VRLK
maandag 24 maart 2008 om 22:21
Stinkwinden nog steeds present. Het zou aan de eiren kunnen liggen, rotte eieren ruiken zwavel-achtig, maar ik heb er volgens mij niet zoveel op. Zaterdagochtend een gebakken ei op brood, zondagochtend een gekookt en en vanochtend ook. Gek!
Lastig verhaal, Athena. S&W zijn de laatste tijd wat gekker met mijn moeder, maar tot ongeveer een half jaar geleden waren ze meestal helemaal niet blij om haar te zien. En mijn moeder zit er dan meteen bovenop met een opmerking als 'wat doen jullie toch raar, andere kindjes zijn wel gewoon blij om hun oma te zien'. Op zo'n moment kan ik haar wel wat dóen, al kan ik me haar reactie wel voorstellen. Maar het voelt dan als kritiek op mij, die ze naar de kinderen uit. Ach, ik denk dat het altijd moeilijk is als je kinderen anders reageren op hun grootouders dan wat je er zelf van verwacht of hoopt. En meestal is het maar een fase, als de grootouder in kwestie verder geen boeman of -vrouw is tegen je kind(eren). Maar genant en jammer is het absoluut.
Lastig verhaal, Athena. S&W zijn de laatste tijd wat gekker met mijn moeder, maar tot ongeveer een half jaar geleden waren ze meestal helemaal niet blij om haar te zien. En mijn moeder zit er dan meteen bovenop met een opmerking als 'wat doen jullie toch raar, andere kindjes zijn wel gewoon blij om hun oma te zien'. Op zo'n moment kan ik haar wel wat dóen, al kan ik me haar reactie wel voorstellen. Maar het voelt dan als kritiek op mij, die ze naar de kinderen uit. Ach, ik denk dat het altijd moeilijk is als je kinderen anders reageren op hun grootouders dan wat je er zelf van verwacht of hoopt. En meestal is het maar een fase, als de grootouder in kwestie verder geen boeman of -vrouw is tegen je kind(eren). Maar genant en jammer is het absoluut.
maandag 24 maart 2008 om 22:36
Ely, ik denk dat dat ook inderdaad meespeelt, ze zien haar zoveel dat ze erg vertrouwd is voor ze. Mijn vader zien ze bijna evenveel, maar die gaat op een heel andere manier met ze om. Gaat gewoon zijn eigen gang, is soms ook gewoon echt even bezig en dan moeten ze wachten tot hij klaar is. Compleet anders dan mijn moeder die ze bij wijze van spreken wel kan doodknuffelen en soms misschien ook teveel erbovenop zit (vergelijkbaar met wat jij beschrijft Dropje). Het zal inderdaad ook wel een kwestie van uitzingen zijn. We spreken hem erop aan dat hij geen grote mond hoeft op te zetten. Niet tegen ons en niet tegen oma. En verder moet ik misschien voorzichtig maar weer eens (want heb dat al eerder gedaan) opperen dat ze Boefje op dat soort momenten maar gewoon moet laten voor wat hij is en leuk met Schurk kan gaan spelen of voorlezen. Vanmiddag was heel mooi om te zien dat ze met Schurk een boekje ging zitten lezen, omdat Boefje niet wilde en hij er later natuurlijk toch gewoon bij zat.
maandag 24 maart 2008 om 22:38
Trouwens, dat vergeet ik steeds. Ik heb vannacht over Ely en Morrie gedroomd. We waren bij Ely die in een of andere Ikea-achtige etage woonde, supergroot met overal slaapkamers en bedden. Kindertjes waren er ook. Morrie was op een gegeven moment compleet verdwenen ineens en wat we nou allemaal deden en hoe het verder ging weet ik niet meer, want werd ruw uit slaap gewekt door Schurk en dan vergeet je alles al heel snel. Maar was weer een typisch bizarre droom.
maandag 24 maart 2008 om 22:39
Trowuens, over boeken gesproken, een poosje geleden kocht ik voor S&W een sprookjesboek. Het eerste sprookje dat ik voorlas was Ali Baba en de veertig rovers. Dat leuke sprookje waar de lieftallige Yasmine kokende olie giet in de kruiken waar de rovers in zitten. Ik heb ter plekke een ander eind verzonnen, da's dan weer het voordeel als ze nog niet kunnen lezen. Maar toch, soms snap ik niet dat sprookjes altijd zo populair zijn geweest. Meisjes en oma's vretende wolven, jaloerse en moordende stiefmoeders, heksen die kleine jongetjes willen vetmesten en opeten, heksen die een heel kasteel willen uitmoorden omdat ze niet op een feessie worden uitgenodigd, I don't get it. Maya de bij en Wickie de Viking waren toch vredelievender, volgens mij. Of Dik Trom.
maandag 24 maart 2008 om 22:43
S&W hebben ook veel meer contact gehad met mijn moeder ivm oppassen dan met mijn vader, en mijn vader is ook stukken meer easy going dan mijn moeder, die heeft echt ideeën van 'zo hoort het en niet anders'. Werkt op mij af en toe verstikkend, en blijkbaar voelen de kinderen dat ook zo op hun eigen manier. Aandacht en lief doen kun je niet 'afdwingen'. Verkeerde woord, maar mijn moeder wil het zo graag dat de kinderen dat voelen, en juist dat kan afstoten.
maandag 24 maart 2008 om 22:45
Inderdaad aparte droom, Athena!!! In mijn dromen komen altijd mensen voor die ik van heel verschillende dingen ken. Die spannen ineens allemaal tegen mij samen of zo, of ik lig in bed met iemand die ik eigenlijk volgens mij helemaal niet aardig vind, maar het was wel knap opwindend. Dat had ik laatst dus. Ik was blij dat het nog donker was toen ik wakker werd uit die droom, volgens mij had ik een kop als een biet.
maandag 24 maart 2008 om 23:00
Haha, dat vind ik nou net iets voor jou drop, om over zoiets te dromen .
En dat van die leidinggevende die dan ineens even in je priveleven opduikt zoals bij Ely, dat soort rare dingen droom ik ook altijd.
Drop, ik heb toen ik zwanger was van Boefje eens 2 sprookjesboeken gekregen. Een met sprookjes van Anderson en eentje met sprookjes van Grimm. En in ben nu even kwijt welke van de 2 het was, maar die verhaaltjes waren allemaal echt duister en eng. Helemaal geen kindervoer. Meisje met de zwavelstokjes (zal wel Grimm zijn), dat soort kost. Je snapt inderdaad niet dat ze zo populair zijn (geweest).
En dat van die leidinggevende die dan ineens even in je priveleven opduikt zoals bij Ely, dat soort rare dingen droom ik ook altijd.
Drop, ik heb toen ik zwanger was van Boefje eens 2 sprookjesboeken gekregen. Een met sprookjes van Anderson en eentje met sprookjes van Grimm. En in ben nu even kwijt welke van de 2 het was, maar die verhaaltjes waren allemaal echt duister en eng. Helemaal geen kindervoer. Meisje met de zwavelstokjes (zal wel Grimm zijn), dat soort kost. Je snapt inderdaad niet dat ze zo populair zijn (geweest).
dinsdag 25 maart 2008 om 10:06
Grappig om te lezen dat sommige van jullie zo negatief staan tegenover het boeken van een huisje met de kerst. Ik vind het juist onwijs leuk dat we graag bij elkaar zijn. En nu is dat dan met kerst, maar we gaan wel vaker weekendjes weg met de ouders of zelfs op vakantie. We hebben mijn ouders ook uitgenodigd om komende zomer ook naar Toscane te komen, maar komt niet goed uit want al iets geboekt. Nu is er het plan om volgend jaar samen te gaan en mijn broertje + vriendin ook te vragen. Ouders, broertje en wij sparen ook iedere maand 50 euro voor weekendjes weg. In mei gaan we weer naar Land van Bartje en met de kerst gaan we naar 't Loo (Landal).
Kerst valt inderdaad donderdag + vrijdag dit jaar. Huisje kun je in die periode alleen boeken van woensdag (dus kerstavond) tot en met maandag. Dus het is nog langer dan een weekend
Schoonouders reageerde trouwens heel leuk op het kerst doorbrengen in huisje ipv thuis.
Heb je al gebeld met de huisarts Morrie?
Ben zo benieuwd.
Nippo veel succes deze week met nekplooimeting!
En hopelijk voel je je snel iets beter.
Mijn moeder vertelde trouwens zondag dat nichtje van 3 een koortsstuip heeft gehad en best heftig is gegaan met ziekenhuisopname e.d.
KW en Bries zijn bij opa en oma en tot 12.00 uur heb ik mijn handen vrij. Wat zal ik gaan doen? Fantasie-rijk.nl, strijken, was wegvpouwen en opruimen, schoonmaken, studeren of niets doen? Heb je tijd voor jezelf weet je gewoon niet wat je moet gaan doen!
Kerst valt inderdaad donderdag + vrijdag dit jaar. Huisje kun je in die periode alleen boeken van woensdag (dus kerstavond) tot en met maandag. Dus het is nog langer dan een weekend
Schoonouders reageerde trouwens heel leuk op het kerst doorbrengen in huisje ipv thuis.
Heb je al gebeld met de huisarts Morrie?
Ben zo benieuwd.
Nippo veel succes deze week met nekplooimeting!
En hopelijk voel je je snel iets beter.
Mijn moeder vertelde trouwens zondag dat nichtje van 3 een koortsstuip heeft gehad en best heftig is gegaan met ziekenhuisopname e.d.
KW en Bries zijn bij opa en oma en tot 12.00 uur heb ik mijn handen vrij. Wat zal ik gaan doen? Fantasie-rijk.nl, strijken, was wegvpouwen en opruimen, schoonmaken, studeren of niets doen? Heb je tijd voor jezelf weet je gewoon niet wat je moet gaan doen!
dinsdag 25 maart 2008 om 10:55
Ik sta niet negatief tegen het boeken van een huisje met Kerst hoor, dat moet iedereen voor zich weten. Maar ik voor mezelf moet er niet aan denken dat ik nu al gepland heb waar ik over 9 maanden zit.
Ik zit gewoon heel anders in elkaar. Dagje weg met schoonfamilie prima. Langer moet ik niet aan denken. Parijs/Disney was dan wel weer leuk met schoonouders, was kado van ons aan hen. Maar met ook nog zwager en gezin erbij... nee, bedankt. Met mijn eigen familie ook niet. Geldt hetzelfde voor, dagje weg prima, maar langer niet. Wel afgelopen jaren met mijn moeder en zus, dus met zijn drieën, naar Parijs, Antwerpen en Maastricht geweest. Inclusief overnachting(en). En dat was wel leuk. Maar die zijn zo eigen, dat als ik ze zat was (en dat moment kwam onvermijdelijk) dan lieten ze me even in sop gaar koken en kwam het weer goed.
Ik ging ook nooit met vriendinnen op vakantie, altijd alleen. Weliswaar wel groepsreis (fietsvakanties), maar niemand aan wie ik me moest conformeren of waar ik verplichtingen aan had.
Was blij dat het me wel lukte om met Pebblo op vakantie te gaan. Maar gelukkig is hij beetje hetzelfde en begrijpen elkaars behoeften.
Huisje heb ik paar jaar geleden gedaan, tussen Kerst en Oudjaar en ik vind zo'n huisje toch maar niks.
En wij bespreken onze vakanties zo ongeveer maximaal een maand, hooguit 2 maanden vantevoren dus ook dat is al helemaal anders. En dat doen we omdat we nu een grote tent hebben en de Pebbeltjes. Voorheen bespraken we niets.
Ik heb ook de meeste afspraken met vrienden niet weken vantevoren gemaakt. Want bij mij werkt het dus wel zo, hoe langer vantevoren ik afspreek des te groter de kans dat ik er op moment geen zin in heb. Heel gek.
Gelukkig zijn we allemaal anders.
Ik zit gewoon heel anders in elkaar. Dagje weg met schoonfamilie prima. Langer moet ik niet aan denken. Parijs/Disney was dan wel weer leuk met schoonouders, was kado van ons aan hen. Maar met ook nog zwager en gezin erbij... nee, bedankt. Met mijn eigen familie ook niet. Geldt hetzelfde voor, dagje weg prima, maar langer niet. Wel afgelopen jaren met mijn moeder en zus, dus met zijn drieën, naar Parijs, Antwerpen en Maastricht geweest. Inclusief overnachting(en). En dat was wel leuk. Maar die zijn zo eigen, dat als ik ze zat was (en dat moment kwam onvermijdelijk) dan lieten ze me even in sop gaar koken en kwam het weer goed.
Ik ging ook nooit met vriendinnen op vakantie, altijd alleen. Weliswaar wel groepsreis (fietsvakanties), maar niemand aan wie ik me moest conformeren of waar ik verplichtingen aan had.
Was blij dat het me wel lukte om met Pebblo op vakantie te gaan. Maar gelukkig is hij beetje hetzelfde en begrijpen elkaars behoeften.
Huisje heb ik paar jaar geleden gedaan, tussen Kerst en Oudjaar en ik vind zo'n huisje toch maar niks.
En wij bespreken onze vakanties zo ongeveer maximaal een maand, hooguit 2 maanden vantevoren dus ook dat is al helemaal anders. En dat doen we omdat we nu een grote tent hebben en de Pebbeltjes. Voorheen bespraken we niets.
Ik heb ook de meeste afspraken met vrienden niet weken vantevoren gemaakt. Want bij mij werkt het dus wel zo, hoe langer vantevoren ik afspreek des te groter de kans dat ik er op moment geen zin in heb. Heel gek.
Gelukkig zijn we allemaal anders.
dinsdag 25 maart 2008 om 11:10
Zo, ik ben weer thuis. Ik was vanochtend vroeg de weg op gegaan maar ben na ruin 2,5 uur ploeteren in de file weer terug gegaan (en was toen na 20 minuten thuis). Ik stond gewoon muurvast, echt irritant.
Verstandskies verhaal begint nu op te klaren, gelukkig! Althans ik hoef niet meer de hele apotheek in te nemen om te functioneren.
Ik zou weekendjeweg met eigen familie erg leuk vinden. Maar wij hebben 3 maanden samenwonen met ouders en broer ook overleefd dus wij zijn wel wat gewend. Schoonfamilie lijkt me dan niet zo'n goed idee maar daar liggen de verhoudingen jammer genoeg ook wat anders.
Over Boefje: apie is ook een tijdje echt drakig, kattig en soms tegen het brutale af geweest tegen ons maar ook tegen mijn ouders. De in eigen sop gaar koken techniek hielp eigenlijk het beste en Apie koos dan eieren voor haar geld en draaide dan snel bij. Je zag dan ook dat ze vooral zichzelf gewoon in de weg zat. Boos op de wereld buien noemen wij ze hier in huis.
Nu is het weer weg trouwens.
Ik ga mezelf even nuttig maken en wat werk doen
Verstandskies verhaal begint nu op te klaren, gelukkig! Althans ik hoef niet meer de hele apotheek in te nemen om te functioneren.
Ik zou weekendjeweg met eigen familie erg leuk vinden. Maar wij hebben 3 maanden samenwonen met ouders en broer ook overleefd dus wij zijn wel wat gewend. Schoonfamilie lijkt me dan niet zo'n goed idee maar daar liggen de verhoudingen jammer genoeg ook wat anders.
Over Boefje: apie is ook een tijdje echt drakig, kattig en soms tegen het brutale af geweest tegen ons maar ook tegen mijn ouders. De in eigen sop gaar koken techniek hielp eigenlijk het beste en Apie koos dan eieren voor haar geld en draaide dan snel bij. Je zag dan ook dat ze vooral zichzelf gewoon in de weg zat. Boos op de wereld buien noemen wij ze hier in huis.
Nu is het weer weg trouwens.
Ik ga mezelf even nuttig maken en wat werk doen
dinsdag 25 maart 2008 om 15:15
dinsdag 25 maart 2008 om 15:55
dinsdag 25 maart 2008 om 16:02
Ik schrik ook! Wat een al niet kan doen.
Leuk Pebbles gitaar spelen! Heb ik in een ver verleden ook nog gedaan maar toen was ik ook een 16 jarig hippie dus dat hoorde er bij Ik zou het wel leuk vinden om een instrument te spelen trouwens maar hou het nu bij mijn andere creatieve uitspattingen.
Hmmm, ik heb niet zo'n zin meer om te werken. Ik moet nog tot 10 april en dat is nog maar 7 werkdagen na deze...
Leuk Pebbles gitaar spelen! Heb ik in een ver verleden ook nog gedaan maar toen was ik ook een 16 jarig hippie dus dat hoorde er bij Ik zou het wel leuk vinden om een instrument te spelen trouwens maar hou het nu bij mijn andere creatieve uitspattingen.
Hmmm, ik heb niet zo'n zin meer om te werken. Ik moet nog tot 10 april en dat is nog maar 7 werkdagen na deze...
dinsdag 25 maart 2008 om 19:45
Gisteren hebben wij trouwens een standaard tuinhuisje gekocht voor Apie en Japie voor in de tuin. Die gaan we dan helemaal naar eigen inbreng aanpassen met beits, wilgenschermen, grof hout ertegen dat soort werk (zie boomdroom.nl voor een indruk) en we plaatsen hem op een verhoogde vlonder met een trappetje en loopplank. Ik heb zo verschrikkelijk veel zin om dat bij elkaar te klussen. Ik hoop dat het weer snel bij draait dan kunnen we beginnen!