Interseksuele eend?
vrijdag 13 april 2012 om 15:47
Er zwemt hier een wilde eend in de sloot die het lijf van een vrouwtje heeft, maar een groenige kop, zoals bij een mannetje.
Zou het een combinatie kunnen zijn? Een interseksuele eend?
Hij/zij zwemt steeds gebroederlijk met de mannetjes mee, maar zo af en toe duikt één van die mannetjes erbovenop. Om vervolgens weer gezellig verder te zwemmen.
Is hier een vogelaar/bioloog in da house die hier zijn/haar licht op kan laten schijnen?
UPDATE:
Hij/zij was er weer, dus ik heb even wat foto's genomen.
Je ziet dat ie een groenige kop heeft, inclusief de witte ring rond zijn hals, maar volgens mij geen krul in de staart. Dus toch 'gewoon' een vrouwtje met wat mannelijke eigenschappen?
Hij zwemt nog steeds stoer met het groepje 'mannen' mee, dus het lijkt in elk geval samen te vallen met een licht persoonlijkheidsstoornis
Zou het een combinatie kunnen zijn? Een interseksuele eend?
Hij/zij zwemt steeds gebroederlijk met de mannetjes mee, maar zo af en toe duikt één van die mannetjes erbovenop. Om vervolgens weer gezellig verder te zwemmen.
Is hier een vogelaar/bioloog in da house die hier zijn/haar licht op kan laten schijnen?
UPDATE:
Hij/zij was er weer, dus ik heb even wat foto's genomen.
Je ziet dat ie een groenige kop heeft, inclusief de witte ring rond zijn hals, maar volgens mij geen krul in de staart. Dus toch 'gewoon' een vrouwtje met wat mannelijke eigenschappen?
Hij zwemt nog steeds stoer met het groepje 'mannen' mee, dus het lijkt in elk geval samen te vallen met een licht persoonlijkheidsstoornis
vrijdag 13 april 2012 om 15:53
vrijdag 13 april 2012 om 15:58
quote:Oriane schreef op 13 april 2012 @ 15:49:
Ze komen wel minder voor. Net als een rode poes ipv een rode kater
. Maar heeft het een krul, dan is 't een woerd. Heeft mij ooit een bioloog verteld. Die leerde me ook dat een eend geen plasser of vagina heeft maar een cloaca.. Jeetje Oriane.. dus met al mijn vragen over eenden kan ik bij jou terecht in het vervolg..
Ze komen wel minder voor. Net als een rode poes ipv een rode kater
vrijdag 13 april 2012 om 16:29
vrijdag 13 april 2012 om 21:06
In het eerste jaar van hun leven zien alle eenden er hetzelfde uit (mannen en vrouwen), dus het kan best zijn dat dit een mannetje is aan het einde van jaar 1, op weg om een echte kerel te worden.
Een andere mogelijkheid is dat ie in de war is qua seizoen:
" Aan het eind van de zomer verliest het mannetje echter het fraaie prachtkleed en lijkt dan op een donker gekleurd vrouwtje. Dit eclipskleed houdt het mannetje niet lang, in het najaar komt het prachtkleed al weer terug. "
(bron:http://vogelvisie.nl/soort/wilde_eend.php)
" Aan het eind van de zomer verliest het mannetje echter het fraaie prachtkleed en lijkt dan op een donker gekleurd vrouwtje. Dit eclipskleed houdt het mannetje niet lang, in het najaar komt het prachtkleed al weer terug. "
zaterdag 14 april 2012 om 00:20
quote:bibi72 schreef op 13 april 2012 @ 21:06:
In het eerste jaar van hun leven zien alle eenden er hetzelfde uit (mannen en vrouwen), dus het kan best zijn dat dit een mannetje is aan het einde van jaar 1, op weg om een echte kerel te worden.
Tja, het zou kunnen dat dit het is. Ik kan alleen
niet echt een plaatje vinden van hoe dat er dan uit zou zien.
Morgen ga ik maar eens proberen een foto te maken (als ie nog terug komt).
Tja, het zou kunnen dat dit het is. Ik kan alleen
niet echt een plaatje vinden van hoe dat er dan uit zou zien.
Morgen ga ik maar eens proberen een foto te maken (als ie nog terug komt).
donderdag 26 april 2012 om 15:58