Gezondheid alle pijlers

Pil vraag!

04-05-2012 23:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.. want ik snap er op dit moment niets meer van!

Ik heb net de eerste maand pil gebruik erop zitten! Na 3 jaar weer mee begonnen, maar ben even uit mijn doen met hoe het ook alweer zat.

Mijn stopweek moest vandaag beginnen(gister laatste pil genomen). Maar omdat mijn menstruatie dan elke keer in het weekend valt, wil ik graag op zondag de laatste innemen.

Ik heb vandaag gewoon een nieuwe strip gepakt... dus eigenlijk weer eerste week van een nieuwe strip. Maar ik las ergens, dat ik dan de nieuwe strip tot zondag avond moet slikken en dan me stopweek in moest lassen. Ik vind dit best een gek idee.. ivm eerste week van nieuwe strip. Moet ik niet deze nieuwe strip afmaken en de volgende stopweek...die week korter maken! Dus ipv 7 dagen stoppen bijvoorbeeld 2 dagen stoppen en dan weer slikken?

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven, anders word het morgen even langs de apotheek!;)

groetjes!
Edit: Ben niet helemaal wakker meer
Een stopweek mag best korter zijn, maar nooit langer!
oke dus ik kan tot a.s zondag avond slikken en dan weer stoppen? Dan heb ik 23 pillen op ipv 21.. is er dan geen zwangerschapsgevaar? en dan dus zondag avond me stopweek beginnen?
Als je een gewone pil hebt, dus geen fasen-pil, kun je gewoon door blijven slikken tot je ongesteld wilt worden met een minimum van 3 weken pil achter elkaar. Daarna zit je eigenlijk doorlopend in 'de 3e week'. Als je stopt gewoon na 7 dagen de pil slikken die volgt op de laatste pil die je hebt geslikt.

Dus maandag laatste pil geslikt? Dan de dinsdag erop de eerste weer. Of je nou middenin een 2e, 3e etc) strip zit of aan het einde van je strip gestopt bent.
Klopt helemaal!

Maar dan de week erna wèl weer op maandagavond beginnen als je veilig wilt blijven.

En, als je slim bent, doe je dat met een nieuwe strip, en houd je deze voor als je je menstruatie nog eens uit wilt stellen.

Dan loop je niet het risico dat je komende maand al na 19 dagen stopt omdat dan je strip leeg is..
ja precies dat bedoelde ik! Thank you allemaal!! Heb me antwoord op me vraag!
Dank je wel stoeltie! En nee zeker dan begin ik weer.. ik schrijf zulke dingen op de agenda haha voor ik het mocht vergeten!;-) Dank je wel!
quote:nellaaa schreef op 05 mei 2012 @ 00:01:

Een stopweek mag best korter zijn, maar nooit langer!

Oja dat is ook zo! Ik heb het verkeerd IK HEB HET VERKEERD!

Sjeezus *gaat snel bijsluiter lezen*

Wist ik wel hoor
haha dat die nooit langer mocht zijn wist ik wel haha! Jij probeert me erin te luizen he hahaha:-p bed tijd voor jou volgens mij hahah!
Hahaha nee inderdaad je mag altijd weer eerder met de pil beginnen, maar niet eerder met de pil stoppen. Dat was em!

Ik ga dit op een tegeltje laten zetten en op de muur hangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven