Ervaringen groepsreizen en ben ik wel geschikt?

21-04-2012 22:01 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben opzoek naar ervaringen m.b.t. georganiseerde groepsreizen. Doordat vriendinnen allemaal bezet zijn en niet met mij op vakantie willen zoek ik een alternatief.

Ik heb alleen mijn twijfels of ik wel geschikt ben voor een groepsreis. Dingen die ik belangrijk vind zijn bijvoorbeeld: slapen op een eigen kamer (alleen), ook eigen tijd om in te delen en dus geen volgepropt programma van 's morgens vroeg tot 's avonds (een aantal keer vind ik dat niet erg).

Ik heb uiteraard al gegoogled maar ben vooral benieuwd wat anderen hebben ervaren (hoe was het, waar heb je geboekt, waar moet je rekening mee houden?) en of mijn eisen niet vreemd zijn bij een groepsreis.
quote:chartreuse schreef op 25 april 2012 @ 23:17:

[...]

Hebben die Chinezen nu ook Lourdes al nagebouwd?Ja, jij vond het enig (prototype overenthousiaste huismoeder)
quote:aambij schreef op 25 april 2012 @ 23:17:

Ondernemende en talentvolle types zoals BGB en ik kunnen beter voor een spirituele reis gaanOntdek je G plekje in India, volgende keer?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:chartreuse schreef op 25 april 2012 @ 23:17:

[...]

Hebben die Chinezen nu ook Lourdes al nagebouwd?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2012 @ 23:17:

[...]

Ja. Mooi geworden, hoor.

Druk ook zeker?

Is de paus er al uit wat 'ie gaat doen met wonderen verricht in het Chinese Lourdes? Of worden die bij voorbaat al tot plagiaat bestempeld?
quote:Magdalan schreef op 25 april 2012 @ 23:18:

[...]

Nee!

De ene is gezellig, vol humor, zeer discreet met privacy gevoelige informatie en WEL in bezit van een teflon rug.

De ander, euhhh. Niet.

Logisch toch?Ehhhh...
Wat ook heel irritant is op die groepjesreizen zijn die hengelende mannen steeds aan je slaapkamerdeur.
quote:aambij schreef op 25 april 2012 @ 23:18:

[...]

Ja, jij vond het enig (prototype overenthousiaste huismoeder)Ja sorry hoor... hersenverweking door al die hormonen...
En je gelooft het niet, er zijn reizigers die ze binnenlaten.
quote:Magdalan schreef op 25 april 2012 @ 23:18:

[...]

Nee!

De ene is gezellig, vol humor, zeer discreet met privacy gevoelige informatie en WEL in bezit van een teflon rug.

De ander, euhhh. Niet.

Logisch toch?Ik zet al mijn geld op rood
quote:Ehhhh...

Ja echt.

De ander daar in tegen
quote:aambij schreef op 25 april 2012 @ 23:20:

Wat ook heel irritant is op die groepjesreizen zijn die hengelende mannen steeds aan je slaapkamerdeur.Met de smoes " heb je wat water, of wil je even blazen; mijn geslacht staat in de brand " . Erg vervelend.
Er zijn prototype reizigers die wel raad weten met die mannen, dat zijn de onzekere typjes.
Op zoek naar bevestiging.
TO je bent heel geschikt hoor voor een groepsreis. Het is maar een enkeling die steeds probleem krijgt met een groepje
quote:aambij schreef op 25 april 2012 @ 23:31:

TO je bent heel geschikt hoor voor een groepsreis. Het is maar een enkeling die steeds probleem krijgt met een groepje

Precies.

Als je IRL vriendinnen hebt, kun je ook op groepsreizen.
Mits die vriendinnen niet om de maand worden ingewisseld natuurlijk
quote:aambij schreef op 25 april 2012 @ 23:34:

Mits die vriendinnen niet om de maand worden ingewisseld natuurlijkuiteraard.
Ja, maar daarom zijn groepsreizen zo leuk. Altijd een ander groepje.
quote:saaaaar81 schreef op 25 april 2012 @ 23:35:

Ja, maar daarom zijn groepsreizen zo leuk. Altijd een ander groepje.Niet same old, same old?
Gaat dit ook zo op een groepsreis dames? Dan denk ik er nog ff over...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2012 @ 23:27:

[...]

Met de smoes " heb je wat water, of wil je even blazen; mijn geslacht staat in de brand " . Erg vervelend.Ja, en als je daar dan in trapt volgen ze je vervolgens op de voet. Heel irritant, alsof je het zelf niet kunt redden met de overige groepsreizigers.
Even Ontopic, val zomaar binnen.

Toen ik voor het eerst alleen reisde ben ik 3 weken vrijwilligerswerk gaan doen in Thailand (met olifanten). Hier verbleef ik met andere vrijwilligers, leert makkelijk mensen kennen, doet met elkaar wat extra activiteiten maar je kan gewoon lekker chillen voor je zelf.

Nu ga ik alleen naar India (heb er toevallig een topic over geopend) en dit vind ik echt super spannend maar heb er echt heel veel zin in. (voel me zowel stoer als een watje maar ik ga gewoon)
quote:TomorrowMorning schreef op 26 april 2012 @ 09:50:

Gaat dit ook zo op een groepsreis dames? Dan denk ik er nog ff over...

Als je maar lang genoeg gaat wel ja.
quote:datdus schreef op 26 april 2012 @ 17:32:

[...]

Als je maar lang genoeg gaat wel ja.10 of 12 dagen kan nog net.
Ow, een groepsreis is veeel erger dan een melige slowchat op internet. Je kunt je dan wekenlang nauwelijks onttrekken aan het groepsgedoe en de irritante individuen, terwijl je hier gewoon kan wegsurfen als het je niet aanstaat.

Misschien je eigen muziek en koptelefoon meenemen? Kun je een beetje in je eigen bubble zitten, terwijl je met een stel zemelteven in de bus voorthobbelt over de 'snelwegen' van Marokko of Turkije?

Of je treft een ouwe, kale, zweterige vent met een bierbuik die denkt dattie onweerstaanbaar is en dat jij zit te smachten naar een vakantieromance met hem?

Een neptrouwring wil dan soms nog wel helpen, net als een fotoalbum vol plaatjes van je vier nepkinderen thuis.

En je blik op oneindig en de minuten aftellen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven