Kue Lapis/Que Lapis/Kwee Lapis

04-05-2012 17:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij zoekt een toko in omgeving Den Haag, waar je deze Indonesische lekkernij kan halen, en dan de chocoladevariant. Ik kan het niet op internet vinden.

Is er iemand die weet waar je dit kan halen?
Volgens mij is het bij iedere goedgesorteerde toko wel te krijgen toch? Den Haag is bij uitstek de plek om het te vinden, en anders zelf maken?

http://www.brutsellog.nl/2008/10/12/chocolade-spekkoek/
Kwee lapis is geen spekkoek.
Volgens google wel
Ow ik zie het al, google heeft het fout. Dan weet ik het niet Francisca
Spekkoek is inderdaad niet zo lastig, ook lekker trouwens
Franciska, bedoel je echt kwe lapis of bedoel je spekkoek?

Van de laatste ken ik inderdaad de chocoladevariant. Vlgs. mij heb ik die zelfs wel eens bij de Jumbo zien liggen.

Kwe lapis ken ik alleen in het roze en het groen....

Maar goed, dat wil niet zeggen dat de choco-variant niet bestaat (hou me aanbevolen als rasechte chocoholic)
quote:Francisca_ schreef op 04 mei 2012 @ 18:07:

Spekkoek is inderdaad niet zo lastig, ook lekker trouwens Nee, maar mijn eerste en tevens laatste poging om kwe lapis te maken, leverde een soort rubberen taart op waar het mes rechtop in bleef staan.
Pasar malam!
Er wordt echt Kwee Lapis bedoeld en niet de spekkoek. Ze heeft ooit een chocoladeversie gegeten en wil die nu graag weer. Ik kan er ook geen recept van vinden. Als zou ik wel een recept weten, ik zag al dat het heel bewerkelijk is met laagje voor laagje stomen.
In Utrecht hebben ze het, maar dat is wel een eindje weg... Toko Mitra, onder de Planeet, aan de Lange Viestraat. Ze cateren ook, maar niet in Den Haag, denk ik
Oh, maar Utrecht, daar woon ik in de buurt. Daar kan ik wel eens kijken voor haar.
Ze zijn echt de beste van Utrecht, ik fiets er regelmatig even langs voor allerlei lekkers of ik laat ze cateren bij feestjes.
Lionlily, zit de Lange Vie vlak bij de Jaarbeurs? Dan weet ik ongeveer waar dat is.
Kwee lapis brrrrr......

Maar misschien is Toko Toet op de Beeklaan in Den Haag iets. Daar hebben ze zowat alles.
Waar zit de any-key?
thnx houton, ik geef het door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven