Voor de taalkundigen!!
dinsdag 1 mei 2012 om 19:55
Ik zoek een code van een of enkele woorden voor deze zin:
Waar loop je tegen aan als het gaat om de begeleiding van....
Ik doe kwalitatief onderzoek en ben aan het coderen. Ik kan alleen geen geschikte code vinden hoe ik deze zin nu het beste kan omschrijven.
Ik dacht aan behoeften maar die komt later bij een ander stuk al terug wat echt over behoeften gaat.
Wie o wie kan me helpen?
Waar loop je tegen aan als het gaat om de begeleiding van....
Ik doe kwalitatief onderzoek en ben aan het coderen. Ik kan alleen geen geschikte code vinden hoe ik deze zin nu het beste kan omschrijven.
Ik dacht aan behoeften maar die komt later bij een ander stuk al terug wat echt over behoeften gaat.
Wie o wie kan me helpen?
dinsdag 1 mei 2012 om 20:04
dinsdag 1 mei 2012 om 23:14
quote:nellaaa schreef op 01 mei 2012 @ 22:44:
Courage, dit is wetenschappelijk onderzoek. Voor dat gebied is code een hele normale term
Ja, daar was ik al bang voor.
Nou heb ik het nodige wetenschappelijk onderzoek bestudeerd en uitgevoerd, maar in mijn vakgebied kwam die term niet voor. Beetje vreemd om te veronderstellen dat vakjargon algemeen bekend is, zeker als je een vraag stelt aan 'taalkundigen'.
Courage, dit is wetenschappelijk onderzoek. Voor dat gebied is code een hele normale term
Ja, daar was ik al bang voor.
Nou heb ik het nodige wetenschappelijk onderzoek bestudeerd en uitgevoerd, maar in mijn vakgebied kwam die term niet voor. Beetje vreemd om te veronderstellen dat vakjargon algemeen bekend is, zeker als je een vraag stelt aan 'taalkundigen'.
dinsdag 1 mei 2012 om 23:31
woensdag 2 mei 2012 om 12:03
Snap hoe dan ook niet helemaal wat dit 'coderen' met taalkunde te maken heeft. Verder zou ik eerst moeten weten om wat voor soort codering het moet gaan. Ik neem tenminste aan dat het toekennen van categorieën betekent, hetgeen ik overigens meer ken uit de taalbeheersing. Wat voor ordening wil je aanbrengen?
woensdag 2 mei 2012 om 13:11