Interseksuele eend?

13-04-2012 15:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zwemt hier een wilde eend in de sloot die het lijf van een vrouwtje heeft, maar een groenige kop, zoals bij een mannetje.

Zou het een combinatie kunnen zijn? Een interseksuele eend?

Hij/zij zwemt steeds gebroederlijk met de mannetjes mee, maar zo af en toe duikt één van die mannetjes erbovenop. Om vervolgens weer gezellig verder te zwemmen.

Is hier een vogelaar/bioloog in da house die hier zijn/haar licht op kan laten schijnen?

UPDATE:

Hij/zij was er weer, dus ik heb even wat foto's genomen.

Je ziet dat ie een groenige kop heeft, inclusief de witte ring rond zijn hals, maar volgens mij geen krul in de staart. Dus toch 'gewoon' een vrouwtje met wat mannelijke eigenschappen?

Hij zwemt nog steeds stoer met het groepje 'mannen' mee, dus het lijkt in elk geval samen te vallen met een licht persoonlijkheidsstoornis
quote:nikki_28 schreef op 27 april 2012 @ 11:47:

Ik dacht dat een (woerd) mannelijk eend altijd een gele snavel had.

Ook alleen de vrouwtjes kwaken dat kunnen de mannetjes niet.Huh? Woerden kunnen echt heel hard kwaken/snateren hoor!
quote:Eclair schreef op 27 april 2012 @ 23:35:

Jonge woerden lijken qua verenkleed heel erg op vrouwtjes (zo erg dat zelfs de volwassen woerden in de war raken.) Na de wisseling van het verenkleed zouden ze er als een 'normale'mannetjeseend uit moeten zien.

Ik denk dat je gelijk hebt! (En bibi72 dus ook)

Na even googelen kwam ik deze foto tegen:

Er staat bij: Dit is inderdaad geen zij, maar een hij. Een woerd die (nog) niet goed

in de veren zit. Kan in deze periode afkomstig zijn uit Scandinavie.

Maar je ziet wel de groene kop en de witte halsring.

Het heet een 'eclipskleed'.

Nou, ik ga 'm nu even in de gaten houden, kijken of ik 'm in een echte woerd zie transformeren! Hij komt nu namelijk nog behoorlijk vrouwelijk over..
Woerden kunnen niet kwaken.

Ik heb het nog even voor de zekerheid opgezocht in de wikipedia van de eend.
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 19:06:

Woerden kunnen niet kwaken.

Althans dat heb ik in mijn opleiding geleerd.

Ik heb het nog even voor de zekerheid opgezocht in de wikipedia van de eend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven