kind weer verslaafd
dinsdag 24 april 2012 om 13:47
Effe k*t nu.
Gisteren mijn vader begraven.
Ik dacht even alles te kunnen laten bezinken.
Mijn zoon van 25 die kortgeleden nog samenwoonde
met zijn vriendin gaat verhuizen. Na 8 jaar heeft ze
de relatie verbroken. Triest.
Ook heeft hij pas een nieuwe baan na maanden in
ww. Er waren schulden en daar heeft hij hulp voor
bijgehaald. So far gelukkig nog aardig op de rails.
Ga ik vandaag zijn huisje opruimen en spulletjes
inpakken, omdat hij het zo druk heeft met werk en
klussen in het nieuwe huis, kom ik weer wiet tegen.
In zijn puberteit is hij verslaafd geweest. Uiteindelijk
er toch vanaf en een opleiding gedaan.
Maar nu is het dus weer foute boel.
Ik heb besloten om zelf hulp te gaan zoeken om hier mee
om te gaan, want ik weet niet wat ik beter wel of niet
kan doen.
Iemand ervaring? Waar kun je als ouder van een
verslaafd kind hulp krijgen?
Gisteren mijn vader begraven.
Ik dacht even alles te kunnen laten bezinken.
Mijn zoon van 25 die kortgeleden nog samenwoonde
met zijn vriendin gaat verhuizen. Na 8 jaar heeft ze
de relatie verbroken. Triest.
Ook heeft hij pas een nieuwe baan na maanden in
ww. Er waren schulden en daar heeft hij hulp voor
bijgehaald. So far gelukkig nog aardig op de rails.
Ga ik vandaag zijn huisje opruimen en spulletjes
inpakken, omdat hij het zo druk heeft met werk en
klussen in het nieuwe huis, kom ik weer wiet tegen.
In zijn puberteit is hij verslaafd geweest. Uiteindelijk
er toch vanaf en een opleiding gedaan.
Maar nu is het dus weer foute boel.
Ik heb besloten om zelf hulp te gaan zoeken om hier mee
om te gaan, want ik weet niet wat ik beter wel of niet
kan doen.
Iemand ervaring? Waar kun je als ouder van een
verslaafd kind hulp krijgen?
odi et amo
woensdag 25 april 2012 om 09:19
quote:lamaatje schreef op 24 april 2012 @ 14:38:
[...]
Ja, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.
Ik heb het altijd als een vlucht gezien om problemen of gevoelens te ontlopen. Misschien wel een goed idee om eens met hem te praten over hulp bij psychische problemen ipv direct in de afkick-
oplossing te schieten.Het is een goede zaak om onderliggende problemen aan te pakken, maar daarmee los je de verslaving niet op. Het beste is om beide aan te pakken. Maar de verslaving los je alleen op doordat de persoon ophoudt te gebruiken. De problemen leiden niet tot verslaving. Iedereen heeft op een zeker moment in zijn leven problemen, maar slechts 10% van de bevolking is gevoelig voor verslaving. Dat zijn de mensen die bij problemen vluchten in een verslaving. Als de verslaving er eenmaal is, is er altijd wel een excuus om te gebruiken. Dan is het oplossen van onderliggende problemen niet genoeg om de verslaving te verhelpen.
[...]
Ja, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.
Ik heb het altijd als een vlucht gezien om problemen of gevoelens te ontlopen. Misschien wel een goed idee om eens met hem te praten over hulp bij psychische problemen ipv direct in de afkick-
oplossing te schieten.Het is een goede zaak om onderliggende problemen aan te pakken, maar daarmee los je de verslaving niet op. Het beste is om beide aan te pakken. Maar de verslaving los je alleen op doordat de persoon ophoudt te gebruiken. De problemen leiden niet tot verslaving. Iedereen heeft op een zeker moment in zijn leven problemen, maar slechts 10% van de bevolking is gevoelig voor verslaving. Dat zijn de mensen die bij problemen vluchten in een verslaving. Als de verslaving er eenmaal is, is er altijd wel een excuus om te gebruiken. Dan is het oplossen van onderliggende problemen niet genoeg om de verslaving te verhelpen.
Ga in therapie!
woensdag 25 april 2012 om 09:23
Gecondoleerd Lamaatje, ik lees geinteresseerd mee, mijn zoon gebruikt xtc af en toe (wellll.... ik hoop af en toe, weet in elk geval dat hij er in elk geval een maand elk weekend heeft gebruikt) wiet is hier (nog??) niet aan de orde geweest.
wil je wel sterkte wensen, je hebt een verleden met je zoon en nu terugval te zien lijkt me erg verontrustend.
knuffel!
wil je wel sterkte wensen, je hebt een verleden met je zoon en nu terugval te zien lijkt me erg verontrustend.
knuffel!