1ste keer Toscane, route?
maandag 23 april 2012 om 21:08
maandag 23 april 2012 om 21:11
Als je zorgt dat je heel vroeg voor de tunnel staat is dat een hele goede optie. Wij hebben een paar jaar terug vlak voor de tunnel een hotel geboekt en zijn heel vroeg weer gaan rijden. maar heel even stil gestaan omdat er maximaal een x aantal auto´s in de tunnel mogen.
Vergeet niet je Zwitserland vignet te halen bij de ANWB en zorg dat je voor alle medereizigers een paspoort hebt wat Zwitserland is geen EU.
Vergeet niet je Zwitserland vignet te halen bij de ANWB en zorg dat je voor alle medereizigers een paspoort hebt wat Zwitserland is geen EU.
maandag 23 april 2012 om 21:22
Oeeeeee damn, had helemaal geen rekening gehouden met dat zwitserland geen eu is.
Identiteitskaart er maar even bij gepakt, maar gelukkig is hij ook geldig voor Zwitserland, staat op achterzijde.
Moet je ook tol betalen voor die tunnel, en weet je dat bedrag nog. Tolwegen omzijlen zal wel niet lukken denk (ja of tig km's omrijden, maar daar heb ik ook niet echt trek in...)
Identiteitskaart er maar even bij gepakt, maar gelukkig is hij ook geldig voor Zwitserland, staat op achterzijde.
Moet je ook tol betalen voor die tunnel, en weet je dat bedrag nog. Tolwegen omzijlen zal wel niet lukken denk (ja of tig km's omrijden, maar daar heb ik ook niet echt trek in...)
maandag 23 april 2012 om 22:31
Volgens mij bestaat er een routeplanner die ook je benzinekosten en tolgeld berekent. Even googelen? Routenet misschien? Kan het even niet handig checken, forum mobiel.
Wij rijden meestal halverwege de nacht weg thuis, dan zijn we voor het middaguur de gotthard door. Wanneer ga je? Hoogseizoen is wel drukker natuurlijk. Wij gaan meestal in juni.
Wij rijden meestal halverwege de nacht weg thuis, dan zijn we voor het middaguur de gotthard door. Wanneer ga je? Hoogseizoen is wel drukker natuurlijk. Wij gaan meestal in juni.
dinsdag 24 april 2012 om 10:37
Als je door de pas rijdt, waar rijd je dan langs? Ben echt aardrijkskunde kneus hoor...
Ik zal vandaag nog weer ff googlen en denk dat ik binnenkort ook even langs de anwb ga, die kunnen mij wellicht ook wel even helpen...
Bedankt alvast voor de vele reacties, hoop dat er nog meerdere volgen.
Enneh waar moeten we volgens jullie echt zijn geweest?
Ps. we gaan in sept.
Ik zal vandaag nog weer ff googlen en denk dat ik binnenkort ook even langs de anwb ga, die kunnen mij wellicht ook wel even helpen...
Bedankt alvast voor de vele reacties, hoop dat er nog meerdere volgen.
Enneh waar moeten we volgens jullie echt zijn geweest?
Ps. we gaan in sept.
dinsdag 24 april 2012 om 10:59
Ben nu druk aan het google en er zijn zowaar nog meer alternatieven... dat er meer wegen naar rome waren wist ik wel maar naar toscane.... Flauww......
Wordt zo aardig een oerwoud... de ene zegt de Brennerpas de ander zegt de tunnel onder de Grand Saint-Bernard, weer een ander simplonpas en de ander de Gotthardtunnel en weer een ander de Gotthardpas.
Heb geen zin op ellenlange files en wil wel beetje doorrijden...
Wordt zo aardig een oerwoud... de ene zegt de Brennerpas de ander zegt de tunnel onder de Grand Saint-Bernard, weer een ander simplonpas en de ander de Gotthardtunnel en weer een ander de Gotthardpas.
Heb geen zin op ellenlange files en wil wel beetje doorrijden...
dinsdag 24 april 2012 om 20:31
Wij zijn een paar keer die kant op gereden, alle keren middenin de zomervakantie en nog nooit in de file gestaan bij de Gotthardtunnel. Waren er meestal zo rond 6/7 uur in de ochtend. Ja, het is even langzaam rijden voor de tunnel omdat het verkeer er geleidelijk doorheen gaat maar dat stelde bij ons niks voor. Tunnel kost niks trouwens, in Italië heb je wel tolwegen en die kun je waarschijnlijk wel vermijden maar dan gaat je reis wel langer duren.
Wij kopen meestal het Zwitserland vignet over van mensen die eerder het jaar al op wintersport geweest zijn... en nee, dat is niet de bedoeling maar wel goedkoper en ach, we maken niet zo heel veel gebruik van het wegennet in Zwitserland denk ik dan maar
Wij kopen meestal het Zwitserland vignet over van mensen die eerder het jaar al op wintersport geweest zijn... en nee, dat is niet de bedoeling maar wel goedkoper en ach, we maken niet zo heel veel gebruik van het wegennet in Zwitserland denk ik dan maar
woensdag 25 april 2012 om 08:45
wanneer ga je?
we zijn al heel wat keren die kant opgegaan en ik heb verschillende ervaringen. Vroeg in de ochtend konden wij zo doorrijden bij de Gothard, we hebben ook wel eens de pas genomen. Leuk voor de verandering.
Regelmatig via Oostenrijk gereden, zonder problemen, behalve die ene keer, file vanaf de Brenner tot het Gardameer, doe je 9 uur over 200 km! Was op een zaterdag.
Sinds die tijd zorg ik ervoor dat we niet op een zaterdag aankomen, maar midden in de week. Scheelt een hoop drukte in het hoogseizoen.
we zijn al heel wat keren die kant opgegaan en ik heb verschillende ervaringen. Vroeg in de ochtend konden wij zo doorrijden bij de Gothard, we hebben ook wel eens de pas genomen. Leuk voor de verandering.
Regelmatig via Oostenrijk gereden, zonder problemen, behalve die ene keer, file vanaf de Brenner tot het Gardameer, doe je 9 uur over 200 km! Was op een zaterdag.
Sinds die tijd zorg ik ervoor dat we niet op een zaterdag aankomen, maar midden in de week. Scheelt een hoop drukte in het hoogseizoen.
woensdag 25 april 2012 om 13:13
In september zal het wel meevallen met de drukte. Ontwijken de spits, dat wel. Naar Toscane is Zwitserland wel het kortst geloof ik. Waar in Toscane ga je precies heen?
Er zijn veel bezienswaardigheden, het standaard rijtje: Pisa, Lucca, Siena, Florence, San Gimignano...
Pisa vonden wij de oude binnenstad vele malen leuker dan die suffe scheve toren. Hoe lang gaan jullie? Misschien een idee om via Cinque Terre naar Toscane te gaan, maar dan maak je er al meer een rondreis van. Wij hebben dat twee jaar geleden gedaan, en dan Umbrie er nog achteraan gedaan. Wel in bijna vier weken.
Er zijn veel bezienswaardigheden, het standaard rijtje: Pisa, Lucca, Siena, Florence, San Gimignano...
Pisa vonden wij de oude binnenstad vele malen leuker dan die suffe scheve toren. Hoe lang gaan jullie? Misschien een idee om via Cinque Terre naar Toscane te gaan, maar dan maak je er al meer een rondreis van. Wij hebben dat twee jaar geleden gedaan, en dan Umbrie er nog achteraan gedaan. Wel in bijna vier weken.