Warme kleur muur

25-04-2012 13:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij hebben de lange muur betongijs geverft in onze woonkamer en hebben nu tegenover een witte muur. We zouden het nu graag in een warmere kleur willen verfen. Alleen weet ik niet goed welke kleur er tegenover een grijze muur zal staan? We hebben meubels in massief noten kleur. De bank gaat eruit, en kopen een andere...kleur weet ik nog niet. Ligt ook aan de kleur muur wat er bij zal passen. Gordijnen worden ook anders. Ik zat te denken aan een taupe kleur, maar weet het eigenlijk niet echt of dat gaat staan????
had ik eerder die grijze muur taupekleur gemaakt, daar kun je alles bij combineren en is warmer als betongrijs
Ik heb een soort olijfgroen/grijzige muur. Staat heel warm bij wit. Maar ja daar heb je op zich niets aan nu
Ik dacht ook aan taupe of diep paars. past prima bij grijs. (Maar mss geschikter voor in de winter?)

mooi, met grijs
of juist licht roze (meer een lentekleur)
Ik heb witte muren, en een lavendelkleurige muur. Ik werd voor gek versleten toen ik dat wilde, eenmaal erop vind iedereen het prachtig. Overdag is het heel fris van kleur, s'avonds met kunstlicht is het heel warm.
Always look on the bright side of life
Ik heb een steenrode muur en een zandkleurige muur...staat erg mooi en vrolijk.
Ik heb laatst een lichte olijfgroene tint gezien, bij de praxis, volgens mij kleurt dat er wel mooi bij. Zal eens kijken of ik hem kan vinden met mijn beste vriend (google)
ik heb spierwit gecombineerd met taupe, door 2 muren wit en 2 muren taupe te verven. Heel rustig en mooi geworden.
Het is de kleur olijfgroen van het merk Perfection, van Praxis. Ik kan er geen plaatje van vinden helaas.
Anders ga je naar een bouwmarkt, kleurstaaltjes mee naar huis en tegen de muur houden?
TAUPE!
idd Taupe, heb zelf in mijn woonkamer wit, grijs en taupe gecombineerd. Erg mooi, warm en rustig.
Jep, ook hier taupe, mooi, rustig en heel knus! Wij hebben bastard (god ik typ hier bijna bloody bastard, maakten wij met de verhuizing steeds grapjes over)... dat is iets donkerder van kleur dan de taupe die hierboven staat afgebeeld. Nog steeds erg tevreden over!

ps, weet het merk niet meer maar we hebben het bij de praxis gekocht.. groetjes!
Daar tegen aan hebben wij de Ektorp bank van Ikea in een beige kleur, erg mooi bij taupe en zit heerlijk!
(steen) rood of paars misschien?

(wij hebben in de slaapkamer een grijze en een rode muur staat erg mooi samen. in de woonkamer een chocolade bruine muur en een paarse, ook mooi.de rest is wit trouwens)
quote:SummerDee schreef op 25 april 2012 @ 14:25:

Daar tegen aan hebben wij de Ektorp bank van Ikea in een beige kleur, erg mooi bij taupe en zit heerlijk!Die hebben wij ook!
Thx voor alle reacties! Ik denk dat het idd taupe word...
quote:Nammma schreef op 25 april 2012 @ 13:51:

Ik heb een steenrode muur en een zandkleurige muur...staat erg mooi en vrolijk.steenrood lijkt mij ook het mooiste bij betongrijs.
Er loppt momenteel een topic 'Muurverf zand/beige suggesties', misschien interessant?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven