Rolschaatsen of Skates?
zaterdag 5 mei 2012 om 08:37

zaterdag 5 mei 2012 om 08:52
Rolschaatsen! Veel leuker
Edit: ik had m'n eerste paar rolschaatsen toen ik 6 was en heb er nog vele versleten nadien.
Wel skates geprobeerd maar ik kon er absoluut niet op staan. Heeft met de stand van je voeten in die dingen te maken. En ik heb t idee dat je stabieler bent op rolschaatsen en dat is zeker als je nog jong bent erg prettig.
Edit: ik had m'n eerste paar rolschaatsen toen ik 6 was en heb er nog vele versleten nadien.
Wel skates geprobeerd maar ik kon er absoluut niet op staan. Heeft met de stand van je voeten in die dingen te maken. En ik heb t idee dat je stabieler bent op rolschaatsen en dat is zeker als je nog jong bent erg prettig.

zaterdag 5 mei 2012 om 09:43
Ligt denk ik ook aan haar motorische ontwikkeling. Toen mijn dochter 4 was had dat absoluut niet gekund (skeelers). Zij heeft afgelopen winter echter geschaatst op hockeyschaatsen en dat ging super, maar het heeft wel even geduurd alvorens ze het onder de knie had. Maar omdat het schaatsen zo goed ging heeft zij skeelers gekregen. Ze is nu 5,5 jaar.
Vriendinnetje van haar kon direct al goed skeeleren. Die fietst zelfs al met skeelers aan.
Kijk naar je kind en wat het aan kan.
Vriendinnetje van haar kon direct al goed skeeleren. Die fietst zelfs al met skeelers aan.
Kijk naar je kind en wat het aan kan.
zaterdag 5 mei 2012 om 09:56
Mijn dochter heeft voor haar vierde verjaardag ook rolschaatsen gekregen die ook als skeelers gemaakt konden worden. Die wilde ze heeel graag.
3 keer met een halve hernia van het ondersteunen met haar geprobeerd maar ik vond er echt nog geen beginnen aan. Ze kon er niks van. Of ik had er het geduld niet voor
Ze is nu vijf en ondertussen zijn ze ook te klein denk ik.
Ik zou eens een paar keer naar een schaatsbaan gaan om te kijken hoe dat gaat.
Ik vind fietsen met skeelers aan gevaarlijk.
3 keer met een halve hernia van het ondersteunen met haar geprobeerd maar ik vond er echt nog geen beginnen aan. Ze kon er niks van. Of ik had er het geduld niet voor
Ze is nu vijf en ondertussen zijn ze ook te klein denk ik.
Ik zou eens een paar keer naar een schaatsbaan gaan om te kijken hoe dat gaat.
Ik vind fietsen met skeelers aan gevaarlijk.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 5 mei 2012 om 10:27
Het is wel lastig, vind het nl zonde om ze allebei te doen. Maar afgelopen maandag stond ze bij een vriendinnetje op rolschaatsen(voor het eerst) en dat had ze snel onder de knie. Dus zal ff kijken of we bij iemand skeelers/skates kunnen lenen en kijken of ze dat ook snel kan.'
In ieder geval bedankt iedereen voor hun advies!
In ieder geval bedankt iedereen voor hun advies!
zaterdag 5 mei 2012 om 14:11