Wonen en slapen op 18m2
donderdag 3 mei 2012 om 10:58
Zo nu en dan zit ik in de woonkrant te kijken en zie ik een piepklein etage woning, wonen en slapen op 18m2.( dus geen aparte slaapkamer, en keuken zit ook bij de ruimte in)
Nee, ik ben niet van plan om te verhuizen, maar zie het af en toe op de woonkrant staan.
Hoe ga je dan zo creatief mogelijk om met weinig ruimte om.
Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie's.
Nee, ik ben niet van plan om te verhuizen, maar zie het af en toe op de woonkrant staan.
Hoe ga je dan zo creatief mogelijk om met weinig ruimte om.
Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie's.
donderdag 3 mei 2012 om 11:03
18 m2 valt mee toch? Ik woon op 20m2 incl. keukentje.
Er staan 2 kasten, een bed (140/200), een tv meubel, een tafel en een bank. En past goed.
Heb een kast aan de zijkant van het bed staan. En bank staat schuin tegenover bed. Niet ideaal maar goed. Naast bed (andere zijde) staat het tv meubel, dus tegenover bank. Tussen bank en tv meubel staat een tafel. Naast bank staat de andere kast. En laatste muur heeft een keukentje. Deur zit langs de kast. Dan ben je mijn kamer rond geweest:).
Veel kleiner zou ik ook niet prettig vinden hoor maar dit is goed te doen vind ik.
Er staan 2 kasten, een bed (140/200), een tv meubel, een tafel en een bank. En past goed.
Heb een kast aan de zijkant van het bed staan. En bank staat schuin tegenover bed. Niet ideaal maar goed. Naast bed (andere zijde) staat het tv meubel, dus tegenover bank. Tussen bank en tv meubel staat een tafel. Naast bank staat de andere kast. En laatste muur heeft een keukentje. Deur zit langs de kast. Dan ben je mijn kamer rond geweest:).
Veel kleiner zou ik ook niet prettig vinden hoor maar dit is goed te doen vind ik.
donderdag 3 mei 2012 om 11:10
Ik wilde dat ik het had! Maar dan wel midden in Utrecht
Echt geen problemen met klein wonen, zolang ik maar genoeg kastruimte heb. Alles voor mezelf is me al heel wat waard!
Inderdaad een hoogslaper, daaronder een bureautje. Een bank en eventueel een stoel, kleine salontafel en uitklapbare eettafel.
Loop maar eens bij Ikea binnen, daar hebben ze nog kleinere 'appartementjes' ingericht (dus incl. keukenblok en badkamer) en al het noodzakelijke zit er gewoon in en het is nog praktisch ook.
Echt geen problemen met klein wonen, zolang ik maar genoeg kastruimte heb. Alles voor mezelf is me al heel wat waard!
Inderdaad een hoogslaper, daaronder een bureautje. Een bank en eventueel een stoel, kleine salontafel en uitklapbare eettafel.
Loop maar eens bij Ikea binnen, daar hebben ze nog kleinere 'appartementjes' ingericht (dus incl. keukenblok en badkamer) en al het noodzakelijke zit er gewoon in en het is nog praktisch ook.
donderdag 3 mei 2012 om 11:11
quote:VotesforLeo schreef op 03 mei 2012 @ 11:06:
Heb in mijn studententijd 4 jaar op 12m2 gewoond. Heerlijk overzichtelijk Eens! Ik zelfs op 10 m2, ook ruim 4 jaar lang. Voordeel: verzamelwoede krijgt dan nooit een kans! Haha. En het zorgt ervoor dat je extra waardering hebt voor je huisje wanneer je het je eindelijk kunt veroorloven om groter te gaan wonen. Oh en nog een voordeel: opruimen is geen keuze meer...
Heb in mijn studententijd 4 jaar op 12m2 gewoond. Heerlijk overzichtelijk Eens! Ik zelfs op 10 m2, ook ruim 4 jaar lang. Voordeel: verzamelwoede krijgt dan nooit een kans! Haha. En het zorgt ervoor dat je extra waardering hebt voor je huisje wanneer je het je eindelijk kunt veroorloven om groter te gaan wonen. Oh en nog een voordeel: opruimen is geen keuze meer...
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 3 mei 2012 om 11:17
Kijk eens hier: http://community.apartmen ... ts/smallcool/2012/entries
Ik de categorie 'teeny-tiny' vind je appartementen onder de 350 square feet, iets van 32 m2 dus. Hele fijne woonplekken zijn erbij.
Ik heb als student echt klein gewoond (7m2, later 16 m2 - inclusief ligbad en piano
) Prima te doen
Ik de categorie 'teeny-tiny' vind je appartementen onder de 350 square feet, iets van 32 m2 dus. Hele fijne woonplekken zijn erbij.
Ik heb als student echt klein gewoond (7m2, later 16 m2 - inclusief ligbad en piano
donderdag 3 mei 2012 om 11:17
quote:VotesforLeo schreef op 03 mei 2012 @ 11:06:
Heb in mijn studententijd 4 jaar op 12m2 gewoond. Heerlijk overzichtelijk
Ik ook, maar dat was dan wel mijn kamer. Dus douche en wc enzo waren gedeeld en zaten niet op die kamer. 'Keuken' wel, maar goed, dat bestond uit een 4-pitter op een koelkast en een wasbak er naast. Zat douche en wc bij jou ook in op die 12m2? Hoewel me uit OP niet helemaal duidelijk is of het daar dan wel bij in zit. De keuken wel zo te lezen.
Edit: ik had overigens geen bank. Mijn bed was de bank. Ik had een kussen in de vorm van een rugleuning die je op het bed tegen de muur kon zetten, dus idd 2 meter lang ofzo en een kleed over het ligdeel van het bed. Maar omdat ik studeerde had ik dan wel weer een enorm bureau en voor andere mensen is omgedraaid misschien logischer, zeker nu iedereen laptops heeft.
Heb in mijn studententijd 4 jaar op 12m2 gewoond. Heerlijk overzichtelijk
Ik ook, maar dat was dan wel mijn kamer. Dus douche en wc enzo waren gedeeld en zaten niet op die kamer. 'Keuken' wel, maar goed, dat bestond uit een 4-pitter op een koelkast en een wasbak er naast. Zat douche en wc bij jou ook in op die 12m2? Hoewel me uit OP niet helemaal duidelijk is of het daar dan wel bij in zit. De keuken wel zo te lezen.
Edit: ik had overigens geen bank. Mijn bed was de bank. Ik had een kussen in de vorm van een rugleuning die je op het bed tegen de muur kon zetten, dus idd 2 meter lang ofzo en een kleed over het ligdeel van het bed. Maar omdat ik studeerde had ik dan wel weer een enorm bureau en voor andere mensen is omgedraaid misschien logischer, zeker nu iedereen laptops heeft.
donderdag 3 mei 2012 om 11:19
Ik heb in 9m2 gewoond (wel met aparte keuken en badkamer, maar dat stelde weinig voor). Het gaat best, je moet alleen geen grote bank willen hebben(of huisdier groter dan een goudvis). Ik had alleen de hoognodige meubels (bed, bureau, stoel, kast en boekenplank). Nadeel is wel dat rommel snel een onneembaar obstakel wordt, dus je moet regelmatig opruimen omdat het op den duur niet meer opzij te schuiven valt. Toch heeft het wel wat, lekker knus. En ik was toch bijna nooit thuis in die tijd, dat scheelt .
donderdag 3 mei 2012 om 11:24
Ik woon nu nog steeds klein (60 m2, 2 personen) en denk niet dat ik ooit veel meer nodig zal hebben. Ik heb genoeg plaats voor mijn boeken, kleding, keukenspullen en andere leuke dingen. Grotere dingen stop ik in een kleine berging. Verder heb ik een fijne bank, groot bed, uitschuifbare eettafel, studienis met boeken en laptop, een keuken ruim genoeg om lekker te koken, een kleine handige badkamer en een dakterrasje. Ik hoef geen extra slaapkamers, washok, bijkeuken, garage of tuin. Dit is heerlijk overzichtelijk, in een wip schoon en superpraktisch voor een stadsmens als ik!
donderdag 3 mei 2012 om 11:32
Ik woon klein; heb een studio met zn tweetjes.. Gewoon een slaapbank erin staan met een klein bankje erbij; salontafeltje en trolley met de tv. Had een hoekje en daarin rekken gemaakt voor de kleren en een gordijntje ervoor. Eettafeltje voor 4 en in de keuken kleine ikeatafeltjes met de magnetron en oventje erop.. heel goed te doen; we wonen er al een jaar!!
donderdag 3 mei 2012 om 11:48
donderdag 3 mei 2012 om 11:51
Mijn studentenkamer was 14m2, had een eenpersoonsbed, slaapbank van 1.40, kledingkast, wastafel, koelkast, boekenkast en tafel met 4 stoelen erin staan. Ging prima drie jaar lang. Vriend en ik wonen nu op 43m2 inc alles, ook goed te doen. Gewoon de plekjes zoeken, veel planken aan de muren en proberen handig meubels te kopen. Liever een grote bank dan bijv twee losse banken.