Wonen en slapen op 18m2

03-05-2012 10:58 36 berichten
Zo nu en dan zit ik in de woonkrant te kijken en zie ik een piepklein etage woning, wonen en slapen op 18m2.( dus geen aparte slaapkamer, en keuken zit ook bij de ruimte in)

Nee, ik ben niet van plan om te verhuizen, maar zie het af en toe op de woonkrant staan.

Hoe ga je dan zo creatief mogelijk om met weinig ruimte om.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie's.
Als je bij je ouders vandaan komt heb je ook nog niet zo veel spullen.

Ik zou het nu niet meer redden, met al mijn spullen op 18 m2.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15m2, exclusief badkamer. Ruimte zat.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Moonlight82 schreef op 03 mei 2012 @ 12:35:

Ik zou het nu niet meer redden, met al mijn spullen op 18 m2.Heb je al die spullen ook daadwerkelijk nodig? Ik verbaas me namelijk altijd over hoe weinig ik gebruik van wat ik heb.
quote:Moonlight82 schreef op 03 mei 2012 @ 12:35:

Ik zou het nu niet meer redden, met al mijn spullen op 18 m2.ik heb t weleens gedaan, van een rijtjeshuis naar een kamer van 25m2 en best veel meegenomen.
Ik heb op 20m2 gewoont incl keuken. Was best te doen. En het zag er gezelliger uit dan mijn'''grote'' huis van 170m2.

Ik vind klein juist knus. Kan je het lekker gezellig maken.
Leuk zo om al die reactie's te lezen, Wie weet is dit een leuk topic om elkaar tips te kunnen geven?
quote:Mlle_j schreef op 03 mei 2012 @ 11:24:

Ik woon nu nog steeds klein (60 m2, 2 personen) en denk niet dat ik ooit veel meer nodig zal hebben. Ik heb genoeg plaats voor mijn boeken, kleding, keukenspullen en andere leuke dingen. Grotere dingen stop ik in een kleine berging. Verder heb ik een fijne bank, groot bed, uitschuifbare eettafel, studienis met boeken en laptop, een keuken ruim genoeg om lekker te koken, een kleine handige badkamer en een dakterrasje. Ik hoef geen extra slaapkamers, washok, bijkeuken, garage of tuin. Dit is heerlijk overzichtelijk, in een wip schoon en superpraktisch voor een stadsmens als ik!

Vind ik niet klein, hoor! Ik woon op 65 m2 met 5 personen

Het is vooral belangrijk slim met je ruimte om te gaan. Praktische meubels kiezen en ook bergruimte creëren op slimme plekken (opklapstoelen voor bezoek hangen aan haken achter een deur, extra planken boven de deur of in de meterkast, krukken en tafeltjes waar je ook spullen in kunt stoppen) en: heel vaak opruimen en spullen wegdoen.
Ik woon nu ook niet zo groot (ong 40-45 m2, 2 personen en 2 katten), en het enige wat ik mis is een grotere berging. Die zit nu zo vol gestopt dat er bijna niets meer bij kan. Gisteren drie pakken water gehaald en de deur kan nog net open.

Toen ik nog student was stonden alle grote dingen bij m'n ouders.
Bij 3 op Reis was een keer een van die presentatoren in, volgens mij, Japan op bezoek bij iemand die leefde op een nog kleiner oppervlak. En door middel van schuiven muren kon hij héél veel verschillende kamers maken van één ruimte. Was heel fascinerend. Als ik thuis ben, zal ik de link naar het filmpje eens opzoeken.
Ik woon op ongeveer 25m2 inclusief badkamer en keuken. Niet heel erg groot maar wel heel fijn want dit is het eerste huisje wat ik echt voor mijzelf heb.

Ik mis het hebben van een aparte slaapkamer (woonkamer, keuken en slaapkamer zitten allemaal in één ruimte). En daarnaast zou ruimte voor een grote kledingkast ook wel heel erg fijn zijn geweest, maar helaas. Ik heb een bank, tv meubel, 2 kasten, bed (160x200) en tafel met stoelen. Mijn bed neemt heel veel ruimte in beslag, maar die inwisselen voor een slaapbank ben ik niet van plan. Het liefst pas ik nog een paar dingen aan zodat ik meer opbergruimte heb, maar geen idee of ik hier nog lang blijf wonen.
18 m2 is een kleine hotelkamer oppervlakte dacht ik? Een "normale" studio meet iets van 30 a 40 m2 als ik 't goed heb. (Met zo'n bed wat tegen/in de muur wegklapt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven