Ervaringen Easy Swim Fun?
woensdag 25 april 2012 om 10:01
Wij gaan in mei op vakantie naar Turkije met onze dochter van 3 jaar. Nu heeft zij vorig jaar met zwemvleugeltjes gezwommen, maar na een week ging ze daaraan plukken omdat het niet lekker zat.
Nu zie ik op internet een uv-werend zwempakje waarin je blijft drijven. Ze worden ook gebruikt in zwembaden voor het leren zwemmen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hierbij een link: Klik
Nu zie ik op internet een uv-werend zwempakje waarin je blijft drijven. Ze worden ook gebruikt in zwembaden voor het leren zwemmen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hierbij een link: Klik
woensdag 25 april 2012 om 10:16
Geen ervaring, maar ik vraag me wel af wat er voor zorgt dat het kind ook met het hoofd boven blijft drijven?
Dan lijkt me zoiets veiliger:
http://www.slipperwereld.nl/Drijfpak-Swimsafe-roze
woensdag 25 april 2012 om 10:34
quote:borderwalk schreef op 25 april 2012 @ 10:16:
Geen ervaring, maar ik vraag me wel af wat er voor zorgt dat het kind ook met het hoofd boven blijft drijven?
Ik kreeg het idee dat de swimsafe voor grotere kindjes is.
Er staat ook overal dat je ze niet "op de groei" moet kopen, maar de maten van de swimsafe zijn wel apart.
Namelijk: 2-3 jaar gewicht 15-18 kg en lengte 86-96 cm
Mijn dochter is ongeveer 14 kilo en 100cm. Tja...
In de easy swim zitten drijvers net als in de swimsafe.
Ik vind het verschil wel lastig....niet heel duidelijk, ja de prijs.
Ik kreeg het idee dat de swimsafe voor grotere kindjes is.
Er staat ook overal dat je ze niet "op de groei" moet kopen, maar de maten van de swimsafe zijn wel apart.
Namelijk: 2-3 jaar gewicht 15-18 kg en lengte 86-96 cm
Mijn dochter is ongeveer 14 kilo en 100cm. Tja...
In de easy swim zitten drijvers net als in de swimsafe.
Ik vind het verschil wel lastig....niet heel duidelijk, ja de prijs.
woensdag 25 april 2012 om 10:35
Hoi Lipa,
Mijn dochtertje heeft zwemles met een Easy Swim pakje en ik vind het goed werken. Ze blijft er goed mee drijven en kan er zwembewegingen mee maken om vooruit te komen. Ze kan ook prima haar hoofd boven water houden. Je moet er zelf natuurlijk wel bijblijven, maar dat doe je ook als ze met vleugeltjes zwemmen.
Mijn dochtertje heeft zwemles met een Easy Swim pakje en ik vind het goed werken. Ze blijft er goed mee drijven en kan er zwembewegingen mee maken om vooruit te komen. Ze kan ook prima haar hoofd boven water houden. Je moet er zelf natuurlijk wel bijblijven, maar dat doe je ook als ze met vleugeltjes zwemmen.
woensdag 25 april 2012 om 10:41
woensdag 25 april 2012 om 11:32
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, het zijn net als vleugeltjes, drijfhulpmiddelen en geen reddingsmiddelen. Je moet er ten alle tijden zelf bijblijven. Ik zou dus kiezen voor het meest comfortabele.
Op zich zijn vleugeltjes veilig, omdat je weet dat ze af kunnen, blijf je heel alert. Die alertheid heb je met deze pakjes net zo goed nodig.
Op zich zijn vleugeltjes veilig, omdat je weet dat ze af kunnen, blijf je heel alert. Die alertheid heb je met deze pakjes net zo goed nodig.
woensdag 25 april 2012 om 11:39
Ik zou toch gaan voor de zwemvleugeltjes, ondanks dat je dochter er misschien niet zo blij mee is. Ze kunnen makkelijker af (is misschien ook wel handiger als ze eens naar het toilet moet of even niet meer wil zwemmen o.i.d.).
En met de vleugeltjes is het ook duidelijker voor toezichthouders en anderen (als ze er zijn) dat je te maken hebt met een kind dat zeker weten niet kan zwemmen / geen diploma's heeft. Je hebt namelijk ook speciale uv-werende zwempakjes, die hier volgens mij op lijken. Het is met deze pakjes in ieder geval niet direct duidelijk dat je kind nog niet kan zwemmen.
En met de vleugeltjes is het ook duidelijker voor toezichthouders en anderen (als ze er zijn) dat je te maken hebt met een kind dat zeker weten niet kan zwemmen / geen diploma's heeft. Je hebt namelijk ook speciale uv-werende zwempakjes, die hier volgens mij op lijken. Het is met deze pakjes in ieder geval niet direct duidelijk dat je kind nog niet kan zwemmen.
woensdag 25 april 2012 om 11:58
Uiteraard blijven we er ten alle tijden bij, en wordt het niet gebruikt als reddingsmiddel.
Ik vind zelf de veluegeltjes ook wel onhandig. je moet ze vrij stra opblazen willen ze goed blijven zitten, zeker in combinatie met zonnebrand. En het nadeel vind ik dus dat ze af kunnen gaan, of dat ze ze zelf uit kan trekken.
Wat ik ook een naar idee vind is als ze bijv. op het strand speelt en de vleugeltjes af heeft, ze zich ineens kan bedenken en toch het water inrent. Uiteraard ga je er als een dolle achteraan, maar het zo'n pakje heb je wel iets meer zekerheid.
De pakjes zien er volgens mij wel uit als een zwemvest hoor, dus wel duidelijk dat er iets onderzit. Ook lijkt me dat de meeste mensen wel snappen dat een kind van 3 nog niet kan zwemmen. En wij blijven constant bij haar.
Enniee: Dat zwemvestje ziet er ook wel comfortabel uit, maar kruipt die niet ontzettend naar boven?
Wat er ook nog bijkomt....mijn dochter heeft een allergie voor de combinatie zonnebrand + zon.....dus een uv-werend aspect is erg welkom!
Ik vind zelf de veluegeltjes ook wel onhandig. je moet ze vrij stra opblazen willen ze goed blijven zitten, zeker in combinatie met zonnebrand. En het nadeel vind ik dus dat ze af kunnen gaan, of dat ze ze zelf uit kan trekken.
Wat ik ook een naar idee vind is als ze bijv. op het strand speelt en de vleugeltjes af heeft, ze zich ineens kan bedenken en toch het water inrent. Uiteraard ga je er als een dolle achteraan, maar het zo'n pakje heb je wel iets meer zekerheid.
De pakjes zien er volgens mij wel uit als een zwemvest hoor, dus wel duidelijk dat er iets onderzit. Ook lijkt me dat de meeste mensen wel snappen dat een kind van 3 nog niet kan zwemmen. En wij blijven constant bij haar.
Enniee: Dat zwemvestje ziet er ook wel comfortabel uit, maar kruipt die niet ontzettend naar boven?
Wat er ook nog bijkomt....mijn dochter heeft een allergie voor de combinatie zonnebrand + zon.....dus een uv-werend aspect is erg welkom!
woensdag 25 april 2012 om 12:04
Aan een kind van een meter zie je niet direct af dat ze pas 3 is denk ik (zitten aardig wat kindjes van rond een meter bij mijn zoon in de kleuterklas in elk geval). En in veel andere landen wordt er toch wel wat anders omgegaan met kinderen die nog niet kunnen zwemmen. Iets waaraan dus direct te zien is dat het om een nie zwemvaardig knd gaatvind ik wel een pre.
Dat afgaan van die bandjes snap ik nooit zo goed. Bandjes doe je om en as je uit de buurt van het water weggaat pas weer af. Ook op het strand of in de speeltuin bij een zwembad moe(s)ten mijn kinderen ze gewoon omhouden. Normaal uv-werend pakje (iets van 15 euro bij de h&m zag ik pas) met bandjes en klaar is kind.
Dat afgaan van die bandjes snap ik nooit zo goed. Bandjes doe je om en as je uit de buurt van het water weggaat pas weer af. Ook op het strand of in de speeltuin bij een zwembad moe(s)ten mijn kinderen ze gewoon omhouden. Normaal uv-werend pakje (iets van 15 euro bij de h&m zag ik pas) met bandjes en klaar is kind.
woensdag 25 april 2012 om 12:35
Ja klopt wel. Alleen als je de hele dag op het strand of aan het zwembad zit zou ze dus constant die zwemvleugels ommoeten. En dat zit dus niet lekker...
Ben van plan om beide mee te nemen trouwens. Bikini met zwemvleugels voor eind van de dag ofzo. Desnoods zo'n swimsafe icm zwemvleugels, maar dat ze dus ook af en toe die vleugels af kan. Bijv. in peuterbad of glijbaan.
Ben van plan om beide mee te nemen trouwens. Bikini met zwemvleugels voor eind van de dag ofzo. Desnoods zo'n swimsafe icm zwemvleugels, maar dat ze dus ook af en toe die vleugels af kan. Bijv. in peuterbad of glijbaan.
woensdag 25 april 2012 om 12:49
Maar dat steeds wisselen van af en aan is toch juist verwarrend voor een klein kind. Hier is de regel in de buurt van water heb je zwembandjes om (uiteraard zolang je geen diploma hebt) altijd en overal. Daardoor hebben ze ze nooit afgedaan, want water = om. En dat het niet altijd lekker zit maakt toch niet uit, het gaat niet m of het lekker zit, maar of het veilig is. Als je overigens zwemvleugels aandoet en daarna pas zonnebrand smeert glijden ze daar in elk geval niet door af.