hygiene
zaterdag 28 april 2012 om 10:46
Nav topic over kraamvisite handen laten wassen of desinfecteren.
Even los van op kraamvisite gaan. Ik was eigenlijk niet zo vaak mijn handen. Niet altijd als ik naar toilet ben gegaan, ook niet als ik mijn kat aai, ook niet voir het eten als ik daarvoor niks bijzonders heb gedaan. Als ze niet zichtbaar vies zijn doe ik het niet. Sta er niet echt bij stil. Als ik naar de wc ga gebruik ik best veel wcpapier ( dat dat niet goed is is een andere discussie) en dan komt mijn hand niet in aanraking met mijn vagina of urine laat staan poep.
Zijn er stiekem meer mensen zoals ik? Ik ben wel zo opgevoed maar t zit er toch niet in.
Als ik zelf kook doe ik het overigens wel.
Even los van op kraamvisite gaan. Ik was eigenlijk niet zo vaak mijn handen. Niet altijd als ik naar toilet ben gegaan, ook niet als ik mijn kat aai, ook niet voir het eten als ik daarvoor niks bijzonders heb gedaan. Als ze niet zichtbaar vies zijn doe ik het niet. Sta er niet echt bij stil. Als ik naar de wc ga gebruik ik best veel wcpapier ( dat dat niet goed is is een andere discussie) en dan komt mijn hand niet in aanraking met mijn vagina of urine laat staan poep.
Zijn er stiekem meer mensen zoals ik? Ik ben wel zo opgevoed maar t zit er toch niet in.
Als ik zelf kook doe ik het overigens wel.
zaterdag 28 april 2012 om 10:56
quote:wereldmeid schreef op 28 april 2012 @ 10:47:
Niet zichtbaar vies?! OMG, je weet toch wel dat je bacteriën niet kunt ZIEN?
Nee, maar weet jij hoe snel die bacterien weer groeien?
En was jij je handen na het forummen?
De muis is viezer dan de gemiddelde wc-bril las ik afgelopen week
Niet zichtbaar vies?! OMG, je weet toch wel dat je bacteriën niet kunt ZIEN?
Nee, maar weet jij hoe snel die bacterien weer groeien?
En was jij je handen na het forummen?
De muis is viezer dan de gemiddelde wc-bril las ik afgelopen week
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 28 april 2012 om 10:58
Ik vind dat men doorgeslagen is in de hygiene. Ik was meestal mijn handen nadat ik naar de WC ben geweest, dus niet altijd. En voordat ik eten ga koken meestal niet. Het eten wordt verhit, dus de bacterien gaan wel dood. Ook voor de lunch was ik meestal mijn handen niet.
Ik ben daar eigenlijk helemaal niet mee bezig. Ik vind het nogal spastisch zoals men hier tegenwoordig mee omgaan. Ik ben nooit ziek overigens.
Ik ben daar eigenlijk helemaal niet mee bezig. Ik vind het nogal spastisch zoals men hier tegenwoordig mee omgaan. Ik ben nooit ziek overigens.
zaterdag 28 april 2012 om 11:13
Zelfs als je handen niet in aanraking komen met je eigen uitwerpselen...... What about de deurknoppen? Het slot? Het doorspoel knopje? De kop van de kraan? Allemaal dingen die mensen aanraken DIRECT na het poepen of plassen.
Goor!
Na het wassen van mijn handen in een openbare toilet pak ik alles in de wc vast met een doekje.
Goor!
Na het wassen van mijn handen in een openbare toilet pak ik alles in de wc vast met een doekje.
zaterdag 28 april 2012 om 11:16
Oeps dus jullie wassen ook elke keer dat jullie geld aanraken je handen? Daar schijnen nog meer bacterie op te zitten dan op de wc knop.
Ik maak thuis dus elke dag de doortrekknop schoon en in openbare gelegenheden raak ik deze zo min mogelijk aan.
Maar nadat ik mijn hond aanraak -geld aanraak en alles wat hier nog meer genoemd wordt mijn handen moet wassen dn mag ik wel een draagbare wasbak mee gaan nemen.
Ik maak thuis dus elke dag de doortrekknop schoon en in openbare gelegenheden raak ik deze zo min mogelijk aan.
Maar nadat ik mijn hond aanraak -geld aanraak en alles wat hier nog meer genoemd wordt mijn handen moet wassen dn mag ik wel een draagbare wasbak mee gaan nemen.
zaterdag 28 april 2012 om 11:17
Wel voor het eten koken, en na een grote boodschap.
Dus niet altijd na een plasje.
Maar ik denk dat het er ook aan ligt waar je allemaal een beetje vies van bent.
Ik was op mijn werk bv heel vaak mijn handen. Mijn handen zitten de hele dag aan geld. En ik vind geld heel vies.
Maar als mijn hond over mijn hand kwijlt, dan veeg ik hem af aan mijn broek en denk er verder niet meer aan.
Dus niet altijd na een plasje.
Maar ik denk dat het er ook aan ligt waar je allemaal een beetje vies van bent.
Ik was op mijn werk bv heel vaak mijn handen. Mijn handen zitten de hele dag aan geld. En ik vind geld heel vies.
Maar als mijn hond over mijn hand kwijlt, dan veeg ik hem af aan mijn broek en denk er verder niet meer aan.
zaterdag 28 april 2012 om 11:17
quote:Dahlia74 schreef op 28 april 2012 @ 10:58:
Ik was meestal mijn handen nadat ik naar de WC ben geweest, dus niet altijd. En voordat ik eten ga koken meestal niet. Het eten wordt verhit, dus de bacterien gaan wel dood. Ook voor de lunch was ik meestal mijn handen niet.
.
:puke:
Jij eet nooit salade? Holy crap, hoop dat ik nooit bij jou hoef te eten. Of je een hand hoef te schudden. Als je op een roltrap staat, haal je dan ook lekker je tong over de leuning? Lekker zout!
Ik was meestal mijn handen nadat ik naar de WC ben geweest, dus niet altijd. En voordat ik eten ga koken meestal niet. Het eten wordt verhit, dus de bacterien gaan wel dood. Ook voor de lunch was ik meestal mijn handen niet.
.
Jij eet nooit salade? Holy crap, hoop dat ik nooit bij jou hoef te eten. Of je een hand hoef te schudden. Als je op een roltrap staat, haal je dan ook lekker je tong over de leuning? Lekker zout!
zaterdag 28 april 2012 om 11:18
quote:eleine schreef op 28 april 2012 @ 11:13:
Zelfs als je handen niet in aanraking komen met je eigen uitwerpselen...... What about de deurknoppen? Het slot? Het doorspoel knopje? De kop van de kraan? Allemaal dingen die mensen aanraken DIRECT na het poepen of plassen.
Goor!
Tuurlijk wast iedereen die in aanraking komt met uitwerpselen zijn handen neem ik aan!
Hoe doe je de wc deur open als je een openbaar toilet in gaat eigenlijk?
Goor!
Tuurlijk wast iedereen die in aanraking komt met uitwerpselen zijn handen neem ik aan!
Hoe doe je de wc deur open als je een openbaar toilet in gaat eigenlijk?
zaterdag 28 april 2012 om 11:19
quote:charlottecharles schreef op 28 april 2012 @ 11:17:
[...]
Dus als je op een roltrap heb gestaan was je ook gelijk je handen?
Ja denk dat ik een draagbare wasbak ga uitvinden
[...]
Dus als je op een roltrap heb gestaan was je ook gelijk je handen?
Ja denk dat ik een draagbare wasbak ga uitvinden
zaterdag 28 april 2012 om 11:22
quote:mclean72 schreef op 28 april 2012 @ 11:19:
Haha Nikki, nou wij denken wel aan dezelfde dingen.
Ja inderdaad bij een grote boodschap wel en voor ik eten ga maken ook.
Maar niet als ik mijn hond een aai geef of als ik gepind heb of als ik geld aan heb geraakt of als ik op een roltrap sta of het liftknopje aanraak of in de bus op het knopje druk,pfffff!!!
Nee ik wil daar niet in doorslaan.
Haha Nikki, nou wij denken wel aan dezelfde dingen.
Ja inderdaad bij een grote boodschap wel en voor ik eten ga maken ook.
Maar niet als ik mijn hond een aai geef of als ik gepind heb of als ik geld aan heb geraakt of als ik op een roltrap sta of het liftknopje aanraak of in de bus op het knopje druk,pfffff!!!
Nee ik wil daar niet in doorslaan.
zaterdag 28 april 2012 om 11:23
Ik vind dat echt heel smerig! Ik was heel vaak mijn handen: als ik naar de wc ben geweest, voordat ik eten aanraak, als ik boodschappen heb gedaan (vanwege de winkelwagen etc. waar mensen als jij met hun gore handen aan hebben gezeten), als ik mijn dochter een schone luier heb gegeven of haar billen heb afgeveegd, als ik de kliko's heb verplaatst en noem maar op. Ik hoef anderen niet met mijn bacteriën op te zadelen en ik hoop dat anderen dat ook niet doen.
Ik heb net ook nog flink zitten balen van mijn stiefdochter. Ze kwam net uit de wc en het stonk daar heel erg, maar handen wassen, ho maar. Daarna zat ze aan het speelgoed van mijn dochters, waarvan de jongste dat speelgoed nog wel eens in haar mond doet, ze zat aan alle deurklinken, aan de koelkast, aan de broodtrommel en gaf ook nog met diezelfde ongewassen handen een boterham aan mijn dochter, die hem dus opat. Geen wonder dat mensen ziek worden, als je ziet waar alleen zij al aan zat met haar vieze handen. Echt heel smerig vind ik dat! (en nee, ik heb geen smetvrees)
Ik heb net ook nog flink zitten balen van mijn stiefdochter. Ze kwam net uit de wc en het stonk daar heel erg, maar handen wassen, ho maar. Daarna zat ze aan het speelgoed van mijn dochters, waarvan de jongste dat speelgoed nog wel eens in haar mond doet, ze zat aan alle deurklinken, aan de koelkast, aan de broodtrommel en gaf ook nog met diezelfde ongewassen handen een boterham aan mijn dochter, die hem dus opat. Geen wonder dat mensen ziek worden, als je ziet waar alleen zij al aan zat met haar vieze handen. Echt heel smerig vind ik dat! (en nee, ik heb geen smetvrees)
zaterdag 28 april 2012 om 11:24
Geld gebruik ik daarom zo min mogelijk, en als ik pin toets ik alles in met de top van mijn ringvinger. Verder was ik mijn handen na schijten, pissen, niezen (tenzij ik er aan denk het in de holte van mijn elleboog te doen), anderen een hand geven. Niet na kat aaien, wel na met openbaar vervoer reizen. Altijd voor het eten gaan, en zeker voor eten maken.
Jij klinkt me niet overdreven vies in de oren, maar als ik jou, met handgeven, begroet zou hebben zou ik niet kunnen wachten tot ik mijn handen kon wassen.
Als ik een "goor persoon" een hand heb gegeven was ik soms mijn handen nog een keer vlak voor ik ga plassen.
Jij klinkt me niet overdreven vies in de oren, maar als ik jou, met handgeven, begroet zou hebben zou ik niet kunnen wachten tot ik mijn handen kon wassen.
Als ik een "goor persoon" een hand heb gegeven was ik soms mijn handen nog een keer vlak voor ik ga plassen.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
zaterdag 28 april 2012 om 11:25
Als je een scheet ruikt dan adem je in feite poepmoleculen in..
Staat je tandenborstel in een ruimte waar ook wel gepoept wordt? Zoals de badkamer? Dan zijn daar poepbacterien op terug te vinden..
http://www.dentalinfo.nl/ ... enborstel-bij-toilet.html
Staat je tandenborstel in een ruimte waar ook wel gepoept wordt? Zoals de badkamer? Dan zijn daar poepbacterien op terug te vinden..
http://www.dentalinfo.nl/ ... enborstel-bij-toilet.html
zaterdag 28 april 2012 om 11:26