Elke dag bij oma.

24-04-2012 22:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje gek topic dit misschien. Maar ik ben alleenstaande moeder. En was benieuwd of er meerdere mijn ervaring delen. Ik eet elke dag alleen met mijn kind. En dan ga je toch wat vaker bij familie langs. Zo is het er ingeslopen dat ik van veel bij mijn moeder eten nu elke dag er eet. Mijn kind vind het super gezellig om gezamelijk te eten. En ik heb dan ook wat meer aanspraak. Zo blijven we ook vaak nog voor de koffie en voor je het weet is het bedtijd en gaan we naar huis. Dus eigelijk ben ik haast nooit meer thuis. Is dit wel een gezonde situatie? En doen meer alleenstaande moeders dit.
quote:elninjoo schreef op 24 april 2012 @ 22:50:

Ik eet 1 keer per week bij mijn ouders, zou het 'n ongezonde situatie vinden als ik geen eigen leven zou hebben en daardoor elke dag bij hen zou aanschuiven. Kun je niet alleen zijn? En heb je geen vriendinnen om 'ns een avond wat mee af te spreken?

Hoezo kun je niet alleen zijn?

I.m.o is dit gewoon het nuttige met het aangename combineren. Ik heb ook een gloeiende hekel aan alleen eten. Als ik alleenstaand zou zijn zou ik waarschijnlijk ook voortdurend ergens meeeten / mensen vragen mee te komen eten.
The time is now
Ik eet 1x in de zoveel tijd bij mijn ouders, evenveel als voorheen mét partner. Ik vind het juist heerlijk om samen met dochter te eten. Dochter en hond zijn drukte genoeg hier Maar begrijp ik dat jouw moeder ook alleen is? Ik kan mij nl. wel voorstellen dat ik mijn moeder dan meer zou opzoeken.
Elninjoo als je terug leest heb ik over vriendinnen al iets beschreven.. En wellicht heb jij geen kinderen? Dan veranderd er blijkbaar toch een hoop. Had het nooit zo gedaan als ik geen kinderen had denk ik. Maar mijn kind vind het heerlijk.
quote:vivalaavida schreef op 24 april 2012 @ 23:07:En wellicht heb jij geen kinderen?Wellicht niet nee
The time is now
quote:vivalaavida schreef op 24 april 2012 @ 23:07:

Elninjoo als je terug leest heb ik over vriendinnen al iets beschreven.. En wellicht heb jij geen kinderen? Dan veranderd er blijkbaar toch een hoop. Had het nooit zo gedaan als ik geen kinderen had denk ik. Maar mijn kind vind het heerlijk.

Kind bij oma dumpen en zelf lekker met vriendinnen afspreken dan!

En waarom doe je niet om en om en nodig jij je moeder niet uit om bij jou te komen eten? Dan krijg je toch iets meer gelijkwaardigheid dan wanneer je elke avond daar aanschuift.
quote:Banba schreef op 24 april 2012 @ 23:12:

[...]

Wellicht niet nee
Ik heb een tijdelijke "buurvrouw" gehad die met haar evenoude dochter ook alle dagen naast mij "woonde" (bij haar moeder). Dit was dus ook overdag (zij werkte niet).

En van de een op de andere dag kwam ze niet meer. Dat was omdat haar kind naar school moest en de buurvrouw dus wel in haar eigen huis moest zijn (ze woonde 15 kilometer verder) voor haar dochter en de schooltijden.
Mijn moeder deed het met mij en oma. Was fantastisch. Tot ze stierf. Ik ben blij dat ik uit die 4 korte jaren zó veel herinneringen met haar heb. Ze was geweldig.
Niet gek hoor. Momenteel woon ik met dochter bij mijn moeder. Ik lig in scheiding en momenteel nog geen eigen huis. Wij vinden het ook gezellig. Maar het is hopelijk wel tijdelijk.
Als jullie hier beiden geen probleem mee hebben is het prima toch! Maar weet je dat zeker? Mijn schoonmoeder vind het niet zo leuk dat jhaar dochter met kleindochter iedere ddg komt koffie drinken/eten als manlief een week late dienst heeft. Maar ze wil er niks van zeggen omdat ze zichzelf vroeger zo onwelkom voelde......

Ikzelf eet elke dag alleen met de kinderen als mijn man weg is (de helft van de tijd) ik vind het niet erg. Bespreek lekker de dag met ze en maak het niet te lang. En dinsdag is patat avond. Dan mogen zij voor de tv en zit ik aan tafel met een krant. Heerlijk vind ik dat, en zij ook.
Weet zeker dat ze het niet erg vind, ze smst altijd even of ik nog kom. En als ik niet van plan ben om te komen zegt ze dat ze het jammer vind. Maar dwingt niks, gaat heel geleidelijk. We hebben er ook gewoond in het begin voor deze woning. Ach het is maar een topic waarvan ik benieuwd was hoe andere mamas dit deden. Een wereld probleem is het zeker niet. En ik ga er idd verder van genieten. Eleine mooi geschreven en wat fijn dat je het zo hebt ervaren. Het zijn uiteindelijk toch de waardevolste dingen in het leven. En miss juist na een iets mindere tijd. Dan leer je meer waarderen.. ;)
quote:elninjoo schreef op 24 april 2012 @ 22:50:

Ik eet 1 keer per week bij mijn ouders, zou het 'n ongezonde situatie vinden als ik geen eigen leven zou hebben en daardoor elke dag bij hen zou aanschuiven. Kun je niet alleen zijn? En heb je geen vriendinnen om 'ns een avond wat mee af te spreken?

Je eigen leven kan verweven zijn met je dierbaren. Ik weet het, voor jou een schrikbeeld, maar dat weten we nu wel.

Ik spreek/zie mijn ouders elke dag. Ik werk niet, mijn man heel veel en hij is vaak van huis. Onze zoon is net 3 en wij ondernemen ook veel met mijn ouders. Het zijn jonge, energieke en blije mensen en kunnen genieten van kleine dingen. Ze zijn altijd in voor iets leuks en we hebben het heel goed en gezellig. Wij horen ook wel eens van anderen dat we zoveel bij elkaar zijn. vaak is het met een flinke laag jaloezie omdat ze zelf geen goede band hebben met ouders/familie. Of ze denken dat wij 'geen leven hebben' of andere vrienden. Terwijl wij deel uitmaken van elkaars leven.

Geniet ervan, wees blij dat je zo'n goede band hebt met je moeder en laat anderen lekker lullen!
Gezellig ;) maar misschien kan oma ook eens bij jullie eten? Voor de afwisseling?
Hier ook een alleenstaande moeder. Sinds een paar maanden is ook vader niet meer in beeld.... Doordat ik onregelmatig werk, passen mijn ouders 1x per twee weken een weekend op. Vaak eet ik bij mijn ouders op de dag dag ik mijn dochter breng en dan eet ik ook gezellig mee. Voor mij een ontspannen momentje, want dan 'hoef' ik zelf even niks te doen.

Vaker lukt eigenlijk ook niet, daarvoor wonen ze net even iets te ver weg.

Maar als iedereen er plezier aan heeft dat je zo vaak bij elkaar eet, zie ik niet in wat er mis mee is....
Toen ik klein was, had mijn moeder een eigen zaak aan de andere kant van NL (in de stad waar oma's woonden), en mijn vader een hele drukke baan. Ik was drie dagen per week bij oma, sliep daar ook, en 's avonds schoof mijn moeder ook aan. De rest van de week waren we in ons eigen huis bij mijn vader. Als gevolg heb ik een hele sterke en bijzondere band met beide oma's gehad, waar ik tot op de dag van vandaag dankbaar voor ben. En hoewel ze veel op me pasten, waren ze wel echt oma, daar is nooit enige twijfel over geweest.

Zolang iedereen zich er goed bij voelt, lijkt het me prima. Alleen als je merkt dat het een verplichting begint te worden (voor jou of je moeder), moet je er nog eens over nadenken. En ik zou wel zorgen dat je zeker weer dat het geen vlucht is tegen alleen zijn, want dan moet je daar misschien iets aan doen.
Wanneer jullie beiden alleenstaand zijn is het natuurlijk onzin om beiden alleen te gaan eten. En dat beiden ongezellig te vinden.

Toch schuilt er een gevaar in . Voor je het weet ben jij weer helemaal in de kind rol geschoven en bepaalt je moeder je leven veel meer dan jij er erg in hebt.

Het wordt al gelijkwaardiger als jij af en toe je moeder uitnodigt en voor haar kookt bij jouw thuis.
Gezellig, alleen zou ik oma ook eens terug vragen. Ik zou het niet prettig vinden dan ik elke dag van de week bij een ander eet. Dat wordt een gewoonte en straks slaat het een beetje door. Terwijl de andere partij misschien denkt zo ook eens leuk zijn als ik daar uit wordt genodigt.

Beetje balans zou ik er wel inbrengen. En ws ook een of twee keer alleen eten. Misschien ligt dat aan mij want ik zou dan toch een beetje afstand willen. Vaak groeite het zo en dan zit je er misschien aan vast. Ik zou het niet kunnen.

Maar als het geen probleem is waarom niet.Maar zou idd de gelijkwaardigheid wel willen waarborgen... gewoon voor mezelf het idee.
Deed ik ook toen ik alleenstaande moeder was, nu ben ik weer een "gezin" en eet ik er nog 1x per week. Niks mis mee hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven