baby 3 maanden

29-04-2012 09:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik ben een mama van 3 kinderen. Een meisje van 7, een meisje van 5 en een jongen van 3 maanden. Nu het volgende waar jullie me misschien tips voor kunnen geven. Ik vind het overdag rommelig met zijn slaapjes. En nu de meiden vakantie hebben gaat het wel, maar volgende week moet hij weer mee naar school om ze te gaan brengen en halen, zo ook tussen de middag. Eerst sliep hij nog wel wat in de kinderwagen, maar dat doet hij niet zo super meer. En daarbij slaapt hij s'morgens een haze slaapje en dan van 11.30 tot 15.00 uur ongeveer. Maar voor die 11.30 is hij moe, maar wil niet slapen. Behalve in de auto of als we ergens naar toe gaan. Hoe zag jullie schema eruit?
Hier ook een mannetje van drie maanden. Geen idee hoe lan en wanneer.... Alleen dat het meestal 3x op een dag is.

Gewoon volgen en doen wat je kan. Misschien gooit hij de boel ff om. Probeer het niet teveel te controleren. Daar word je alleen maar gefrustreerd van.
Misschien in een draagdoek bij je houden? Dan kun je z'n natuurlijk ritme wat makkelijker aanhouden...
Mijn derde heeft de eerste 6 maanden in de kinderwagen geslapen, omdat we 4 keer per dag heen en weer naar school moesten.

Ik had een Logder fleece wrapper en daar legde ik haar in als ze moe was. Als we naar buiten gingen sloeg ik hem dicht en bij terugkomst weer open en ze sliep gewoon door.

Na 6 maanden sliep ze niet meer in de kinderwagen en ging ze 's ochtends haar bed in als we terug kwamen van het brengen en 's middags ook weer. Ze sliep dan tijdens de schooltijden.
Dat vraag ik me dus ook af, wanneer komen die vaste slaapjes? Ik heb het idee dat mijn meiden ermee geboren waren ;) Ik probeer hem nu in de vakantie te volgen en zijn ritme iets te veranderen. In een draagdoek vind hij helemaal niet prettig. Hij slaapt ook niet op de arm of wat dan ook. En de kinderwagenbak vind hij ook niet super. Hij slaapt dan hooguit een half uurtje. Ik vind het lastig.
debmv3, mijn oudste sliep ook heel weinig overdag en maakte dan hazeslaapjes. Ze was wel heel vrolijk altijd trouwens. Maar kon ook oververmoeid worden, omdat ze gewoon niet ging slapen als er iets te zien was.

Ik heb haar toen ze 11 weken was op vaste tijden op bed gelegd. Dat was toen om 10:30 uur en 14:30 uur. Gewoon op vaste tijden naar bed en zodra ze wakker werd er weer uit. En pas weer op de volgende tijd naar bed. Dat was even wennen, maar werkte voor haar heel goed. Binnen een week of twee sliep ze twee keer 1 1/2 uur (daarvoor twee keer 30 min.). Zij had dus veel behoefte aan vaste slaaptijden en alleen maar slapen in haar eigen bed, slapen in de kinderwagen deed ze niet, veel te veel te zien.

Omdat 10:30 een 14:30 geen handige tijden zijn, en jullie normaal ook vroeg op moeten staan zou ik 9:00 uur/9:30 uur en 13:30 uur als tijden nemen. En dan ook in de vakantie het ritme aanhouden, dus normale tijd opstaan en vaste tijden op bed leggen.
Hier een tweede van nu inmiddels een jaar maar die slaapt gewoon net zoals het uitkomt.

Vaak twee keer per dag nog steeds.

Tussendoor wordt zn zus uit school gehaald en gebracht. Het is maar net hoe het uitkomt.

Vanaf begin af aan heeft hij geen vast ritme.

En slaapt hij een keer een dagje niet dan is het ook goed.
Hier dochter van bijna 3 maanden. Qua slapen heb ik nog niet echt een schema, maar meestal is het dit ongeveer.

7.00 fles

Tot 11.00 slapen

11.00 fles

13.00-15.00 slapen

15.00 fles

16.30-18.00 slapen

19.00 fles

20.00-23.00 slapen

23.00 fles

23.00-7.00 slapen

Ze slaapt dus zowat van 8 tot 11 met om 23 en 7 uur een flesje tussendoor. En dan dus nog 2 slaapjes op de dag. Maar ik heb echt een slaapkoppie haha! En soms is het tussen 8 en 11 's avonds dat ze de hele tijd wakker is. Wisselt een beetje eigenlijk. Ik probeer er nu wat ritme in te krijgen, omdat ik over 2 weken weer aan het werk moet. Is wel handig als ze dan iig met voedingen vaste tijden heeft
Reisa1978. Hij is in de ochtend altijd rond 7.30 wakker. Kan een half uur eerder of later zijn. En nu breng ik hem sinds 2 dagen rond 9 uur terug naar zijn bedje. Hij huilt dan wel even max 10 min. En valt in slaap voor ong 45 min. Dan rond 11 uur krijgt hij zijn volgende fles en ligt er dan weer in en dan doet hij een grote tuk tot ong 15 uur. En dan rond 16.30/17.00 valt hij nog een 30 min in slaap in de schommelstoel ofzo. Vervolgens om 18.30 naar boven, wassen fles en slapen. Dan rond 22 uur nog een laatste fles Zo ziet onze dag er een beetje uit de laatste 2 dagen. Alleen volgende week moet ik om 11.30 de meiden halen. en om 12.45 weer terug brengen om ze vervolgens om 15 uur weer te halen. De ochtend breng ik ze om 8.10 weg en ben dan om 8.30 weer thuis, dus dat zou goed uitkomen om hem dan om 9 uur in bedje te leggen.
Mijn dochter slaapt in de wagen ook niet trouwens. In de box ook niet, op de arm alleen 's avonds wel. Maar ze is veel te nieuwsgierig en wil alles zien. Pas geleden waren we bij mijn schoonouders en ze was sinds 16.00 wakker. Tot 23.00 heeft ze gewoon niet geslapen, omdat we dus op visite waren en ze het veel te interessant vond. Tussendoor heeft ze wel lopen krijsen en vervelen, was gewoon oververmoeid. Maar niet gaan slapen hoor! Stel je voor joh! Om 23.00 viel ze na haar fles als een blok in slaap om de volgende ochtend pas om 10 uur wakker te worden
quote:debmv3 schreef op 29 april 2012 @ 10:26:

Reisa1978. Hij is in de ochtend altijd rond 7.30 wakker. Kan een half uur eerder of later zijn. En nu breng ik hem sinds 2 dagen rond 9 uur terug naar zijn bedje. Hij huilt dan wel even max 10 min. En valt in slaap voor ong 45 min. Dan rond 11 uur krijgt hij zijn volgende fles en ligt er dan weer in en dan doet hij een grote tuk tot ong 15 uur. En dan rond 16.30/17.00 valt hij nog een 30 min in slaap in de schommelstoel ofzo. Vervolgens om 18.30 naar boven, wassen fles en slapen. Dan rond 22 uur nog een laatste fles Zo ziet onze dag er een beetje uit de laatste 2 dagen. Alleen volgende week moet ik om 11.30 de meiden halen. en om 12.45 weer terug brengen om ze vervolgens om 15 uur weer te halen. De ochtend breng ik ze om 8.10 weg en ben dan om 8.30 weer thuis, dus dat zou goed uitkomen om hem dan om 9 uur in bedje te leggen.Dan zou ik hem of na de fles van 11 uur in de kinderwagen leggen of pas in bed leggen op de tijd dat je terug bent tussen de middag. En wakker maken als je weer naar school moet voor de middag.
Hier ook een baby van 13 weken en een ritme is er ook niet. Hij slaapt in de ochtend en in de middag maar de tijdstippen en de duur verschillen nog elke dag.

Ik ga er maar in mee omdat ik verder geen andere kinderen heb waar rekening mee gehouden moet worden.

Lijkt me dus erg lastig voor je. Toch maar wakker maken als je weg moet denk ik dan. Dan slaapt hij daarna wel weer als je thuis bent?
Hier ookeen jongen van drie maanden, nog geen ritme in het slapen overdag, en vaker in de wagen dan op bed. Mijn oudste slaapt tussen de middag nog, zou ik de baby steeds boven leggen dan zou ik de deur helemaal niet meer uitkomen. En ik haal hem o ok regelmatig uit bed omdat we mijn oudste van het kdv moeten halen. Dus in die zin vind ik die ritmeloosheid nog wel makkelijk.
die van mij is 8 mnd en heeft nog nooit lang geslapen slaapjes van een half uur soms 3 kwartier kijk wanneer hij moe is
Net als vanmorgen, hij was om 7.30 wakker Heb hem om 9 uur terug gelegd, hij heeft geslapen tot 9.45. En toen om 11.15 zijn fles en toen viel hij in slaap, dus naar bed tot 15 uur vanmiddag. Dus dat is echt zijn lange slaap op een dag. Maar dan zit ik echt met school. Hoe moeilijk dit.
quote:debmv3 schreef op 29 april 2012 @ 19:46:

Net als vanmorgen, hij was om 7.30 wakker Heb hem om 9 uur terug gelegd, hij heeft geslapen tot 9.45. En toen om 11.15 zijn fles en toen viel hij in slaap, dus naar bed tot 15 uur vanmiddag. Dus dat is echt zijn lange slaap op een dag. Maar dan zit ik echt met school. Hoe moeilijk dit.Maar dan maak je hem toch gewoon wakker als je weg moet? Even jammer dan hoor, soms moet je even roeien met de riemen die je hebt.
En slaapt hij ook in de MC als je niet in de auto zit? Dan zou je hem alvast daar in te slapen kunnen leggen?
hoe graag ik ook ritme wil in het slaapgedrag van mijn dochter van 4 maanden: het is er nog niet; is het niet ook "gewoon" een kwestie van: ze zijn nog jong en het moet nog komen???

die van mij doet momenteel 's ochtend een tuk van ca 2 uur en de rest van de dag een stuk of 3 van ca 45 min.

mijn ervaring met de oudste is hetzelfde, en hij ging vanaf ik denk een maand of 5 of 6 met meer ritme slapen en langere tijden.

liefst wil ik toe naar 's ochtend een uur en dan om 12:00 a 12:30 uur 2 -3 uur en evt. eind van de middag nog een klein uurtje.

Maar ja.... hoeveel invloed kun je er op deze leeftijd al op hebben??

TO: wees blij dat hij langere slaapjes doet; elke 3 kwartier je kind weer uit bed vissen vind ik erg vermoeiend... Ik zou wensen dat ze van 11:30 - 15:00 sliep!!! ;)

Maar sterkte hoor; ik weet hoe frustrerend het is als je zelf verlangt naar een béétje meer regelmaat en voorspelbaarheid!!
Misschien ben ik nu een hele slechte ouder, maar mijn dochter van 13 maanden heeft nog steeds geen ritme in haar slaapjes....

Ze slaapt meestal 1 maar soms ook 2x per dag. Tijden en duur wisselen echt enorm. Als ze moe wordt breng ik haar baar bed. Als het eind van de ochtend is probeer ik het hooguit iets te rekken omdat ze dan te laat gaat voor 2 slaapjes. Maar als ze om 10u moe is hou ik haar echt niet op. Nu scheelt het wel dat ik geen oudere kids op school heb (ze heeft een broertje van bijna 3 weken dus tegen de tijd dat we hiermee te maken krijgen zal er overdag wel niet meer geslapen worden...).
Ik heb qua slapen ook geen vast ritme hier hoor. Meestal is ze na haar fles moe, dus dan leg ik haar in bed. Maar als ik ergens heen moet, dan is ze gewoon wakker en leg ik haar daarna in bed. Komt vanzelf denk ik. En van 11.00 tot 15.00 slapen is wel heel lang zeg! Jee, hier is het overdag maximaal 2 uur achter elkaar dat ze slaapt. Dan weer wakker voor ongeveer 1.5 tot 2 uur en dan gaat ze weer haar bedje in. Als ze op haar speelkleed of in de box ligt en ze begint te huilen weet ik ook genoeg, dan is het ook bedtijd. Hier wisselt het dus ook nogal eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven