géén nietszeggende argumenten zoals 'familie vind het raar als ik dat niet doe/zus/buurvrouw heeft ze ook' en zo, daar kan ik niks mee!
quote:popsicle schreef op 21 april 2012 @ 00:06:

[...]

Dat stond er! Geen kinderwens, ben gesteriliseerd, de hele santekraam! En dan tóch reageren als je stiekem een kinderwens hebt..... wtf.... Waarom GA je dan überhaupt op date? Dat is toch krankorum?? Dan spoor je toch niet?

Mss heeft ze jouw profiel wel niet gelezen verder.

Wat stond er op haar profiel eigenlijk?

Er reageren nou eenmaal ook mensen die blijkbaar een probleem met begrijpend lezen hebben.

Ik vind dat je heel overtrokken reageert hierop.

Het is vervelend, hoogstens jammer.

Meer niet.

Om daarom maar iedereen af te zeiken die wel kinderen heeft of wil is belachelijk.
Ik mailde altijd eerst 'n aantal keer heen en weer. Kun je peilen of ze je profiel echt gelezen hebben en wat de verwachtingen zijn. Ook kun je zo 'n beetje inschatten of het wel veilig is om er mee af te spreken (ongetwijfeld belangrijker als vrouw dan als man)

De keer dat ik niet echt gemaild had maar al snel 'n terrasdate met 'n man had, was het er eentje die dan wel zelf geen kinderen had of wilde, maar hij was helemaal lyrisch over z'n neeftjes waar ie zoveel mee ondernam. Tja, da's dus ook exit wat mij betreft, want nog evenveel verplichtigen als 'n weekendvader.
En een ander kan je niet gek maken.

Jij bent er zelf ook nog bij.

Het is een eerste date, je kende dat hele mens niet.

Dat bedoel ik met de slachtofferrol.
quote:Summerdance schreef op 21 april 2012 @ 00:15:

[...]

En dat allemaal in 1 date?

Vlotjes...

Jij laat wel heel makkelijk je hoofd op hol brengen zeg.

Misschien is dat een optie, je niet zo snel gek laten maken

IK meen het oprecht, het scheelt een hele hoop frustratie

Ja ik bedoelde over de laatste 2 dagen of zo zeg maar. We hebben veel gebeld, gemaild, en op zich begon de date heel goed: ze zei, jemig, je bent idd echt wat je ook op je foto's bent [pretty boy! haar woorden niet de mijne, -hands down, dat zweer ik met de hand op m'n KMA baret-], maar toen zei ze dus ik wil een gezin en bladiebladie.... dus ik antwoorde: ok, dus dit is onze eerste en laatste date? Want ja, wat moet ik dan nog verder met zo'n meid Sum??? Daar zit toch geen toekomst in? Kijk, prima dat jij een date in gaat met de intentie een leuke avond te hebben. Fine, helemaal jouw ding. Dus doe je ding! Maar mijn oogmerk is dat gewoon niet. Als ik date, dan doe ik dat omdat ik die persoon leuk vind en dat dat wederzijds is, en dat er een gezamenijk toekomstpotentieel is e.d. Ik wil een relatie, de tijd van flings en zo heb allang gehad. Daar ben ik klaar mee. En one night stands en sexmaatjes daar doe ik soweiso niet aan. Ik heb geen behoefte SOA's en AIDS en zo. Bovendien krijg ik 'em niet eens omhoog als ik niet van d'r hou. Om het maar even heel direct te zeggen. *Want ik ben écht wel een vrouw. Ook ík moet emoties die in het spel zijn voelen, en opgewarmd worden en zo. Ik kan echt niet zomaar met iemand van bil hoor!

* Zie het 'Psyche' forum voor meer info. Daar ga ik nu niet over offtopic.
Had jij haar benaderd of zij jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2012 @ 00:27:

Had jij haar benaderd of zij jou?Zij had mij benaderd in eerste instantie.
quote:cheerlesscard schreef op 21 april 2012 @ 00:19:

[...]

Mss heeft ze jouw profiel wel niet gelezen verder.

Wat stond er op haar profiel eigenlijk?

Er reageren nou eenmaal ook mensen die blijkbaar een probleem met begrijpend lezen hebben.

Ik vind dat je heel overtrokken reageert hierop.

Het is vervelend, hoogstens jammer.

Meer niet.

Om daarom maar iedereen af te zeiken die wel kinderen heeft of wil is belachelijk.Nee, ik zeik niemands kinderwens af. Zo bedoel ik het ook helemaal niet. Ik repsecteer het als een vrouw kids wil, maar vrouwen die ik tegenkom respecteren het nooit dat ik ze NIET wil! Probeer eens in mijn schoenen te staan.... Mijn reactie zou ik dus niet overtrokken willen noemen.
Ik heb je andere topic even snel gelezen, maar wist zij die dingen die je daar beschrijft? Of heb je die op je eerste date verteld?

Misschien wilde ze je niet kwetsen en gooide ze het - wat minder kwetsend - op tóch een gezin willen hebben, ipv een mannelijke man te willen hebben.
Misschien had ze gedacht dat er zo'n klik zou zijn dat ze haar kinderwens aan de kant kon zetten voor jou!
Maar je WEET helemaal nog niet of je iemand leuk vind

Daar is nou juist dat daten voor

Daarom zeg ik, je verwacht te veel.

Nogmaals ik wilde ook kinderen toen ik tegen mijn ex aanliep

Maar ik was niet zo dat ik moest!

Wij bleken elkaar echt heel leuk te vinden en uiteindelijk zijn we gaan zitten, want hij was echt heel duidelijk dat hij ze niet wilde zeg maar.

Eigenlijk net als jij, maar dan een stuk vriendelijker en rustiger

Toen ben ik gaan afwegen.

Wilde ik een kind, of een relatie met de meest fantastische man ter wereld.

Ik koos het laatste en ik heb heerlijke jaren gehad...

Daarom zal ik nooit iemand zijn hoofd eraf hakken op iets wat niet naar mijn zin is op de eerste date

Eerst maar eens verder kijken.

En niet te snel hoteldebotel verliefd worden, want dan komt die klap zo hard

Gewoon rustig aan kijken, wie de ander is, wat hij/zij doet, wat hem/haar bezighoudt.

Echt, telefoongesprekken, mails voor mij telden ze echt niet.

Ik begon pas met iemand te leren kennen als ik oog in oog met hem zat.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb net andere topic vluchtig door genomen..

Denk dat je eerst beter met jezelf aan slag kan gaan en dan pas gaan daten..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Je háát ( toe maar ) mannen. ( en dan zit je op de KMA ? ) Misschien kreeg ze daar wel iets van mee en vond ze dat nogal onaantrekkelijk?
quote:cheerlesscard schreef op 21 april 2012 @ 00:23:

En een ander kan je niet gek maken.

Jij bent er zelf ook nog bij.

Het is een eerste date, je kende dat hele mens niet.

Dat bedoel ik met de slachtofferrol.okay, dan snappen we mekaar. Maar we waren al een paar dagen aan het bellen en mailen, en de date begon goed en zo. Ze begroette me ook heel enthousiast, maar later draaide ze 180 graden en werd het dus een flop. En wat ik deed/zei etc? Gewoon mezelf zijn en straight forward antwoord geven op vragen die zij mij stelde, En vice versa. Gewoon gezellig doen, ook niet opdringerig en zo, ik heb haar ook niet onzedelijk aangeraakt of wat dan ook. Ik ben helemaal bij mezelf nagegaan wat er van mijn kant misschien niet okay was. Kan niks bedenken. Het lag echt 100% aan haar. Zeker als je op de proppen komt met een 'ik wil kinderen' terwijl je de dagen tevoren die lucht al had geklaard.
Ik ben het eens met Summerdance dat je je verwachtingen niet zo hoog moet leggen. Als je een date ziet als een leuke avond uit, dan hoef je achteraf ook niet te balen als het misloopt.

Je kan er op date 1, of date 2 of 3 achterkomen dat je op fundamentele dingen teveel verschilt.

Maar je was duidelijk geweest in jouw visie op kinderen. En dan vind ik het inderdaad raar dat er een vrouw reageert die wel een kinderwens had.

In mijn date-periode selecteerde in alleen mannen die wel een kinderwens hadden. Want tja, je zou maar eens een hele leuke man treffen, waar je verliefd op wordt, waarbij je weet dat je voor het dilemma komt te staan: relatie verbreken of kinderwens opgeven.

Waarom zou je jezelf die pijn aan willen doen?

TO, als je toch iets voorzichtiger bent qua verwachtingen, dan zou je nu een leuke avond hebben gehad, en niet pissig thuiszitten. En verder is het gewoon kut dat sommige vrouwen denken dat ze een man wel kunnen veranderen.
Ik begrijp je reactie wel wat betreft over de zeik zijn over het "kinderen willen-gebeuren" van je date. Maar afgeven op alle vrouwen die kinderen willen/hebben is natuurlijk niet fair. Al snap ik dat dat nu mss even uit frustratie komt. Als jij duidelijk in je profiel had aangegeven geen kinderen te willen, vind ik het ook best oenig van haar. Ik ben overigens een 31-jarige vrouw zonder kinderwens, Ja ze bestaan, en ik ken er meer:).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2012 @ 00:33:

Je háát ( toe maar ) mannen. ( en dan zit je op de KMA ? ) Misschien kreeg ze daar wel iets van mee en vond ze dat nogal onaantrekkelijk?Ik heb KMA gedaan ja.... En ik heb niets van die anti mannen zaken door laten schemeren. Ik stel me nóóit kwetsbaar op bij mensen die ik ken. Ik kan eea ook perfect gescheiden houden. Die hele genderdysforie komt pas naar voren als ik haar vertrouw en er al iets begint te bloeien, dan wordt ik daar vanzelf meer onbevangen in. (en JA, ik val op vrouwen, niet op mannen.....Voordat mensen dat gaan suggereren :D )
quote:popsicle schreef op 21 april 2012 @ 00:33:

[...]

maar later draaide ze 180 graden en werd het dus een flop. En wat ik deed/zei etc? Gewoon mezelf zijn en straight forward antwoord geven op vragen die zij mij stelde, .Je bent nou niet bepaald doorsnee. Ik kan me - hoe lullig voor jou ook - wel voorstellen dat ze schrok.
Je weet zeker dat je niet iets tekort komt en dat te duidelijk laat merken tijdens zo'n date? Bedoel, je bij een eerste date al gek laten maken? Serieus? Je weet dat een wanhopige man een enorme afknapper is?
Dat is het precies Pop.

Als je geen torenhoge verwachtingen hebt kan de klap ook nooit zo groot zijn

Popsicle, je WEET dat dit je "zwakke" plek is, die hoge verwachtingen, stel ze bij, relax en maak plezier

Misschien had ze buiten haar kinderwens ook wel een HEEL naar karakter, had ze zweetvoeten, of bleek ze op date 3 toch helemaal niet zo leuk als op date 1.
quote:richelle1 schreef op 21 april 2012 @ 00:36:

Ik begrijp je reactie wel wat betreft over de zeik zijn over het "kinderen willen-gebeuren" van je date. Maar afgeven op alle vrouwen die kinderen willen/hebben is natuurlijk niet fair. Al snap ik dat dat nu mss even uit frustratie komt. Als jij duidelijk in je profiel had aangegeven geen kinderen te willen, vind ik het ook best oenig van haar. Ik ben overigens een 31-jarige vrouw zonder kinderwens, Ja ze bestaan, en ik ken er meer:).Ja tuurlijk, ben u ook al wel wat rustiger. Maar het was echt niet mijn initiële bedoeling om tegen dames met een kinderwens aan te schoppen hoor. Dat nooit! Ik ben géén hork. Ik doe altijd ook gewoon leuk mee als er vrienden op bezoek komen met kindjes en zo. Het is niet dat ik kinderen haat of ze kwaad toewens of zo (want dan ben je echt ziek in je hoofd!). Maar ik hoef ze zelf niet
quote:popsicle schreef op 21 april 2012 @ 00:37:

[...]

Ik stel me nóóit kwetsbaar op bij mensen die ik ken.

Niet ken, bedoel je zeker?

Helemaal niet kwetsbaar opstellen is stug. Is ook geen beste indruk.

Ik kan eea ook perfect gescheiden houden. Die hele genderdysforie komt pas naar voren als ik haar vertrouw en er al iets begint te bloeien, )Misschien hebben mensen meer door dan jij denkt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2012 @ 00:37:

[...]

Je bent nou niet bepaald doorsnee. Ik kan me - hoe lullig voor jou ook - wel voorstellen dat ze schrok.Ja maar waarvan dan? Ik was echt wel 100% mannelijk. Ik heb niets "afwijends" laten merken, Geloof me daar ben ik heel goed in (het boeltje gescheiden houden)
quote:popsicle schreef op 21 april 2012 @ 00:40:

[...]

Ja maar waarvan dan? Ik was echt wel 100% mannelijk. Ik heb niets "afwijends" laten merken, Geloof me daar ben ik heel goed in (het boeltje gescheiden houden)

Maar Popsicle, zit je ons nou te vertellen dat je keihard tegen haar zit te liegen?

En je haar niet vertelt hebt over je verlangens?
quote:popsicle schreef op 21 april 2012 @ 00:40:

[...]

Ja maar waarvan dan? Ik was echt wel 100% mannelijk. Ik heb niets "afwijends" laten merken, Geloof me daar ben ik heel goed in (het boeltje gescheiden houden)Misschien voelde ze het aan haar theewater/ guts/ eksterogen/ intuïtie.
Wist ze van te voren van je autisme?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven