Werk & Studie alle pijlers

opleiding gewichtsconculente

27-04-2012 09:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om de opleiding gewichtsconsulente te gaan volgen bij Tredus. Is er iemand bekend met dit instituut? En zou LOI een goed optie kunnen zijn. Deze is een stuk gunstiger in prijs, maar geen contact onderwijs. Of misschien andere tips??
Ik heb er geen verstand van hoor. Is de opleiding tot diëtist niet breder? Of is dat hetzelfde?
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Ik kan me herinneren dat in het afgelopen half jaar die vraag ook al eens is langs gekomen dat de conclusie daar was dat je weinig tot niets hebt aan een papiertje van gewichtsconsulent, iedereen kan zich zo noemen, het is geen beschermde titel.
Ik moet zeggen dat ik de inhoud van de LOI opleiding tot gewichtconsulent niet goed vind. Ik ben het in feite gewoon niet volledig eens met hetgeen daarin staat.

Maar het studiemateriaal is wel duidelijk en erg simpel geschreven.

De kennis die daar instaat is vooral die van het voedingscentrum.

En voor de rest, volgens mij heeft Sonja Bakker deze opleiding gevolgd.

Tredus zegt mij niks.
Daar heb je niks aan. Er zijn teveel gewichtconsulentes en deze ´behandelingen´ worden niet meer vergoed. Daarnaast zijn behandelingen bij de dietiste ook uit het basispakket en hierdoor loopt het clientéle met ruim 80% terug.

Ik zou even goed nadenken welke kant je uit wilt.

Ik denk ook dat je veel beter HBO Voeding en Dietiek kunt volgen.
Ik denk dat je beter een ander beroep kan kiezen. Veel dietistes staan op straat sinds het uit het basispakket geschrapt is. Veel mensen, weinig werk.
Dank voor jullie reactie's.

Ik heb geen zoekfunctie gebruikt dat zal ik zo eens doen.

Ik dacht dat alleen de diëtiste uit het het zorgpakket is gehaald.

Ik ben in eerste instantie niet van plan om hiervan mijn beroep te maken. Ik zie het als aanvulling voor mijn huidige beroep in de gezondheidszorg. En wie weet wat het in de toekomst brengt.

LOI ga ik niet doen want ik vind contact onderwijs belangrijk.
Gewichtsconsulente is (nog) niet uit het zorgpakket gehaald, wordt bij diverse zorgverzekeraars uit het aanvullend pakket vergoed. Kijk eens op de site van gewichtsconsulenten nederland (BGN).
Wat daisymadelief zegt klopt helemaal. Ik snap die andere reacties niet zo, hoe kun je iets zeggen wat totaal niet klopt m.b.t gewichtsconsulte dan.(geen verstand van?)
Heb je zelf ook op de website gekeken ? Ik klik op de eerste verzekering, toevallig één van de grootste verzekeraars Achmea, nou die vergoedt echt geweldig. Ken jij veel mensen met een aanvullende verzekering van 4 sterren?

Vergoedingen Achmea 2012

Achmea:

DVZ, Groene Land, Interpolis, PWZ, Zilveren Kruis

Opgenomen vergoedingen in 2012 voor Groene Land, Interpolis, PWZ en Zilveren Kruis:

Dieetadvisering:

Beter Af Polis 2 sterren: ¤ 0,-

Beter Af Polis 3 sterren: ¤ 0,-

Beter Af Polis 4 sterren: ¤ 120,- p.j.

Opgenomen vergoedingen in 2012 voor DVZ:

Principe Plus Polis, opgenomen vergoedingen voor dieetadvisering:

1 ster: geen dekking

2 sterren: geen dekking

3 sterren: geen dekking

4 sterren: max. ¤ 120,- p.j.

Let op: het betreft hier vergoedingen voor individuele consulten! Groepsconsulten worden niet vergoed. Bij twijfel over de factuur wordt geen vergoeding gegeven.
Dat wisselt erg per verzekering.

Via deze link zie je ze allemaal op een rij.

http://www.gewichtsconsulenten.nl/index ... rzekeraars
Een vraagje aan de mensen die de cursus al thuis hebben.

Ik heb hem vandaag gehad, en ik lees overal over een cd-rom met eetmeter maar ik heb geen cd-rom erbij gehad. Klopt dat? Is dat nog iets van de oude cursus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven