Elke dag bij oma.
dinsdag 24 april 2012 om 22:28
Beetje gek topic dit misschien. Maar ik ben alleenstaande moeder. En was benieuwd of er meerdere mijn ervaring delen. Ik eet elke dag alleen met mijn kind. En dan ga je toch wat vaker bij familie langs. Zo is het er ingeslopen dat ik van veel bij mijn moeder eten nu elke dag er eet. Mijn kind vind het super gezellig om gezamelijk te eten. En ik heb dan ook wat meer aanspraak. Zo blijven we ook vaak nog voor de koffie en voor je het weet is het bedtijd en gaan we naar huis. Dus eigelijk ben ik haast nooit meer thuis. Is dit wel een gezonde situatie? En doen meer alleenstaande moeders dit.
dinsdag 24 april 2012 om 22:31
dinsdag 24 april 2012 om 22:31
dinsdag 24 april 2012 om 22:35
dinsdag 24 april 2012 om 22:37
dinsdag 24 april 2012 om 22:41
Ja heb wel vriendinnen maar die hebben ook kinderen en dan ga je doordeweeks niet snel bij elkaar eten. Omdat ze vroeg naar bed moeten en uit het werk alles haasten is. In het weekend spreek ik wel af hoor. Maar als ik overdag bij vriendinnen geweest ben merk ik dat ik toch weer ff langs mijn moeder rij. Voor een bakkie. En ik ben echt geen muts die haar navelstreng nog niet doorgeknipt heeft gekregen. Vroeger was ik mijn moeder liever kwijt dan rijk en was mijn stapleventje niet zo goed te combineren met familie praktijken. En buiten dat vond ik het heel stom als je vaak bij me familie zat. Alsof je geen leven had hahaha.. tja tijden veranderen. En mijn moeder is echt oma. Als mijn kind niet luisterd zegt ze; kijk eens.. En corrigeert ze zelf niet. Het is idd wel fijn je verhaal kwijt te kunnen. En met hard werken alleenstaand, en een drukke dagindeling met kind ontkom je er denk ik niet aan dat je sociale leven wat uitdunt. Maar al had ik het rete druk zou ik miss toch nog even bij mijn moeder langs gaan, denk ik nu.
dinsdag 24 april 2012 om 22:45
dinsdag 24 april 2012 om 23:00
Hier ook! Alleen eet ik soms bij oma of bij omi(mijn oma) maar haast nooit thuis! Komt ook omdat ik Co ouderschap heb en ik het vaak stom vind om voor mezelf te koken.
Als mini er wel is, is ze overdag ook bij oma omdat die oppast dus schuif ik na m'n werk lekker aan en na de thee naar huis!
Voor heen ook 1 dag bij tante omdat oma ook op nichtje paste saar thuis..
Wij zijn ook echt familie mensen! Elk weekend wel een feestje of kook avondje of een andere rede om bij elkaar te zijn
Als mini er wel is, is ze overdag ook bij oma omdat die oppast dus schuif ik na m'n werk lekker aan en na de thee naar huis!
Voor heen ook 1 dag bij tante omdat oma ook op nichtje paste saar thuis..
Wij zijn ook echt familie mensen! Elk weekend wel een feestje of kook avondje of een andere rede om bij elkaar te zijn