Rugpijn door matras

23-04-2012 15:42 30 berichten
Hey,

Ik vroeg me af of nog mensen dit meegemaakt hebben.

Sinds vier maanden heb ik een nieuw bed, met nieuwe matras. De matras is pocketveren met latexlaag, kostte iets van 1000 euro, dus toch best duur. De hardheid was 'medium'. De eerste drie maanden sliep ik heerlijk. Werkelijk, ik ben iemand die nogal laat naar bed gaat omdat ik gewoon geen zin heb om al te gaan slapen, maar nu keek ik zelfs uit naar het moment dat ik mijn heerlijk nestje in kon.

Tot dus een paar weken geleden. Opeens sta ik elke ochtend met giga rugpijn op. Matras blijkt opeens ook een kuil te hebben. Nu al.

Ik heb de winkel gecontacteerd, en daar waren ze erg verbaasd. Ze verkochten die matras al jaren, zeiden ze en hadden nooit klachten gekregen. De zaakvoerster vertelde me dat haar zoon dezelfde matras had, en dat die na 3 jaar nog altijd heerlijk sliep. Zij denkt dus aan een fabricagefout. Wat natuurlijk zou kunnen. Ze gaan me een nieuwe matras geven, zelfde model/fabricant enz.. maar nieuw exemplaar dus. Ben zelf beetje bang om hetzelfde te hebben met de nieuwe matras en in straatje zonder einde verzeild te raken, maar goed, dat zien we dan nog wel. Intussen loop ik krom van de rugpijn...

Herkent iemand dit? Zijn er nog mensen met rugpijn door een matras? En wat heb je eraan gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een nieuw bedbodem dan? Wij hebben hier vorig jaar nieuwe matrassen gekocht, maar hebben toen ook meteen nieuwe bedbodems aangeschaft. Als die ook al aardig op leeftijd zijn, heeft een nieuw matras niet zoveel zin, omdat die dan niet goed ondersteund wordt...
quote:linna schreef op 23 april 2012 @ 22:35:

Fries woordenboek:

Noflik (`noflik) -er; -st. Zie: nochlik

1. Genoeglijk, aangenaam.

Nu ben ik een halve Fries maar dat had ik toch echt niet geweten hoor, dat dit Fries was. Wel blij dat dit mysterie is opgelost
Ja, nieuw bed, nieuwe lattenbodem, nieuw dekbed, nieuwe kussens, alles nieuw... Heb gisterennacht trouwens op de linker uithoek van de matras geslapen, die heeft nog geen kuil. Resultaat: geen rugpijn.
ja dat hebben wij ook! Mijn man heeft 5 jaar geleden een bed met matrassen gekocht. Sinds 1 jaar ligt mijn matras in een kuiltje aan de kant van mijn man (we liggen graag dicht tegen elkaar aan :-)). Matras draaien en omdraaien heeft geen zin, er blijft een kuil inkomen. De matras van mijn man doet dat dus niet.

Ik krijg er erge rugpijn van en eens in de zoveel maanden wisselen we van matras.... Nu heb ik van mijn ouders 2 dekmatrassen gekregen van een spul wat je lichaamsvorm aanneemt. Ik moet zeggen dat dit het probleem redelijk verhelpt!
quote:charliegirl schreef op 23 april 2012 @ 15:42:

Hey,

Ik vroeg me af of nog mensen dit meegemaakt hebben.

Sinds vier maanden heb ik een nieuw bed, met nieuwe matras. De matras is pocketveren met latexlaag, kostte iets van 1000 euro, dus toch best duur. De hardheid was 'medium'. De eerste drie maanden sliep ik heerlijk. Werkelijk, ik ben iemand die nogal laat naar bed gaat omdat ik gewoon geen zin heb om al te gaan slapen, maar nu keek ik zelfs uit naar het moment dat ik mijn heerlijk nestje in kon.

Tot dus een paar weken geleden. Opeens sta ik elke ochtend met giga rugpijn op. Matras blijkt opeens ook een kuil te hebben. Nu al.

Ik heb de winkel gecontacteerd, en daar waren ze erg verbaasd. Ze verkochten die matras al jaren, zeiden ze en hadden nooit klachten gekregen. De zaakvoerster vertelde me dat haar zoon dezelfde matras had, en dat die na 3 jaar nog altijd heerlijk sliep. Zij denkt dus aan een fabricagefout. Wat natuurlijk zou kunnen. Ze gaan me een nieuwe matras geven, zelfde model/fabricant enz.. maar nieuw exemplaar dus. Ben zelf beetje bang om hetzelfde te hebben met de nieuwe matras en in straatje zonder einde verzeild te raken, maar goed, dat zien we dan nog wel. Intussen loop ik krom van de rugpijn...

Herkent iemand dit? Zijn er nog mensen met rugpijn door een matras? En wat heb je eraan gedaan?

Ik ben wel benieuwd of het toevallig bij jou ook een matras is van van een keten waar het woord gilde in voorkomt ?

Want ik heb dezelfde ervaring. Je mag een maand proefliggen, maar pas na zo'n 3 maanden heb je een kuil. En dan heb je mooi pech.

Ik vind zelf de kwaliteit enorm tegenvallen.

Hoop voor je dat het omruilen wel een goed resultaat oplevert !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven