Help, sta geregistreerd bij BKR en weet echt niet waarom.

woensdag 25 april 2012 om 08:55
Vorige week wilde ik een aankoop doen via internet. Het ging om een bedrag van 65 euro niet spectaculair hoog lijkt mij. Ik koos voor de betalingsoptie: 'betalen na levering dmv acceptgiro' . Krijg ik tot mijn verbazing een melding dat ik ben getoets en niet kredietwaardig zou zijn!! Ben mij van geen kwaad bewust, heb geen schulden, geen betalingsachterstand helemaal niets van dat. Ik ben hooguit wel eens een rekening van de kpn vergeten te betalen, maar dat gaat dan om een paar dagen over de vervaldatum. Kan ik hier wat mee?
woensdag 25 april 2012 om 08:59
woensdag 25 april 2012 om 09:00

woensdag 25 april 2012 om 09:02
quote:twitters schreef op 25 april 2012 @ 08:59:
Als je de migelijkheid hebt om rood te staan, op een van je rekeningen sta je al geregistreerd bij het BKR. Volgens mij ook als je een lening hebt, hypotheek bijvoorbeeld.
Het betekent echt niet meteen dat jij ergens betalingsachterstanden hebt hoor, dat kan.
Alleen als je aan de max van je roodstand zit en dat niet binnen een bepaalde termijn terugbetaald hebt.
Edit; Of 3 maanden achtereen rood staat, zonder in de plus gekomen te zijn.
Als je de migelijkheid hebt om rood te staan, op een van je rekeningen sta je al geregistreerd bij het BKR. Volgens mij ook als je een lening hebt, hypotheek bijvoorbeeld.
Het betekent echt niet meteen dat jij ergens betalingsachterstanden hebt hoor, dat kan.
Alleen als je aan de max van je roodstand zit en dat niet binnen een bepaalde termijn terugbetaald hebt.
Edit; Of 3 maanden achtereen rood staat, zonder in de plus gekomen te zijn.
woensdag 25 april 2012 om 09:03
Dit heeft niets te maken met het BKR. maar met een andere instantie die nakijkt of je kredietwaardig bent. Je kunt zelfs mega geregistreerd staan bij het BKR. Als je onder de 500 besteld dan zijn er nog veel bedrijven die je dan wel leveren na betalen. Al je in de voorwaarden oid kijkt van de webwinkel dan kun je zien waar ze bij kijken. is per winkel ook nog verschillend. Dus gewoon even bellen. Heeft niets met BKR te maken.afterpay is zo'n voorbeeld.
Puck

woensdag 25 april 2012 om 09:03
Ja ik betaal inderdaad bij h&m achteraf en ook bij esprit. Maar gewoon in een keer, niet in termijnen. Hypotheek heb ik ook niet.
Maar als ik zo lees is het niets vreemds. Ik vind het wel vreemd hoor, stel nou dat ik wel een huis zou willen kopen, zou een hypotheek dan problemen opleveren? Enkel en alleen omdat ik wel eens een bloesje via internet koop en dat na levering betaal.
Maar als ik zo lees is het niets vreemds. Ik vind het wel vreemd hoor, stel nou dat ik wel een huis zou willen kopen, zou een hypotheek dan problemen opleveren? Enkel en alleen omdat ik wel eens een bloesje via internet koop en dat na levering betaal.

woensdag 25 april 2012 om 09:07
quote:twitters schreef op 25 april 2012 @ 08:59:
Het betekent echt niet meteen dat jij ergens betalingsachterstanden hebt hoor, dat kan.Ik sta ook altijd rood, maar ik heb geen BKR registratie hoor, ik heb wel eens iets op afbetaling gekocht terwijl ik gewoon rood sta
Het betekent echt niet meteen dat jij ergens betalingsachterstanden hebt hoor, dat kan.Ik sta ook altijd rood, maar ik heb geen BKR registratie hoor, ik heb wel eens iets op afbetaling gekocht terwijl ik gewoon rood sta
Internagelaktisch
woensdag 25 april 2012 om 09:19
woensdag 25 april 2012 om 09:20
quote:maaique schreef op 25 april 2012 @ 09:07:
[...]
Ik sta ook altijd rood, maar ik heb geen BKR registratie hoor, ik heb wel eens iets op afbetaling gekocht terwijl ik gewoon rood sta ehm.. je hebt er vast wel redenen voor, maar ik lees hier bijna een trotse ondertoon. "gewoon" rood staan, is niet echt een admirabele levenshouding in mijn mening.
[...]
Ik sta ook altijd rood, maar ik heb geen BKR registratie hoor, ik heb wel eens iets op afbetaling gekocht terwijl ik gewoon rood sta ehm.. je hebt er vast wel redenen voor, maar ik lees hier bijna een trotse ondertoon. "gewoon" rood staan, is niet echt een admirabele levenshouding in mijn mening.

woensdag 25 april 2012 om 09:27
Heb ik ook gehad met het aanvragen van een telefoon. Bedrijven mogen niet bij het bkr kijken, vertelde een vrouw me daar. bij mij kwam het omdat ik eerder een aanvraag bij het telefoonbedrijf had gedaan en die stond per ongeluk nog open.
Misschien mogen bij jouw bedrijf alleen bekenden met acceptgiro betalen?
Hoe dan ook, dit heeft niets met bkr te maken. Want daar mogen ze niet kijken.
Succes met je zoektocht naar de reden.
Misschien mogen bij jouw bedrijf alleen bekenden met acceptgiro betalen?
Hoe dan ook, dit heeft niets met bkr te maken. Want daar mogen ze niet kijken.
Succes met je zoektocht naar de reden.
woensdag 25 april 2012 om 09:28
http://forum.fok.nl/topic/886422 lees dit
woensdag 25 april 2012 om 09:31
quote:claudine1982 schreef op woensdag 25 april 2012 09:24 Ik zou helemaal gek worden als ik zou merken dat ik rood sta :/
Serieus? Jee.. Als dat al een probleem in je leven is waardoor je gek wordt, heb je een fijn leven.
Ontopic: ik heb het ook wel eens gehad , kort geleden nog. Daarna ben ik nog door de bank getoetst op begatieve BKR registraties en er was niks gevonden. Dus waar het nou van was? Geen idee.
Serieus? Jee.. Als dat al een probleem in je leven is waardoor je gek wordt, heb je een fijn leven.
Ontopic: ik heb het ook wel eens gehad , kort geleden nog. Daarna ben ik nog door de bank getoetst op begatieve BKR registraties en er was niks gevonden. Dus waar het nou van was? Geen idee.